Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 16:34
  #2089
Medlem
I&C är i allra högsta grad förtjänta av kritik och Ingrid Carlqvist är jag inte alls imponerad av, men att nedsättande kommentera människans utseende är inte seriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Da slipper de i alla fall mer kritik, da det enbart ar ryggdunkarna som kommer att betala.
Det handlar inte om att na ut till fler och fler lyssnare (langre), utan om att trygga sin forsorjning.

Denna utveckling ar val helt naturlig.
Dan Eriksson knot dessa markliga typer till sig for att komma at deras stora SD2018 lyssnarskara, som till stor del kommer fran mes-podden Radio Lansman.

Hela anledningen till att Motgift gick samman med I&C ar just att na dessa lyssnare och oka intakterna.
Inte en chans att Dan skulle lata podden I&C vara gratis, det blir ju missade intakter.

Det blir en storig tung sida som Motgift med spelare, medlemskap. Betala 50 span i manaden extra for att fa podden med bild (och se Ingrids feta fejs supa i podden)!
Guldmedlem, platinum medlem m.m. Nya "mediesatsningar".


Man ska betala for Motgift, DFS, I&C, den nya tidningen (den kanske faller inom DFS ifs.).
Hursomhelst, det har har gatt overstyr.

Hur kanner ni Motgiftare som betalt for det projektet och Dans lon under flera ar, for att nu spela "second fiddle" till DFS och I&C?

Jag betalar garna for bra projekt och satsningar. Har varit medlem hos Motgift lange, fram tills DFS lanserades.

Nu tycker jag det ar tamligen uppenbart vad som galler.
Det ar inte billigt att leva i Sverige.
Dan med familj, Soderman med familj, Ingrid och Frandelov skall alla leva pa denna fodkrok.
Da maste man mangdubbla intankterna fattar vem som helst som kan nagonting om riktigt foretagande.

Fy fan vad trakigt att det har blivit sa har.
Lycka till med era mediesatsningar nar landet gar under.

Las in er bakom betalvaggar och cementera den lyssnarskara ni har. De kommer gladeligen att forsatta betala in 100 spann i manaden for DFS, 100 for Motgift och 100 for I&C. Allt for kampen!
2018-02-23, 17:32
  #2090
Medlem
xmzs avatar
2018-02-21 - Ingrid Carlqvist om Arga blattens inlägg i debatten med Dulny:
"Han menar att invandring är jättebra, så länge de inte är för många. Det kan ju i och för sig vi också ställa upp på."

26m 20 sek in:
https://ingridochconrad.se/180221-me...e-utredningen/

Detta samt efterföljande kommentarer visar tydligt, som tråden varit inne på tidigare, att Ingrids ståndpunkt (eller I&C's i och med att hon säger vi) är att invandring faktiskt fungerar så länge "de" assimilerar sig. När ska de lära sig?
2018-02-23, 20:33
  #2091
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
2018-02-21 - Ingrid Carlqvist om Arga blattens inlägg i debatten med Dulny:
"Han menar att invandring är jättebra, så länge de inte är för många. Det kan ju i och för sig vi också ställa upp på."

26m 20 sek in:
https://ingridochconrad.se/180221-me...e-utredningen/

Detta samt efterföljande kommentarer visar tydligt, som tråden varit inne på tidigare, att Ingrids ståndpunkt (eller I&C's i och med att hon säger vi) är att invandring faktiskt fungerar så länge "de" assimilerar sig. När ska de lära sig?

Den där slappa låt gå-mentaliteten, där man aldrig riktigt vill ta något ordentligt grepp om saker och ting är tyvärr alldeles för utbredd även bland de som klagar högt och ljudligt över invandring. Man höftar till lite grand, tänker fortfarande bara någon generation framåt, vill minska antalet invandrare, försöka få dem att passa in m.m.

Att en invandrare själv tycker att det landet han kommit till ska vara öppet för alla är inte konstigt och förklarar mer än väl varför det är skadligt att låta dem komma hit.

Vad menar I&C med "inte är för många"? Och vad har de tänkt ska hända med den mängden? Vill de att dessa invandrare ska blandas ut i den svenska folkkroppen? i så fall varför? Varför ska man alltid utgå ifrån föreställningen att vi måste ta emot invandrare om än i mindre mängd än i nuläget?

