Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-01, 09:07
  #769
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
IRM gör sig återigen roliga på er bekostnad. Spelar upp klipp ur IoC och fnissar.

Vissa poänger finns där men framförallt lyckas dom få med Ingrids hela register när det gäller vrål om muslimer, pratar tills hon inte får luft osv.

Lyssningsvärt!


Förvisso.
Dock är det oerhört ironiskt att IRM, som jobbar som soparna på en curlingbana för att underlätta islamiseringen av Sverige, får pris för sitt "arbete mot antisemitism". Judarna i Malmö är nog oerhört nöjda då det verkligen är SD som är det antisemitiska hotet.
2016-12-01, 21:02
  #770
Medlem
Mextremes avatar
Är det planerat någon live sändning?
2016-12-02, 06:25
  #771
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Är det planerat någon live sändning?
Har de tid skulle de ju kunna slå ihop livesändning med valvaka på söndag, två viktiga val för Europas framtid och den populistiska vågen där vi mycket väl kan vinna båda! (Österrikes presidentval + Italiens folkomröstning).

Men det är klart, inte alltid lätt att få till det varken med tid eller kunskapen - inte helt lätt att följa eller kunna kommentera val på främmande språk om man inte sedan tidigare satt sig in i dessa. Det är tider som dessa man som "modern" människa skäms över att man är så språkligt begränsad till svenska/engelska, och föraktar skolan för att man istället höll på med massa annat trams. Så mycket av vår vita historia man skärmats av från historiskt, så mycket från vår vita gemensamma kamp av idag man skärmas av från.

Det är givetvis enbart ingen slump att vi i det moderna samhället har styrts in på engelskan, avskärmats från våra närliggande språk såsom tyskan eller italienskan. Språk som det för inte allt för länge sedan var självklart att varje bildad person med självaktning kunde tala. Den som förstår dessa europeiska språk har trots allt en mycket större möjlighet att upptäcka att vår strid av idag mot etablissemanget inte är något nytt, att det degenererade tillstånd vart land är i inte är något nytt utan att delar av europa en gång stod inför samma förfall, samma fiender och reste sig på samma sätt. En del tycks vakna upp 2015 och tro att samhällskrisen plötsligt bara kommit ur ingenstans. Den som talar tyska kan sätta både vårt folk, våra kamp och våra fiender i ett större sammanhang. Den som talar tyska slipper uppfinna hjulet igen och kan därför utgöra ett effektivare motstånd. Har I&C möjlighet att försöka bevaka söndagens båda europeiska avgörande val, eller i vart fall ha en livesändning parallellt där de kan göra små instick från valet, så tror jag det vore en välgärning för att skapa en medvetenhet kring den välbehövliga europeiska enhet som krävs för att resa oss mot vår gemensamma fiende i etablissemanget.
https://www.youtube.com/watch?v=IPGPsgDTW6k
https://www.youtube.com/watch?v=apKLA5A-a_8
https://www.youtube.com/watch?v=XKHa9ldznx8
(Och den sista, må vara att de dessutom i vissa delar felciterat tyskan, skulle egentligen vara en anti-trump ad.... )
2016-12-02, 14:01
  #772
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Har de tid skulle de ju kunna slå ihop livesändning med valvaka på söndag, två viktiga val för Europas framtid och den populistiska vågen där vi mycket väl kan vinna båda! (Österrikes presidentval + Italiens folkomröstning).

Men det är klart, inte alltid lätt att få till det varken med tid eller kunskapen - inte helt lätt att följa eller kunna kommentera val på främmande språk om man inte sedan tidigare satt sig in i dessa. Det är tider som dessa man som "modern" människa skäms över att man är så språkligt begränsad till svenska/engelska, och föraktar skolan för att man istället höll på med massa annat trams. Så mycket av vår vita historia man skärmats av från historiskt, så mycket från vår vita gemensamma kamp av idag man skärmas av från.

Det är givetvis enbart ingen slump att vi i det moderna samhället har styrts in på engelskan, avskärmats från våra närliggande språk såsom tyskan eller italienskan. Språk som det för inte allt för länge sedan var självklart att varje bildad person med självaktning kunde tala. Den som förstår dessa europeiska språk har trots allt en mycket större möjlighet att upptäcka att vår strid av idag mot etablissemanget inte är något nytt, att det degenererade tillstånd vart land är i inte är något nytt utan att delar av europa en gång stod inför samma förfall, samma fiender och reste sig på samma sätt. En del tycks vakna upp 2015 och tro att samhällskrisen plötsligt bara kommit ur ingenstans. Den som talar tyska kan sätta både vårt folk, våra kamp och våra fiender i ett större sammanhang. Den som talar tyska slipper uppfinna hjulet igen och kan därför utgöra ett effektivare motstånd. Har I&C möjlighet att försöka bevaka söndagens båda europeiska avgörande val, eller i vart fall ha en livesändning parallellt där de kan göra små instick från valet, så tror jag det vore en välgärning för att skapa en medvetenhet kring den välbehövliga europeiska enhet som krävs för att resa oss mot vår gemensamma fiende i etablissemanget.
https://www.youtube.com/watch?v=IPGPsgDTW6k
https://www.youtube.com/watch?v=apKLA5A-a_8
https://www.youtube.com/watch?v=XKHa9ldznx8
(Och den sista, må vara att de dessutom i vissa delar felciterat tyskan, skulle egentligen vara en anti-trump ad.... )


Skulle vara mycket intressant men antagligen svårt precis som du skriver.

Situationen i Spanien har också varit spännande. Följer den då jag bott där i 15 år. Ett dödläge som gjort för alternativa politiska krafter men tyvärr har vänstern kraftfullt tagit tag i det folkliga upproret där med vänsterpopulistiska podemos.
Spaniens invandring har länge bestått av perfekt spansktalande med samma latinska kultur och värderingar och den invandringen har fungerat relativt väl. De sista 10 åren har det dock vällt in afrikaner, framförallt kriminella marockaner men även illegala från sub-sahara som fullständigt förändrat Spanien till en riktig krutdurk. Man har vaknat alldeles för sent, mycket pga många år med bra arbetskraftsinvandring och noll asylinvandring men nu är det fara å färde.
2016-12-02, 22:42
  #773
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
"Om det är något land som är ett hot mot världsfreden så är det just Iran".

Hur kan Ingrid påstå något så befängt? Där måste du hejda henne Conrad, det där är totalt verklighetsfrånvänt.
__________________
Senast redigerad av SiggeSpringnota 2016-12-02 kl. 22:45.
2016-12-03, 12:35
  #774
Moderator
sm910difs avatar
Iran-biten i senaste avsnittet...

Var kommentarerna lite på uppstuds utan att satt sig in i frågan, eller var det faktiska åsikter ni tänkt igenom och landat i? Ifall det skulle vara det senare, så hoppas jag verkligen ni gör något längre segment och utvecklar vad ni egentligen menade. För att bara sådär nonchalant slänga in en sådan brandfackla mot globalisternas nygamla måltavla i alliansen Ryssland/Assad/Iran...

***

För den som betvivlar att "Mad Dog" är djupt inne på globalisternas sida i MÖ-konflikten och inte innebär någon brytning med tidigare neokonservativa doktrin, att han måste anses vara ett av de större orosmolnen för varje nationalist oavsett hur "macho" han är, borde följande citat vara klargörande. Wolodarski skulle rodna av den uppvisade chutzpahn:
"I consider ISIS nothing more than an excuse for Iran to continue its mischief. Iran is not an enemy of ISIS. They have a lot to gain from the turmoil in the region that ISIS creates."
"The Iranian regime, in my mind, is the single most enduring threat to stability and peace in the Middle East".
2016-12-07, 18:48
  #775
Moderator
sm910difs avatar
Mycket glädjande att ni funderar på att ta er an den eran på 60- och 70-talet där hela det svenska politiska landskapet på bara några år tvärt svängde till konsensus om att göra Sverige mångkulturellt. Att förstå vår historia och vad som hände där är direkt avgörande för att kunna förstå inte bara den historiska invandringspolitiska utvecklingen men också den invandringspolitiska diskursen av idag!

Om jag får rekommendera något, så är det ändå att inte ta sin utgångspunkt i Invandrarutredningen med sina delbetänkande SOU 1971:51, SOU 1972:83 och slutbetänkandet SOU 1974:69 (eller propositionen eller andra förarbeten.) Vi pratar sammanlagt närmare tusen sidor där mycket är utdaterade eller irrelevanta dåtida detaljfrågor som i vart fall inte gav mig särskilt mycket av värde alls. Som alltid så bryter sällan politiska beslut särskilt mycket ny mark, utan reflekterar snarare ett paradigmskifte som redan skett. Så också med utredningar som tillsätts. Det är ett intressant tidsdokument och har man mycket tid över, kör på, men det är ett tidsdokument från när förändringen i mångt och mycket redan slutförts.

Vill man förstå vad som hände är det snarare perioden innan man bör studera, som tar sin början på mitten av 60-talet med den massiva kampanj som då inleddes på bred front för att göra Sverige mångkulturellt. Där finns det framförallt två källor värda att lyfta fram. Dels avhandlingen Jämlikhet och valfrihet: en studie av den svenska invandrarpolitikens framväxt av Lars-Erik Hansen från 2001, men den kan vara något mastig om man inte är akademiskt lagd.

Dels det utmärkta standardverket på området ur nationalistiskt perspektiv, Hur Sverige blev en mångkultur av (pseudonymen) M. Eckehart. En kortfattad och lättläst men fruktansvärt matnyttig och faktaspäckad sammanställning på blott ca 80 sidor av allt det tidningsmaterial och alla de politiska skeenden som föregick omsvängningen som resulterade i Invandrarutredningen och senare 1975 års riksdagsbeslut om att Sverige skulle bli mångkulturellt. Den är hyfsat neutral i den bemärkelsen att det inte är särskilt mycket argumenterande eller åsikter, bara en först tydlig och metodisk genomgång av de olika aktörer och deras aktivitet som var delaktiga - för eller emot - i den omsvängningen för att avslutningsvis göra en genomgång av sådan samhällsvetenskapliga forskning som finns på området kring vad som drev de olika aktörerna. Jag skulle vilja mena att det är en av de ytterst få böcker som jag tycker det inte bara är givande att som nationalist läsa, men som jag anser att varje seriös nationalist bör och måste läsa för att på allvar kunna diskutera svensk invandringspolitik. Dels för att den är så viktig, dels för att den lyckas förmedla det på ett så kortfattat och lätttillgängligt sätt. Jag har nog en extra kopia liggandes hemma, så vill ni ta del av den så är det bara att PM:a en postadress så donerar jag den gladeligen.

Edit: För den verkligt ambitiöse är såklart det mest ögonöppnande att själv knalla ner till Kungliga Biblioteket och läsa originalartiklarna i DN där Schwarz, Gottfarb m.fl. kräver att Sverige blir mångkulturellt. Där framförallt Schwarz är fruktansvärt aggressiv med att kuva all kritik mot omsvängningen till tystnad med förintelse- och antisemitkortet.
__________________
Senast redigerad av sm910dif 2016-12-07 kl. 19:06.
2016-12-07, 21:59
  #776
Medlem
Hörde att Conrad ska hålla tal på identitär idé, har han/du gett upp din anonymitet?
__________________
Senast redigerad av herrwille 2016-12-07 kl. 22:02.
2016-12-07, 23:35
  #777
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Hörde att Conrad ska hålla tal på identitär idé, har han/du gett upp din anonymitet?


Den har han släppt helt. Blev outad av IRM. Verkar närmast lättad.
2016-12-08, 10:31
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Hörde att Conrad ska hålla tal på identitär idé, har han/du gett upp din anonymitet?

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Den har han släppt helt. Blev outad av IRM. Verkar närmast lättad.

Outad av IRM stämmer väl iofs tekniskt, men det var rätt förutsägbart och "med meningen" av mig. Konstigt nog hade dom inte lyckas lista ut vem jag var innan, trots att jag sagt massor med personlig information i podden. Flera lyssnare snokade reda på mig för flera år sedan.

Men! Ja, det är en otrolig lättnad. Något jag verkligen rekommenderar alla andra att göra med.
2016-12-08, 11:49
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Outad av IRM stämmer väl iofs tekniskt, men det var rätt förutsägbart och "med meningen" av mig. Konstigt nog hade dom inte lyckas lista ut vem jag var innan, trots att jag sagt massor med personlig information i podden. Flera lyssnare snokade reda på mig för flera år sedan.

Men! Ja, det är en otrolig lättnad. Något jag verkligen rekommenderar alla andra att göra med.
Jag har fortfarande inte listat ut vem du är .
Skönt att höra iallafall att du tog det som en lättnad. Ser framemot att höra mer från dig i nationella sammanhang.
2016-12-08, 19:08
  #780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Jag har fortfarande inte listat ut vem du är .
Skönt att höra iallafall att du tog det som en lättnad. Ser framemot att höra mer från dig i nationella sammanhang.

Amen då får du lyssna nogrannare! Jag har sagt både namn och ort och födelsedata!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback