2018-02-06, 16:32
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
NMR är väl helt enkelt inte speciellt relevanta, bortsett från för folk i typ Ludvika. Även i andra rasse-poddar talas det väl ganska sällan om NMR; tänker då på Me Ne Frego, Motgift, Kokta Grodan. Att NMR har beröringsskräck till allt som inte är sanktionerat av Organisationen spelar väl också in i att utomstående folk inte orkar bry sig om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
Kanske för att det inte är så intressant.

Är väl hur intressanta som helst. Sällan en nationell organisation växt sig såpass stor och håller på med så pass mycket som Motståndsrörelsen idag. Grymma aktivistvideor titt som tätt som oftast får tiotusentals visningar på Youtube också.

Me ne frego pratar väl ganska ofta om Motståndsrörelsen? Gjorde det bl.a. i sista avsnittet.
2018-02-06, 18:14
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Varför skulle dom prata om NMR?

Fjällräven-nazisterna i NMR har ju egna poddar som Radio Regeringen och Studio Nordfront där dom kan göra reklam för sig själva.
Kanske därför att den hypernervöse undernärde lille Daniel sprang med i deras Göteborgs-demonstration i höstas och solade sig i deras glans bakom en mur av viljestarka äkta kämpar för den nordiska saken.
2018-02-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Skulle vi kunna sammanfatta alla missnöjda kverulanters synpunkter angående I&C i några punkter?

Alla som inte stämmer in i hyllningskören är vare sig kverluanter eller haverister.
Etablisemanget skulle kunna kalla I&C, deras lyssnare och alla nationalister för kverulanter på precis samma sätt och på så sätt slå ifrån sig all kritik.

Är ni inte trötta på Ingrids självgodhet?
Nu idag tog hon upp någon recension av hennes gamla bok Keith och jag som fått "lysande recensioner" av hennes polare på Fria Tider.

Hon läste själv om vilken fantastisk människa och journalist hon är, sedan med fejkade blygsamhet kunde hon inte lästa mer.
Hon skickade doch bara över texten till Conrad som fortsatte läsa hyllningen till Ingrid, om vilken fantastisk ärlig människa (och dissident) hon är.
Detta är bilden hon vill måla upp av sig själv, och hålla jäkligt tyst om Gatestone, counter-jihad, muslimknulleriet etc.

Kräktes lite i munnen.

Eran "hjältinna" tar itu med samhällsproblemen och gråter ut i Aftonbladet gällande bråk i tvättstugan, medans landet går under.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10377822.ab

Frändelöv (då Mentzen..) gråter så sent som Juni 2014 ut i ETC med sina vänsterpolare. Titta på personerna på bilden.
https://goteborg.etc.se/inrikes/prot...amiljebostader
Klagar på att han är fattig, att allt är orättvist. Hyresrättsföreningen, social justice.

Vilken kämpe och fantatsik frontfigur ni hittat.

Ha detta i åtanke när han sätter sig på sin höga häst och klankar ner på andra.
Detta var så sent som mitten av 2014.
Vad fan byter man efternamn för?
Frändelöv, Mentzen, Wresig, Ohm. Låter som en stabil kille.
2018-02-07, 01:01
Medlem
Han sager i etc. artikeln att han ar fattig. Inget fel med det.

Conrad berattar att han endast betalar dryga 3000 kr i manaden i hyra for sin etta dar han bor med sin fru.
Han tror att hyran skall hojas vid renovering och det klarar han inte av ekonomiskt. Han och hans fattiga vanner maste flytta.

Hyresvarden skall renovera lagenheterna, och erbjuder hyresgasterna tillfalligt boende i barracker med sankt hyra under renoveringen. Inget kontigt med det. Sker vid sa gott som alla stambyten.

Ordnar hyresgasten tillfalligt boende sjalv slipper man att betala hyra givetvis.
Conrad blir krankt av deta och gar ut i vansterpressen. Omradet far ju inte gentriferas.
Vilket javla vansterdravel.

Sommaren 2014 uppforde han sig som en riktig vanstertomte.

Arligt talat hur kan folk inte se vad som pagar?

Detta ar en kille som for drygt 3 ar sedan (35 ar gammal) var fattig som en kyrkratta och knappt klarade hyran pa 3000 kr i manaden. Detta trots inga barn.
Tog nagon menlos examen och hade noll framtidsutsikter. Sakert studielan.

Sedan borjar donationerna rulla in i podden och han borjade leva pa dessa istallet for att soka jobb efter den skattefinanserade utbildningen.

Vissa individer donerar 1000-tals kronor sjalva, sa att Conrad skall radda moder Svea.
Klart att han sag sin chans. De far val in 10 000 spann under vissa livesandningar. Mycket for en person som tycker att 3000 kr i manden ar en hog hyra.

Nu slapp han soka jobb efter utbildningen.
Han kan leka bonde pa landet och spela dataspel pa steam hundratals timmar i manaden.
DFS ar steg tva i denna raket.

Att sa manga manniskor (aven vettiga sadana) kan satta sin tilltro till Conrad talar inte till svensk nationalism fordel.

Conrad sager att han ar oanstallningsbar. Vilket skitsnack. Finns massvis med bra mycket mer hogervridna typer an han som arbetar. Oberg ar val elektriker eller rorpulare som exempel?
2018-02-07, 01:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Förstår inte riktigt varför ni på Länsman bjöd in IC. Hon är både irriterande och okunnig.

