Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Detta har vi diskuterat många gånger. Jag ger samma svar som alltid (fast jag försöker variera orden varje gång): Titta på alla olika problem som framkommer i denna tråd. Inte ett enda parti har lovat dessa problem i sitt partiprogram. Ingen har röstat för att få dessa problem.
När politikerna väl är på plats har medborgarna INGEN (fungerande) laglig väg att stoppa deras maktmissbruk och despotism. VAD skiljer det från en diktatur?
Låt oss nu reda ut DEN frågan UTAN en massa sidospår.
Det är väljarens ansvar att förutse KONSEKVENSERNA av utlovade åtgärder! Valda politiker har 4 år på sig att visa vad de presterat. Så är det i alla demokratier, det är definitionen av representativ demokrati. Samtliga svenskar, fler än någonsin tidigare, gav globalismen och massinvandringen perfekt godkänt så sent som i maj i år. Alltså är det bevisat att samtliga svenskar fått exakt det som de själva har beställt och önskar mer av samma. Annars skulle de ju inte UTAN UNDANTAG valt om samma politiker, eller hur? Vilket ju folken i de flesta andra västländer, som har väldigt mycket mindre problem än Sverige, ju gör i sia demokratier.
Att du inte fattar detta enkla bevisar varför ingen svensk någonsin kommer att röra ett enda finger för att förändra någonting, trots att de lever i ett totalt demokratiskt samhälle och kan göra så vart 4:e år helt utan begränsning. Demokrati är alldeles för svårt för en svensk att fatta.
"-Ordet demokrati betyder bra för mig, är det inte bra för mig så är det inte demokrati, buhuhuu, jag ska rösta på mer av samma igen bara för det! Det blir de tysta PK-fjäskande nollorna till globalister i fejkoppositionen 2022 också!"
<när förrädargenerationen, pensionärsjävlarna, demonstrerade på Mynttorget (tror jag det var) i somras och skanderade: "Skattefria pensioner" så illustrerar det perfekt att ingen svensk vill ha någon lösning. De vill bara girigt egoistiskt roffa åt sig så mycket i bidrag de bara kan. De skiter alla totalt i alla samhällsproblem, deras enda problem är att de kunde tjäna mer i bidrag stulna från de ännu återstående arbetarna. "Det är demokrati" tycker världens mest obildade och hänsynslösa idioter som nu totalförstör Sverige grundligt och permanent.