2016-11-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Inte bara Södersjukhuset som måste låsa skalskyddet för att freda personalen från hot och våld. Fenomenet är allmänt utbrett.

http://www.dagensmedicin.se/artiklar...-hot-och-vald/

Även i DN noteras den tråkiga utvecklingen, även om det bara är i en mycket liten, lätt förbisedd notis:

http://www.dn.se/sthlm/vanligare-med...vardanstallda/

Oväntat att våldet är störst i Skåne, med största andelen blattar *host*

Att över 60% av syrrorna har upplevt hot/våld senaste året är VANSINNE.
Citera
2016-11-11, 21:37
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Rekordstort skuldberg i kommunerna

Kommunsektorns låneskuld rekordväxte förra året med 10 procent till 550 miljarder kronor. Kommuner och landsting bygger ut på högvarv och överskotten täcker inte investeringarna.
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/r...mmunerna-29163
Citera
2016-11-11, 22:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/r...mmunerna-29163
Politikerna tycks ju vilja skynda på kollapsen.
De öser bort pengarna och betalar till och med några miljoner om dagen för luft.
Tomma platser på hvb hem luft.

Jag tror att det är planerat in i minsta detalj.
Kan inte tro att alla inblandade i regeringen inte är medvetna om problemet.
Då måste det medvetet vara en del av kollapsen.
Citera
2016-11-11, 22:48
Medlem
at0m3ns avatar
Det som gör mig förbaskat ledsen är att fascisterna vill se ett samhälle fall och dessa jävla idioter från 24e världen ger dem chansen att lyckas med sin plan. istället för att sköta sig och bidra med nåt gott till samhället låter dem sig manipuleras utav rappkulturen osv osv är så jävla trött på allt skit som sker. Vi har allt vi har mat vi har vatten vi har friheten men tydligen räcker inte det. 'fy fan sa Bosse sedan tog han fram bössan'
Citera
2016-11-12, 19:17
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Dödliga uppgörelser eskalerar

Förra året sköts 31 personer till döds – det är den högsta siffran under hela 2000-talet, enligt nya siffror från dödsorsaksregistret.

– Det är som om man kommit över en tröskel där människoliv inte räknas längre, säger kriminologen Mikael Rying.

Ungefär fyra dödsskjutningar per år i kriminella miljöer. Så såg det ut i början av 1990-talet. Sedan dess har situationen förändrats drastiskt och av förra årets 31 dödsskjutningar har polismyndigheten preliminärt kopplat hela 28 till uppgörelser inom kriminella miljöer.

– Man sätter till stora resurser när det skett en sådan skjutning och efter ytterligare någon dag, någon vecka – eller i vissa fall efter flera år – kan de komma ett hämndmord. Det är väldigt ansträngande för polisen, säger Mikael Rying.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ska...er-eskalerar-1
Citera
2016-11-12, 19:19
Medlem
Spermaluders avatar
Citat:
Vilka är bevisen?

Massinvandring.
Citera
2016-11-12, 20:53
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spermaluder
Massinvandring.

Massinvandring kom igen!
Under 90-talet när invandrarna blev jagade utav skinn skallarna var det massinvandring då med?
Det roliga är att ingen har svarat mig på frågan om varför man jagade babbar då......Sverige var ett rikt uppbyggt land med en massa glada industri arbetare tro fan att man skrek TURK på BURK då ändå.

Senare när det kom in en massa turkar och annat folk som vi kallar för invandrare då vart det fart på hjulet och man slutade att slänga flaskor utan man började istället hota politikerna..

Visst jag är less på skiten som sker i detta land men dessa känslor fick jag först efter många år utav eländet i bagaget.
Glöm aldrig en sak det finns fler svenskar än det finns invandrare i det här landet ändå skyller vi på våra politiker så jävla rubbad värld att jag vet inte vad?!
Citera
2016-11-12, 23:29
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Massinvandring kom igen!
Under 90-talet när invandrarna blev jagade utav skinn skallarna var det massinvandring då med?
Det roliga är att ingen har svarat mig på frågan om varför man jagade babbar då......Sverige var ett rikt uppbyggt land med en massa glada industri arbetare tro fan att man skrek TURK på BURK då ändå.

Senare när det kom in en massa turkar och annat folk som vi kallar för invandrare då vart det fart på hjulet och man slutade att slänga flaskor utan man började istället hota politikerna..

Visst jag är less på skiten som sker i detta land men dessa känslor fick jag först efter många år utav eländet i bagaget.
Glöm aldrig en sak det finns fler svenskar än det finns invandrare i det här landet ändå skyller vi på våra politiker så jävla rubbad värld att jag vet inte vad?!

Varför ska man ta in invandrare över huvud taget? Vad är det du vill ha sagt egentligen?

Om du är så kåt på invandrare och vill ha "turk kuk" i röven så kan du väll flytta till Turkiet då. Varför tror du att alla andra svenskar skulle vilja ta emot en massa turkar bara för att du är allmän kåt på turkar? Är du sjuk eller?
Citera
2016-11-12, 23:37
Medlem
Spermaluders avatar
Citat:
Massinvandring kom igen!

Se på Sverige under t.ex. 70- eller 80-talet när det gäller invandring och brottstatistiken och se på Sverige i dag. 70- och 80-talet var ju rena rama paradisen.
Citera
2016-11-12, 23:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Massinvandring kom igen!

De här beskrivningarna du tar upp från 90-talet osv. Är naturliga skeenden som existerar inom varenda kultur runt om på vår jord.
Det är inte en Svensk företeelse.
Citera
2016-11-13, 00:00
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Varför ska man ta in invandrare över huvud taget? Vad är det du vill ha sagt egentligen?

Om du är så kåt på invandrare och vill ha "turk kuk" i röven så kan du väll flytta till Turkiet då. Varför tror du att alla andra svenskar skulle vilja ta emot en massa turkar bara för att du är allmän kåt på turkar? Är du sjuk eller?

Okej vi vänder på det istället, om det blir krig i Europa och Mellanöstern är det enda alternativet tar ni era liv då?

Och nej jag är inte kåt på invandrare jag säger bara att det finns fler svenskar som kan agera och ändra istället för att skylla allt på invandringen för vi lever ju trots allt i en demokrati och vi har själva röstat fram det här.

Ska vi först rösta fram eländet sen skrika oss trötta på vad vi själva skapat dessutom är vi många fler men låter en mindre skala människor äga skiten ur oss...

Kör bara kör kom med svar älskar debatter....

Mvh das at0m3n
Citera
2016-11-13, 00:03
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas

Jag är inte kåt på Turkar har heller aldrig umgåtts med turkar.
Inte träffat på en riktig Turk i Sverige ännu.
Och ja Sverige är på väg mot en systemkollaps!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in