2018-02-05, 16:13
Kan vi typ diskutera deras avsnitt dem gör och vad dem säger i podden istället för att komma med en massa personangrepp hela tiden. Denna tråd går bara runt och runt och det är inget nytt utan bara en massa personangrepp på både I&C och motgift osv. Det är bara en massa jävla negativitet här hela tiden jag är trött på det.
2018-02-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
...

En överviktig, snusande, barnlös kärring i 60-årsåldern som dricker snaps i livestream för donationer.
.[/QUOTE

Konstruktiv kritik? Nej, bara ren och skär bitterhet. Men tack för detta exempel.

Jag menar inte att vara hånfull. All respekt för den kamp du har utkämpat. Men all den bitterhet du ger uttryck för i ditt inlägg ovan är inte en väg framåt enligt mig.
Tycker ändå att Ingrid är en rar och ganska intelligent dam, även fast det kommer en hel dumt ur henne alldeles för ofta.
Ot: bara en tanke. En sak jag inte förstår är hur hur Ingrid som ung, blond, fager svenska kunde rasblanda med en arab/afrikan? Hon har ofta frågat sig i podden vad sjutton det är som får vita kvinnor att dras till dessa män, men hon borde väl veta. Eller?
2018-02-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaKnugen1
Kan vi typ diskutera deras avsnitt dem gör och vad dem säger i podden istället för att komma med en massa personangrepp hela tiden. Denna tråd går bara runt och runt

Gärna för mig.

Kanske Conrad som startat tråden kan komma in och bemöta kritiken så man kan ha ett meningslöst samtal istället för att låta trycket öka ytterligare?

Jag vet att han tycker det är jobbigt att svara på inlägg som inte är twitter-längd.

Det finns väl inte så mycket att diskutera gällande avsnitten.
De läser upp nyheter från Fria Tider och Samnytt och förklarar hur jävligt allt är och hur dumma alla politiker är, samt hur fantastiskt bra det går för DFS.
Sen runkar de till lite donationer och super för att spä på donationskontot.

För mig finns det mycket som måste redas ut, detta kan ej att sopas under mattan och tigas ihjäl (som de bägge vill).
Är grunden rutten blir bygget skit.

Man måste kunna kritisera, annars kommer man ingenstans.
2018-02-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
En sak jag inte förstår är hur hur Ingrid som ung, blond, fager svenska kunde rasblanda med en arab/afrikan? Hon har ofta frågat sig i podden vad sjutton det är som får vita kvinnor att dras till dessa män, men hon borde väl veta. Eller?

Precis.
Tyvärr får dessa frågor aldrig svar.
Det är ett enormt hyckleri som folk stör sig på.

Importera en muslim till Sverige och försöka rasblanda (tack och lov var hon steril), och sedan kritisera muslimsk invandring.
Hur många barn har den mannen skaffat idag?
2018-02-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Om hon har sagt så som du skriver kring "för att vara dissident måste man ha en position att förlora" så är det rent nesligt och fullkomligt idiotiskt.
.

Hon sa det för bara ett par veckor sedan i podden. Tappade hakan.

Hon är sliksigt självgod och tycker sig stå över alla andra på något sätt, som att hennes uppoffringar är värda mer för hon var ju journalist minsann!
Hon är ensamstående och har inga barn.

Det är väl en minst lika stor uppoffring för ICA-kassörskan som vägrar vara tyst, får sparken och förlorar vänner sedan får gå från hus och hem p.g.a arbetslöshet. Kanske har ett par ungar med på det.

Tanten måste kliva ner från sin höga häst och inse att hon kommit in i matchen på övertid och sluta sätta sig över alla andra. Då hade jag kunnat uppskatta hennes uppvaknande.
2018-02-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaKnugen1
Kan vi typ diskutera deras avsnitt dem gör och vad dem säger i podden.

Okay.
Jag kan ta ett par grejer ur det sensate avsnittet, for att fa snurr pa traden.

1. Conrad kritiserar polischefen Peter Springare for att han vaknat sent och undrar varfor han varit tyst under sa manga ar.
Kritiken ar helt befogad, men det blir bara fel nar det kommer ifran en person som var supervanster tills aldeless nyligen, och var anonym i sin podd tills han blev outad av vanstern. Conrad kastar ett helt flak sten i det glashus han sitter i.

