2018-02-07, 18:10
Avstängd
Offerviljas avatar
Jag lyssnar inte på idioternas podcast numera, men jag tycker att det är skojigt att läsa vad Ingrid skriver på Twitter. Även om det alltid var väldigt efterblivet och förvirrat så skrev hon ett tag där en del om judisk makt. Nu har hon dock nästan helt slutat med det. Hur ofta tar hon upp judefrågan i podden?
2018-02-07, 18:37
Medlem
Nordman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaKnugen1
Vilken jävla skittråd detta har blivit dem senaste månaderna. Jag vill läsa intressanta saker om politik osv... inte om hur ni här tycker hur jävla dåliga I&C är. stick då förfan om ni inte gillar dem. ingen tvingar er och kolla på dem. Och nu kommer någon svara "men man måste ju få lov att kritisera dem", ja självklart ska man kunna kritisera folk. Men det enda jag ser här i tråden är smutskastning. Sammanfattning: Kan vi få en mer intressantare tråd här där vi diskutera politik och mindre om hur I&C är/betéer sig IRL. Tack, det var allt från mig

Nu är du ju helt fel ute min vän. Här diskuterar vi podden Ingrid & Conrad samt deras personer. Politik kan du ta under politik delen av Flashback.

https://imgur.com/MLgQiXt

Jag har hittat underlaget till Ingrids självutmärkelse som en första vågens dissident. Här visar Ingrid genom en sms konversation med Dan Eriksson att han också instämmer i att hon är en del av den första vågen. Alltså har vi svaret på varför Ingrid Carlqvist är så dum i huvudet. Men det visste vi ju redan trots allt efter hennes mångåriga sväng i kontrajihadist träsket som hon ännu verkar sitta fast i.
Senast redigerad av Nordman88 2018-02-07 kl. 18:55.
2018-02-07, 19:26
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Alla som inte stämmer in i hyllningskören är vare sig kverluanter eller haverister.
Etablisemanget skulle kunna kalla I&C, deras lyssnare och alla nationalister för kverulanter på precis samma sätt och på så sätt slå ifrån sig all kritik.

Är ni inte trötta på Ingrids självgodhet?
Nu idag tog hon upp någon recension av hennes gamla bok Keith och jag som fått "lysande recensioner" av hennes polare på Fria Tider.

Hon läste själv om vilken fantastisk människa och journalist hon är, sedan med fejkade blygsamhet kunde hon inte lästa mer.
Hon skickade doch bara över texten till Conrad som fortsatte läsa hyllningen till Ingrid, om vilken fantastisk ärlig människa (och dissident) hon är.
Detta är bilden hon vill måla upp av sig själv, och hålla jäkligt tyst om Gatestone, counter-jihad, muslimknulleriet etc.

Du det finns otroligt många som producerar kass media. Men du hänger i I&C tråden och sysslar med din smutskastning. Om du inte gillar dom varför lyssna på dom?

Här är en fråga till alla äckliga missnöjda whinare: Varför syssla med ett destruktivt evighetsklagande och smutskastningskampanj när ni själva inte skulle klara av att producera en hälften så bra podcast?
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-02-07 kl. 19:38.
2018-02-07, 20:09
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag lyssnar inte på idioternas podcast numera, men jag tycker att det är skojigt att läsa vad Ingrid skriver på Twitter. Även om det alltid var väldigt efterblivet och förvirrat så skrev hon ett tag där en del om judisk makt. Nu har hon dock nästan helt slutat med det. Hur ofta tar hon upp judefrågan i podden?

De verkar vägra diskutera den frågan, något som dom faktiskt gjorde lite titt som tätt för bara några månader sedan. Om man ska vara lite konspiratorisk så gissar jag att någon eller några har sagt att dom inte ska tala om judiskt inflytande. Möjligt Dan och Magnus hänvisat dom till att låta de sköta den biten.

Men det var väl imorgon de skulle köra inringarkväll? Jag hoppas alla ni som är såpass kritiska att ni känner ett behov att dagligen fylla tråden med kritik nu tar chansen! Det är bara till att mejla antingen Ingrid eller Conrad. Vad kan hindra er?
2018-02-08, 00:48
Medlem
Ja, där ser man. I samma veva som Chang Frick har intervjuats på nytt i deras 115 temaprogram så har den gamla Chang Frick intervjun som var avsnitt 25 dykt upp. Jag undrade alltid varför den togs ner förut och låg nere i nästan två år för att nu bara dyka upp. Undrar vad som skett bakom kulisserna så att säga. Var det Chang som ville att den skulle tas bort eller de själva?

/Incestuous
2018-02-08, 13:11
Avstängd
Offerviljas avatar
Alla nationalisters viktigaste uppgift just nu är att göra precis allt som går för att försöka få bort I&C ur rörelsen. Dessa personer gör så enormt mycket skada genom att dagligen sitta och vilseleda folk med sitt dåraktiga pladder. Sedan när vi har fått bort dem ur rörelsen så fortsätter den riktiga kampen igen!

"Den första vågens dissident" Vilken fräckhet. Vilken vidrighet. FY FAN!
2018-02-08, 14:51
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Alla nationalisters viktigaste uppgift just nu är att göra precis allt som går för att försöka få bort I&C ur rörelsen. Dessa personer gör så enormt mycket skada genom att dagligen sitta och vilseleda folk med sitt dåraktiga pladder. Sedan när vi har fått bort dem ur rörelsen så fortsätter den riktiga kampen igen!

"Den första vågens dissident" Vilken fräckhet. Vilken vidrighet. FY FAN!

