2018-03-07, 22:36
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Det värsta eller kanske rättare sagt sorgesamma i detta är just Ingrids Carlqvists huvudlösa brist på någon som helst insikt i eller analys av det hon kommunicerar.

Vad det än månde vara hon uttalar sig om så blir det till rena burleskteaterföreställningen. Det är sanslöst hur en människa aldrig lyckas träffa huvudet på spiken en endaste gång. Makalös bedrift måste jag säga....!

Det bästa är att det svenska folket numera förväntas betala en månadsavgift för att få del av hennes politiska "analyser". Det här kommer inte sluta bra...
2018-03-07, 23:57
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Det bästa är att det svenska folket numera förväntas betala en månadsavgift för att få del av hennes politiska "analyser". Det här kommer inte sluta bra...

Japp.

Snart blir det predikan endast för de redan frälsta.

I framtiden väntas medlemmarna värva nya plånböcker till betalväggspyramiden, inte produkten och producenterna själva.

Du vet, där inne bakom betalväggen håller de riktiga Svääärjevännerna till.
betala så blir du också svensk, kostar bara Netflix & en Fanta!

Man gör såklart sig också smidigt av med alla kritiker, sluter leden och siktar in sig på redan frälsta bland den mer än ohälsosamma ryggdunkarkultur som redan råder bland fansen som jag känner man mer borde kalla dem än faktiska nationalister och politiskt medvetna..

Sektvibbar.
2018-03-08, 00:08
Medlem
SvartEks avatar
Citat:
Som jag innan skrev: "huset har endast varit ett skynke en kuliss ett medel till en inkomstkälla. Inte ett mål i sig."

Vad som sedan händer?
Saken är redan biff, det har Dan så fint tänkt ut och skrivit in det i själva föreningsstadgarna.

9 § Upplösning av föreningen

För upplösning av föreningen krävs beslut på två på varandra följande möten, med minst en månads mellanrum, varav ett ska vara årsmöte, med minst 2/3 av antalet avgivna röster. I beslut om upplösning av föreningen skall föreningens tillgångar skänkas till förening, parti, organisation eller annan juridisk person med liknande mål och värderingar som föreningen.

Vad är det som är så konstigt med de formuleringarna ?
En punkt i stadgarna om vad som skall hända med eventuella tillgångar vid en upplösning av en förening är en av de viktigaste paragraferna för en förening. Allt för att skydda föreningen mot att någon "kuppar" den och plundrar densamma. Absolut inget konstigt. Jag skulle dra öronen åt mig om den INTE fans som paragraf i stadgarna.

Men förtydliga gärna hur ni tänker !

Edit: Ny i tråden och läser på bakifrån och läser sen vidare och ser att motsvarande reaktion och svar redan finns att läsa.
Men ni får ha överseende med det.
Senast redigerad av SvartEk 2018-03-08 kl. 00:17. Anledning: Läste vidare i tråden och insåg att liknande reaktion och svar redan fanns
2018-03-08, 02:26
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartEk
Vad är det som är så konstigt med de formuleringarna ?
En punkt i stadgarna om vad som skall hända med eventuella tillgångar vid en upplösning av en förening är en av de viktigaste paragraferna för en förening. Allt för att skydda föreningen mot att någon "kuppar" den och plundrar densamma. Absolut inget konstigt. Jag skulle dra öronen åt mig om den INTE fans som paragraf i stadgarna.

Men förtydliga gärna hur ni tänker !

Edit: Ny i tråden och läser på bakifrån och läser sen vidare och ser att motsvarande reaktion och svar redan finns att läsa.
Men ni får ha överseende med det.

Du kanske inte finner något anmärkningsvärt alls i Dfs stadgar?
Skulle jag vara intresserad ingå i något slags projekt som Dfs eller dito liknande och samtidigt fick läsa deras stadgar i sin helhet skulle ALLA varningsklockor inte bara ringa de skulle mullra och dåna.

Man kan välja plocka ut vad som helst från vilket sammanhang som helst för att helga ens syften.
Paragraf 9 följer bara en klar stringens....som jag tidigare skrivit och inte tar upp här.

Att du tror eller vill få Dfs att vara något annat än för vad det är. Det är upp till dig. Inte vet jag, du får tror & tycka bäst du vill. Jag är inte direkt ensam som genomskådat detta skändliga aktstycke av bedrägeri och falskspel.

Vad jag här känner är sympati för de något naiva och ännu godtrogna Sverige vänner som fortfarande blir lurade av dessa bondfångare. Det ligger en aspekt till häri som verkligen väcker mitt patos inte bara för det djupt omoraliska (pengarna) då utan också för att det ingjuter falska förhoppningar och känslor av engagemang över att göra något för sitt land.

Det absolut enda insatsen man gör om man skänker pengar till de här bedragarna är att de ytterligare en dag kan sko sig på andras desperata människors välvilja. Det är lågt, det är uselt, det är skamligt. Det visar alltför väl på en djupt förfallen moral.

Det är ett fritt land men ingen ska komma dragandes med att Ingrid Carlqvist och Daniel Frändelöv är Sveriges enda hopp och räddning, åtminstone inte utan att jag får ha sagt mitt först.
Det är förslagna bedragare allihopa denna ömkliga skara bisarra människor, sitta lajva nationell äska pengar till Sveriges räddning. Fy fan vilket jävla skitprat.