Jag kan har viss forestaelse for att en hog polischef drar sig for att utmana hela etablisemanget sjalv, men han gjorde det faktiskt till slut.
Conrad var val nagon byggjobbare som pluggade genus pa hogskolan. Han vagade inte ens sta for sina nyfunna asikter oppet. Anda sitter han och ifragasatter en polischef som faktiskt gjorde valet att komma ut och presentera denna fakta, istallet for att ga i pension pa Gran Canaria och lata skeppet sjunka.

Bade Ingrid och Conrad kritiserar mer an garna andra som vaknat sent.
God forbid om samma skepsis riktas mot dem sjalva.

2.
Prostatacancer och screening.

Man namnde att man ej screener karlar for prostatacancer for att det finns biverkningar.
Ingrid avfardade detta helt som "skitsnack" och forklarade att det enbart beror pa att karlar skall diskrimineras och i princip lamnas att do utan screening.

Ar man journalist kanske man bor ta reda pa basic fakta innan man utalar sig sa sjalvsakert.
Battre att vara tyst och lata folk tro att man ar en idiot, an att oppna kaften och bevisa att sa ar fallet.

Kvinnor screenas med mammografi.
Det ar en tre-stegs process med rontgen och brostkompression som ar helt ofarligt, riskerna ar detsamma som en vanlig rontgen.
Dodsfallen minskar med ungefar halften med denna simpla metod.

Prostatacancer ar bra mycket mer komplicerat.
Man anvander PSA-vardet i blodet for att leta efter spar av cancerceller. Ju hogre PSA, desto store chans for cancer.

Detta ar dock en mycket osaker metod som orsakar en enorm overdiagnostisering. Hogt PSA behover inte betyda cancer.

Vid forhojt varde skickas man pa vavnadsprov (biopsi).
Man far en lang nal uppkord bakom pungen in i prostatan, vilket i sig ar allt annat an riskfritt.
Infektion ar inte helt ovanligt och kan leda till sepsis med i varsta fall MRSA eller andra multiresistenta patogener.

Har ar slutklammen.
Forskning visar att 4 av 5 prostatabiopsier tas helt i onodan till foljd av overdiagnostisering fran PSA-screeningen.
Detta ar de negativa biverkningar man talar om Ingrid.

Jag tycker anda att screening ar en bra ide fran viss alder, men man maste komma till ratta med probelmatiken gallande den.

Sa istallet for att avfarda nagonting du inte har en aning om som "skitsnack" kanske du bor gora ett par snabba googlingar eller helt enkelt vara tyst.
2018-02-06, 06:07
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Skulle vi kunna sammanfatta alla missnöjda kverulanters synpunkter angående I&C i några punkter?
2018-02-06, 11:20
Medlem
Run3s avatar
Avsnitt #115 där ni intervjuar Chang Frick var riktigt bra. Gillade även förra intervjun ni gjorde med honom för något/några år sedan. Tycker ni ställde bra frågor och gav honom bra med utrymme att svara. Kanske att ni ställde honom lite väl mycket mot väggen på slutet, men verkar ändå som att alla tog det väl i slutändan. Verkar lite som att Ingrid inte är helt bekant med libertarianers sätt att se på saker.
2018-02-06, 12:08
Medlem
Supersoldats avatar
Varför pratar inte Ingrid & Conrad om Nordiska Motståndsrörelsen längre? Är det för att NMR inte var särskilt positiva till DfS?

I dagens nyhetsprogram nämndes inte ens Motståndsrörelsen som ett alternativ till SD att rösta på.
2018-02-06, 13:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
Varför pratar inte Ingrid & Conrad om Nordiska Motståndsrörelsen längre? Är det för att NMR inte var särskilt positiva till DfS?

I dagens nyhetsprogram nämndes inte ens Motståndsrörelsen som ett alternativ till SD att rösta på.
NMR är väl helt enkelt inte speciellt relevanta, bortsett från för folk i typ Ludvika. Även i andra rasse-poddar talas det väl ganska sällan om NMR; tänker då på Me Ne Frego, Motgift, Kokta Grodan. Att NMR har beröringsskräck till allt som inte är sanktionerat av Organisationen spelar väl också in i att utomstående folk inte orkar bry sig om dem.
2018-02-06, 15:52
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:

Kanske för att det inte är så intressant.
2018-02-06, 16:02
Medlem
Citat:

Varför skulle dom prata om NMR?

Fjällräven-nazisterna i NMR har ju egna poddar som Radio Regeringen och Studio Nordfront där dom kan göra reklam för sig själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in