Det går en ganska klar linje mellan den här typen av invandringskritiker där man fortfarande resonerar utifrån de nuvarande (fientliga) synsätten, och mer nationellt sinnade som har lyckats lämna dessa synsätt bakom sig. I&C verkar helt klart fortfarande befinna sig i förstnämnda kategori, vilket kanske inte är så konstigt med sin icke-nationalistiska counterjihadistiska bakgrund, men det gör det inte mindre problematiskt att deras lyssnare får höra de här budskapen och stannar kvar i gamla hjulspår.
2018-02-23, 23:05
  #2092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
I&C är i allra högsta grad förtjänta av kritik och Ingrid Carlqvist är jag inte alls imponerad av, men att nedsättande kommentera människans utseende är inte seriöst.

Jag haller med.

I Ingrids fall sa gor jag dock mer an garna ett undandag, da hon sjalv ar den forsta att klanka ner pa manniskor p.g.a deras utseende eller vikt, samt hitta pa nedsattande smeknamn for folk hon ogillar.

Hon alskar att forminska manniskor genom att anvanda nagon form av bebis-rost nar hon citerar dem, eller kalla Bah Kunke for "Boll Bunke" som exempel, istallet for att hantera sakfragan (som Blatten och Dulny faktiskt gjorde).

What goes around..

Det gor det an mer komiskt da dessa typer alltid trycker pa vikten av att vara i fysisk form.
Ingrid bar pa 20 kg overvikt, snusar, har problem med alkoholen och knaprar psykofarma mot depression.
Darav fallde jag kommentaren Ingrids feta fejs. Hon satt ju faktiskt och sop framfor kamerna for donationer.
2018-02-23, 23:16
  #2093
Medlem
Jo, jag reagerade också på det där tramset med snapsen. Hörde dessutom att de tydligen ska ha betalvägg för avsnitten? Eller har jag missförstått något? I så fall är det groteskt med tanke på att de vill väl nå ut till så många som möjligt och det mest effektiva torde ju då vara att INTE ha betalvägg.

Nu lyssnar jag sällan, eller inte alls, på deras podcast, så jag kan inte säga nånting om deras uppmaningar till träning och allt vad det är, även om jag lägger märke till ngt liknande de gånger jag lyssnar. Tröttsamt, absolut. Ska man vara en moralist så sopa då rent framför egen dörr till att börja med, kan man ju tycka.

Och ska man citera patrasket i etablissemanget så är knappast ''bebisröst'' ngt seriöst eller ens roligt, då ska man hellre köra Jonas De Geer-stil med imitationer

Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jag haller med.

I Ingrids fall sa gor jag dock mer an garna ett undandag, da hon sjalv ar den forsta att klanka ner pa manniskor p.g.a deras utseende eller vikt, samt hitta pa nedsattande smeknamn for folk hon ogillar.

Hon alskar att forminska manniskor genom att anvanda nagon form av bebis-rost nar hon citerar dem, eller kalla Bah Kunke for "Boll Bunke" som exempel, istallet for att hantera sakfragan (som Blatten och Dulny faktiskt gjorde).

What goes around..

Det gor det an mer komiskt da dessa typer alltid trycker pa vikten av att vara i fysisk form.
Ingrid bar pa 20 kg overvikt, snusar, har problem med alkoholen och knaprar psykofarma mot depression.
Darav fallde jag kommentaren Ingrids feta fejs. Hon satt ju faktiskt och sop framfor kamerna for donationer.
__________________
Senast redigerad av J.Alfredsson 2018-02-23 kl. 23:27.
2018-02-25, 15:16
  #2094
Medlem
Thornhills avatar
Ingrid och Conrad (särskilt Ingrid) borde tagga ner snacket om DFS och Svenskarnas hus en aning. Hon pratar som om vi inom ett år kommer ha ett eget samhälle i samhället i och med DFS. Det ska vara studio, dagis, gym, en papperstidning ska ges ut när DFS etablerats, "när vi har Svenskarnas hus så ska ditten och datten hända" osv osv. Hon målar upp någon slags utopi.

Missförstå mig rätt. Jag är inte emot DFS och Svenskarnas hus men kom ner på jorden.
2018-02-25, 16:15
  #2095
Medlem
Lyssnar nästan aldrig på I&C så har ingen aning om vad som sägs nuförtiden, men de gånger jag har lyssnat efter presskonferensen så har det varit en närmast barnslig nivå när DfS har kommit på tal (de ska dominera, styra och vara en enorm kraft i samhället) och så anklagas tidigare rörelser av personer i föreningens styrelse för att ha varit orealistiska och misslyckade?
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Ingrid och Conrad (särskilt Ingrid) borde tagga ner snacket om DFS och Svenskarnas hus en aning. Hon pratar som om vi inom ett år kommer ha ett eget samhälle i samhället i och med DFS. Det ska vara studio, dagis, gym, en papperstidning ska ges ut när DFS etablerats, "när vi har Svenskarnas hus så ska ditten och datten hända" osv osv. Hon målar upp någon slags utopi.