Jag är otroligt kluven till Ingrid. Hon har ju gjort massor för Sverige; hennes artiklar håller hög klass. Men jag har träffat henne IRL en gång när hon kom och höll ett föredrag - eller seminarium kanske är ett bättre ord - för mitt Sd-distrikt. Och då var hon inte trevlig. Hon var osmidig. Snäste av folk som ställde frågor så att de kände att de hade gjort bort sig, och sådant. Detta är några år sedan, men ett sådant första IRL-intryck sätter sig i minnet...
2018-02-07, 01:30
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är otroligt kluven till Ingrid. Hon har ju gjort massor för Sverige; hennes artiklar håller hög klass. Men jag har träffat henne IRL en gång när hon kom och höll ett föredrag - eller seminarium kanske är ett bättre ord - för mitt Sd-distrikt. Och då var hon inte trevlig. Hon var osmidig. Snäste av folk som ställde frågor så att de kände att de hade gjort bort sig, och sådant. Detta är några år sedan, men ett sådant första IRL-intryck sätter sig i minnet...
Jag har också gått på en föreläsning av denna Ingrid. Dock mer i nutid. Och fick ungefär samma intryck av henne. Hon gav inte ett så sympatiskt intryck där heller på den föreläsningen. Jag ställde en fråga till henne och hon gav mig ett svar. På ett ganska så nonchalant sätt. Har man någon gång också varit en längre stund i chatten under hennes och Conrads program så har hon bokstavligen skällt ut personer i chatten för att dom drar några halvlustiga skämt. Som inte passar henne. Drog man upp "förintelsen" för något år sedan så bokstavligen exploderade båda två programledarna för IC också. Haha,det sista gjorde det ännu roligare att dra upp judekortet titt som tätt.
2018-02-07, 01:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Jag har också gått på en föreläsning av denna Ingrid. Dock mer i nutid. Och fick ungefär samma intryck av henne. Hon gav inte ett så sympatiskt intryck där heller på den föreläsningen. Jag ställde en fråga till henne och hon gav mig ett svar. På ett ganska så nonchalant sätt. Har man någon gång också varit en längre stund i chatten under hennes och Conrads program så har hon bokstavligen skällt ut personer i chatten för att dom drar några halvlustiga skämt. Som inte passar henne. Drog man upp "förintelsen" för något år sedan så bokstavligen exploderade båda två programledarna för IC också. Haha,det sista gjorde det ännu roligare att dra upp judekortet titt som tätt.

Hon borde gå på mediaträning. Eller charmkurs. För det är illa när människor som är helt inställda på att tycka om/respektera/hylla en person, ändå känner sig anti efter ett möte IRL... Hur ska hon då kunna omvända några politiska motståndare..?
2018-02-07, 13:16
Medlem
Nu berättade Conrad ännu en gång om hur han nästan hamna i trubbel. Han glodde på några blattar som stirrade tillbaka, eftersom att de stirrade tillbaka så räckte han fingret för att han blev förbannad. Han blev sedan omringad men allt löste sig då han gick iväg för han "har minsann inte tid med detta". Börjar tro att dessa historier är uppdiktade, det händer för ofta. Eller så tror han att han är stålmannen efter att ha gymmat ett par gånger.
2018-02-07, 13:43
Medlem
Det räcker med filmen från Almedalen En riktig tuffing Påminner mig om när jag gick i småskolan
2018-02-07, 14:59
Vilken jävla skittråd detta har blivit dem senaste månaderna. Jag vill läsa intressanta saker om politik osv... inte om hur ni här tycker hur jävla dåliga I&C är. stick då förfan om ni inte gillar dem. ingen tvingar er och kolla på dem. Och nu kommer någon svara "men man måste ju få lov att kritisera dem", ja självklart ska man kunna kritisera folk. Men det enda jag ser här i tråden är smutskastning. Sammanfattning: Kan vi få en mer intressantare tråd här där vi diskutera politik och mindre om hur I&C är/betéer sig IRL. Tack, det var allt från mig
2018-02-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaKnugen1
Vilken jävla skittråd detta har blivit dem senaste månaderna. Jag vill läsa intressanta saker om politik osv... inte om hur ni här tycker hur jävla dåliga I&C är. stick då förfan om ni inte gillar dem. ingen tvingar er och kolla på dem. Och nu kommer någon svara "men man måste ju få lov att kritisera dem", ja självklart ska man kunna kritisera folk. Men det enda jag ser här i tråden är smutskastning. Sammanfattning: Kan vi få en mer intressantare tråd här där vi diskutera politik och mindre om hur I&C är/betéer sig IRL. Tack, det var allt från mig

Du har nog missuppfattat det här.

I denna tråden diskuteras podden Ingrid&Conrad, innehållet i programmet och personerna som sänder podden.

Vill du diskutera politik så går du till politikavdelningen och dom olika trådar som finns där.
2018-02-07, 15:30
Medlem
Hade det vart det omvända i vad som skedde i Almedalen Så hade vi hört lång tid framöver långa utläggningar från Conrads sida Killen är otroligt "läsbar" Fattar inte att folk har torskat på svadan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in