_____
2018-03-10, 11:24
Medlem
Quantaxs avatar
Fin fyllepod, lyssnat på varenda avsnitt tidigare och kloka analyser! I dag gjorde ni bort er så brutalt, vilket jävla trams. Hell ni som skänker en fylleslant, så jävla pinsamt idag! Och ja jag brukar normalt gilla er.
2018-03-10, 11:44
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantax
Fin fyllepod, lyssnat på varenda avsnitt tidigare och kloka analyser! I dag gjorde ni bort er så brutalt, vilket jävla trams. Hell ni som skänker en fylleslant, så jävla pinsamt idag! Och ja jag brukar normalt gilla er.

Vad kan det vara man missat tro?
De verkar ha gått all in nu och blivit en ryggdunkar sekt för hela slanten. Verkar vara låst endast öppen för medlemmar...betalande då.
Hittar inget på youtube.

_________
2018-03-10, 11:54
Medlem
Quantaxs avatar
Citat:
De verkar ha gått all in nu och blivit en ryggdunkar sekt för hela slanten. Verkar vara låst endast öppen för medlemmar...betalande då.
Hittar inget på youtube.

_________
Råkade tyvärr lyssna på fredags liven. Visst, alla har rätt att vara berusade inget problem med det. Sända ut skiten dock och tror de ska bli tagna på allvar? Mmm brilliant!
2018-03-10, 11:55
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Senaste avsnittet kom väl ut i onsdags? Eller vilket refererar du till?
Citat:
Hittar inget på youtube.

_________
Har de ett betalsystem numera? Är det bara vissa avsnitt som är gratis?
2018-03-10, 12:05
Medlem
Quantaxs avatar
Jag refererar till denna fredagens livesändning
2018-03-10, 12:43
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Råkade tyvärr lyssna på fredags liven. Visst, alla har rätt att vara berusade inget problem med det. Sända ut skiten dock och tror de ska bli tagna på allvar? Mmm brilliant!

Faktiskt ingenting förvånar mig längre angående denna samling djupt intellektuellt avhållsamma människor. Synnerhet den svagsinta duon Ingrid & Conrad. Det har blivit en freakshow om nu inte det redan från start var det. Lyteskomik beskåda dessa totalt obegåvade individer sitta lajva nationell - bisarr känsla dragning åt det surrealistiska hållet.

_____
2018-03-10, 13:34
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Faktiskt ingenting förvånar mig längre angående denna samling djupt intellektuellt avhållsamma människor. Synnerhet den svagsinta duon Ingrid & Conrad. Det har blivit en freakshow om nu inte det redan från start var det. Lyteskomik beskåda dessa totalt obegåvade individer sitta lajva nationell - bisarr känsla dragning åt det surrealistiska hållet.
Jag hade önskat att jag klarat av att se det här som en underhållande freakshow, men det handlar om alldeles för allvarliga saker för att det ska gå att göra det. Folkmord är ju liksom inga skojiga saker. Det som känns allra jobbigast är att inte ens Nordiska motståndsrörelsen förstått vilka dårar Ingrid & Conrad är, utan tvärtom har deras ledande personer suttit och hyllat dem. Om inte Motgift lyckats roffat åt sig Dumrid och Bögrad så hade dessa nollor troligtvis varit medlemmar i NMR idag istället. Fy fan vad jag känner mig värdelös som har tillhört den här efterblivna pissrörelsen. Jag känner mig som ett våldtäktsoffer som bara vill duscha hela tiden och försöka tvätta bort äcklet från mig själv. Ja, jag vet att det jag skriver är lite konstigt, men det kan bli så när man förstört hela sitt genom att stå på samma sida som vidriga svin som Mange Söderman och Danne Eriksson.
2018-03-10, 14:04
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag hade önskat att jag klarat av att se det här som en underhållande freakshow, men det handlar om alldeles för allvarliga saker för att det ska gå att göra det. Folkmord är ju liksom inga skojiga saker. Det som känns allra jobbigast är att inte ens Nordiska motståndsrörelsen förstått vilka dårar Ingrid & Conrad är, utan tvärtom har deras ledande personer suttit och hyllat dem. Om inte Motgift lyckats roffat åt sig Dumrid och Bögrad så hade dessa nollor troligtvis varit medlemmar i NMR idag istället. Fy fan vad jag känner mig värdelös som har tillhört den här efterblivna pissrörelsen. Jag känner mig som ett våldtäktsoffer som bara vill duscha hela tiden och försöka tvätta bort äcklet från mig själv. Ja, jag vet att det jag skriver är lite konstigt, men det kan bli så när man förstört hela sitt genom att stå på samma sida som vidriga svin som Mange Söderman och Danne Eriksson.

Att I&C skulle vara något ämne för NMR vare sig innan eller efter Motgiftarna satte klorna i dem har jag väldigt svårt att se. De har aldrig haft de kvalitéer eller kommer få det heller som NMR efterfrågar. Får jag verkligen hoppas....gissar och tror.

______

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in