Missförstå mig rätt. Jag är inte emot DFS och Svenskarnas hus men kom ner på jorden.
2018-02-28, 20:24
  #2096
Medlem
okok1s avatar
Angående betalvägg: det verkar som att det inte var så viktigt att "väcka folket" som man sa i början. Utan affärsmodellen verkar vara det centrala.

Jag förstår att man kan ha en betalvägg för vissa saker så det ökar incitamentet att lösa ett medlemskap. Men att slänga in allt bakom lås och bom är förmodligen inte särskilt genomtänkt om man vill nå ut till massorna. Men om man vill fortsätta mjölka desperata människor så kanske det är en utmärkt affärsmodell.

Jag tycker i alla fall det är lite tråkigt att man väljer den vägen.
2018-03-01, 16:53
  #2097
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Angående betalvägg: det verkar som att det inte var så viktigt att "väcka folket" som man sa i början. Utan affärsmodellen verkar vara det centrala.

Jag förstår att man kan ha en betalvägg för vissa saker så det ökar incitamentet att lösa ett medlemskap. Men att slänga in allt bakom lås och bom är förmodligen inte särskilt genomtänkt om man vill nå ut till massorna. Men om man vill fortsätta mjölka desperata människor så kanske det är en utmärkt affärsmodell.

Jag tycker i alla fall det är lite tråkigt att man väljer den vägen.
Jag är helt enig. Trots att man kan sätta många frågetäcken kring I & C´s uttalanden i podden och deras förflutna så fyller de uppenbart en funktion i att bredda och radikalisera SD2018-packets världsbild och få med sig nya själar som tycker att "högerexremism är obehaligt".

Att de väljer att sätta allt sitt innehåll bakom betalvägg trots att de redan nu får tillräckligt mycket pengar i donationer för att kunna leva på podden + numera även lön från DFS känns lystet. Nya människor som är intresserade kommer inte att teckna upp sig på "Svegot" för att kunna lyssna. Och just därför har I & C haft en större publik än Motgift som har kört betalvägg för nästan allt sitt innehåll länge.

Det är den girige Dan Eriksson som drar i trådarna.
2018-03-01, 17:50
  #2098
Medlem
Stämmer det att I&C ska ha betalvägg för avsnitten? Det är i så fall fullkomligt obegripligt när de påstår sig vilja "väcka", alternativt radikalisera, svenskar och då är det väl mest effektivt att nå ut till så många som möjligt och inte ha betalvägg. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket då jag inte anser att deras podcast vare sig håller god kvalité eller att det bjuds på något särskilt intressant, men de kan ju för all del ta det som konstruktiv kritik av den enkla anledningen att de alldeles uppenbart når ut till ganska många personer och är därmed att betrakta som en tämligen betydelsefull kanal.
2018-03-02, 19:40
  #2099
Medlem
Keonets avatar
Gjorde misstaget att lyssna på Bulldoggen & Kycklingens livesändning idag.
De påstår sig vilja rädda Sverige och svensken samtidigt lyfter det fram och hyllar en person som Bechir Rabani. Det är ungefär som att Feministiskt Initiativ skulle hylla Göran Lindberg (kapten klänning).

I samma andetag som man välkomnar rasblandare kan man inte beskylla någon annan person eller grupp för det sönderförfall vi ser i Sverige utan då är man själv medskyldig till svensken och Sveriges undergång.

Till och med den lätt förståndshandikappade björnen Nalle Puh förstår att Bechir inte var någon hjälte utan endast en sjukdomsalstrare i den ariska samhällskroppen.
2018-03-02, 20:07
  #2100
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keonet
Gjorde misstaget att lyssna på Bulldoggen & Kycklingens livesändning idag.
De påstår sig vilja rädda Sverige och svensken samtidigt lyfter det fram och hyllar en person som Bechir Rabani. Det är ungefär som att Feministiskt Initiativ skulle hylla Göran Lindberg (kapten klänning).

I samma andetag som man välkomnar rasblandare kan man inte beskylla någon annan person eller grupp för det sönderförfall vi ser i Sverige utan då är man själv medskyldig till svensken och Sveriges undergång.

Till och med den lätt förståndshandikappade björnen Nalle Puh förstår att Bechir inte var någon hjälte utan endast en sjukdomsalstrare i den ariska samhällskroppen.

Jag håller inte riktigt med dig. Bechir gjorde en Trump. Han ville ena alla som förtrycktes av samma förtryckare. Det som gjorde honom farlig för eliten var att han ville förena muslimer och svenskar mot samma översittare. Det kan väl inte vara fel?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback