Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Alla nationalisters viktigaste uppgift just nu är att göra precis allt som går för att försöka få bort I&C ur rörelsen. Dessa personer gör så enormt mycket skada genom att dagligen sitta och vilseleda folk med sitt dåraktiga pladder. Sedan när vi har fått bort dem ur rörelsen så fortsätter den riktiga kampen igen!
"Den första vågens dissident" Vilken fräckhet. Vilken vidrighet. FY FAN!
Ja! Vilseleder är en sanning! Vet inte hur många gånger jag hört dem ha åsikter (starka åsikter dessutom) om saker de inte har en aning om. Så oerhört oseriöst! Tror de var extremt omogna för poddsammanhang redan från början men försökt dölja det genom olika knep så som extrem svada, låtsas vara insatta och säga saker med emfas (ett känt retoriskt knep), aldrig erkänna ett begått misstag, användande av sk.vita lögner, släta över misstag samt hålla varandra om ryggen samt mycket mer. Personligen slutade jag lyssna av flera skäl. Det ena var att jag anser de vara farliga, då de sprider myter som inte har någon förankring i realiteten, deras användning av halmgubbar(som de anklagar andra för att använda) i i stort sett var och varannat podd-avsnitt, Ingrids domderande och självförhärligande stil. Det viktigaste skälet var dock deras extremt nedlåtande attityd gentemot lyssnarna. De talar till sin publik som om den vore mindre vetande. Förbannat obehagligt! Jag vill faktiskt inte I&C illa alls. Jag önskar verkligen att de ville ta åt sig av den konstruktiva kritik som framförs på olika håll och lära sig av den. De påstod ju i början av sitt poddande att de var intresserade av att göra just det. Erfarenheten säger mig att det aldrig är bra att sopa problem, av den typ den här podden har, under mattan. Det kommer bara bli värre ju längre de isolerar sig från sina, många gånger även välmenande, kritiker.