Ja! Vilseleder är en sanning! Vet inte hur många gånger jag hört dem ha åsikter (starka åsikter dessutom) om saker de inte har en aning om. Så oerhört oseriöst! Tror de var extremt omogna för poddsammanhang redan från början men försökt dölja det genom olika knep så som extrem svada, låtsas vara insatta och säga saker med emfas (ett känt retoriskt knep), aldrig erkänna ett begått misstag, användande av sk.vita lögner, släta över misstag samt hålla varandra om ryggen samt mycket mer. Personligen slutade jag lyssna av flera skäl. Det ena var att jag anser de vara farliga, då de sprider myter som inte har någon förankring i realiteten, deras användning av halmgubbar(som de anklagar andra för att använda) i i stort sett var och varannat podd-avsnitt, Ingrids domderande och självförhärligande stil. Det viktigaste skälet var dock deras extremt nedlåtande attityd gentemot lyssnarna. De talar till sin publik som om den vore mindre vetande. Förbannat obehagligt! Jag vill faktiskt inte I&C illa alls. Jag önskar verkligen att de ville ta åt sig av den konstruktiva kritik som framförs på olika håll och lära sig av den. De påstod ju i början av sitt poddande att de var intresserade av att göra just det. Erfarenheten säger mig att det aldrig är bra att sopa problem, av den typ den här podden har, under mattan. Det kommer bara bli värre ju längre de isolerar sig från sina, många gånger även välmenande, kritiker.
Senast redigerad av Devons 2018-02-08 kl. 14:55.
2018-02-08, 16:26
Medlem
JonasIndes avatar
Nu är jag inte "sverigevän" men har ett stort intresse för den nationella vit-maktmiljön. Det är en helfestlig dokusåpa full av ständiga intriger!

Jag kan uppskatta Magnus Söderman, Vita pillret-gänget och framför allt Jonas de Geer på det personliga planet. Där emot är Ingrid och Conrad (i viss mån även Dan Eriksson) sådana totalruttna människor. De är oförmögna till att ta in nyanser och uppträder som extremt överlägsna trots väldigt lite substans, bildning och kunnighet. Hur fan kan folk betala 1000 spänn för att se den rökande alkis-haggan och klimakteriekossan Ingrid supa i livesändning?
2018-02-08, 18:17
Medlem
olasvenssons avatar
https://www.spreaker.com/user/9063921/chang-frick

Chang och slangarna
Chang skiter ned sig i magen(?)
Chang och raggarlivet
Chang och luftledningarna
Chang och kopparförsäljningen
Chang och SD-åsikterna
Chang träffar Ingrid
Chang skäller på vänstern
Chang “legitimerar” I&C
Chang och PK-ismen
Chang och fegheten
Chang och Kent Ekeroth
Chang och konflikten
Chang och Medborgerlig Samling

Mycket bra intervju med Cang Frick från Nyheter Idag. Mycket intressant.
2018-02-08, 19:38
Medlem
Joe Blows avatar
Då jag ser att så många verkligen avskyr dessa två pajasar är jag förvånad att ingen framkastat möjligheten (eller har jag missat det?) att dom är mullvadar i den svenska rörelsen. Daniel var ju en militant röding tills för bara några år sedan och Ingrid förefaller vara beredd att göra vad som helst för pengar/vin. Kanske håller dom bara på att samla material till en bok om rörelsen inifrån. Har dom gjort något konkret någonsin som talar emot att det är på det viset?

Märk väl att jag inte tror det ovanstående. Men dom är så jävla stirriga och kastar än hit och än dit att jag just därför inte heller skulle bli överdrivet förvånad.
2018-02-09, 00:12
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Då jag ser att så många verkligen avskyr dessa två pajasar är jag förvånad att ingen framkastat möjligheten (eller har jag missat det?) att dom är mullvadar i den svenska rörelsen. Daniel var ju en militant röding tills för bara några år sedan och Ingrid förefaller vara beredd att göra vad som helst för pengar/vin. Kanske håller dom bara på att samla material till en bok om rörelsen inifrån. Har dom gjort något konkret någonsin som talar emot att det är på det viset?

Märk väl att jag inte tror det ovanstående. Men dom är så jävla stirriga och kastar än hit och än dit att jag just därför inte heller skulle bli överdrivet förvånad.

Det är för jävla dumt helt enkelt, ingen ”röding” är så bra skådespelare, You can't make this shit up!
2018-02-09, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Nu är jag inte "sverigevän" men har ett stort intresse för den nationella vit-maktmiljön. Det är en helfestlig dokusåpa full av ständiga intriger!

Jag kan uppskatta Magnus Söderman, Vita pillret-gänget och framför allt Jonas de Geer på det personliga planet. Där emot är Ingrid och Conrad (i viss mån även Dan Eriksson) sådana totalruttna människor. De är oförmögna till att ta in nyanser och uppträder som extremt överlägsna trots väldigt lite substans, bildning och kunnighet. Hur fan kan folk betala 1000 spänn för att se den rökande alkis-haggan och klimakteriekossan Ingrid supa i livesändning?

Tjabba! Själv är jag Sverigevän men som den jag är så plågas jag mest av personligheterna inom rörelsen. Därmed inte sagt att jag som vissa ivrigt påpekat i denna tråd "kunde gjort det bättre själv" vad gäller poddande och dylikt. Jag är just nu inne i en negativ fas och gillar därför det jag ser dig skriva extra mycket. Jag delar din kritik och tycker det känns härligt med lite förolämpningar som jag själv känner mig för hämmad med tanke på stödet jag trots allt känner att uttrycka. Skulle du vilja göra mig nöjd och förklara lite mer ingående hur du ogillar de personer du nämnt?

(Ni kan se detta som lite halvseriöst men ingalunda rent trollande)

Vänligen,
Incestuous

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in