2016-08-01, 11:59
Medlem
Här har vi beskrivning av en pågående systemkollaps.
http://www.di.se/artiklar/2016/8/1/h...ela-forvarras/

Och jag vill fortfarande envisas om att det inte är så illa i Sverige. Det krävs många års vänsterpolitik innan vi hamnar i något liknande.

Den vänsterpolitik vi redan har och de steg som SVaMp-regeringen tar, är mer sådant som håller oss i stagnation. Det blir inte riktigt kollaps av det.
Citera
2016-08-01, 12:41
Medlem
soligts avatar
Att dagligen får man höra om politiker som säger att vi måste göra det här tillsammans och alla ska ta ansvar..
Att en polischef spyr när han ser en annan människa på tv och sen försöker lösa ett otroligt problem med ett magiskt armband.
Att stenkastande pojkar och brinnande bilar alltid är en debatt om hur man ska stoppa det, men ingen verkar vilja stoppa det, de vill bara ha en debatt om det.
Och sist måste jag säga hela MPs medverkan i allt, en bostadsminister med kopplingar till extremister han fick sparken.
En vicestatsminister som är nr 1 på floskeltoppen, hon avgick.
En utbildningsminister som har gett upp det han är anställd för att göra..
Konstigt att inte fler säger ifrån.
Citera
2016-08-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101

Och jag vill fortfarande envisas om att det inte är så illa i Sverige. Det krävs många års vänsterpolitik innan vi hamnar i något liknande.

Den vänsterpolitik vi redan har och de steg som SVaMp-regeringen tar, är mer sådant som håller oss i stagnation. Det blir inte riktigt kollaps av det.

Du kan kolla här, det är mycket av samma informations som tuggas om:
http://cornucopia.cornubot.se/2016/0...mattas-av.html

I kommentarerna framgår misstankar om att BNP verkar följa befolkningsökningen.
En tillväxt om 0% och vi behöver 2%, vilket skulle innebära att Sverige redan befinner sig i recession och om jag tolkar det rätt så går det just nu med raketfart neråt.
Citera
2016-08-01, 14:05
Medlem
Citat:

Du får gärna svara på mitt senaste inlägg till dig.
Citera
2016-08-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jag målade upp ett scenario där hypotesen var att vi skulle föra din politik i Sverige. Hade vi INTE haft 1 miljon extremt lågproduktiva med medborgarskap hade det kunnat fungera. Eftersom vi HAR 1 miljon extremt lågprosuktiva skulle det leda till de katastrofscenarion jag angav tidigare.
Nu pekade jag på hur det kan hanteras. (Inte en komplett beskrivning men det är isf en ny tråd skulle jag säga).

Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Varför flyttar inte människor i slumområden i andra länder till länder med "vänsterpolitik" en masse om det är så enkelt? Kanske för att andra länder inte tar i dem med tång ens? Totalt orealistiskt att förutsätta att det skulle fungera på det sättet. Det enda sättet att "bli av" med vår miljon lågproduktiva är tvångsrepatriering. Ett mindre fåtal kanske hade flyttat men ytterst få.
Det förekommer att dom flyttar. Det är därför vi fått in folk från t ex Rumänien.
Sedan får du komma ihåg att de som kommit hit från t ex Somalia har varit sådana som varit så pass täta och företagsamma att de kunna ordna en resa hit. Och då kan var så pass att de kan ta sig till grannländer ifall de upplever att förhållandena i Sverige blivit outhärdliga med för mycket nyliberal politik där man måste arbeta och göra rätt för sig.

---------------------
Kom ihåg att det enda som står i vägen för en nyliberal politik, där kriminella utvisas, och folk får arbeta och göra rätt för sig, är en högljudd vänster. Där sagda högljudda vänster indoktrinerat folk från barnsben med "vilse i pannkakan" till "Ville, Valle och Viktor" där "skurken" alltid var en kapitalist.

Den vänstern har ett sådan hjärngrepp om väljarna att man behöver bara säga "riskkapitalist" så tänker folk på några som tjänar pengar. Och det är avskyvärt. Och börjar man famla efter valsedlarna till V, S eller SD.
Man tänker inte på några som tar av sina egna pengar och riskerar dessa för att få fram teknikutveckling/rationalisering som leder till billigare produkter. Vilket är ungefär vad riskkapitalister ägnar sig åt.

(Som exempel är det Riskkapitalister som finansierat framtagningen av Anderoid. Gjordes helt på spekulation. De som ogilla riskkapitalister kan lämpligen låta bli att använda Anderoid-telefoner).
Citera
2016-08-01, 15:11
Medlem
Citat:
Nu pekade jag på hur det kan hanteras. (Inte en komplett beskrivning men det är isf en ny tråd skulle jag säga).

Det förekommer att dom flyttar. Det är därför vi fått in folk från t ex Rumänien.
Sedan får du komma ihåg att de som kommit hit från t ex Somalia har varit sådana som varit så pass täta och företagsamma att de kunna ordna en resa hit. Och då kan var så pass att de kan ta sig till grannländer ifall de upplever att förhållandena i Sverige blivit outhärdliga med för mycket nyliberal politik där man måste arbeta och göra rätt för sig.

---------------------
Kom ihåg att det enda som står i vägen för en nyliberal politik, där kriminella utvisas, och folk får arbeta och göra rätt för sig, är en högljudd vänster. Där sagda högljudda vänster indoktrinerat folk från barnsben med "vilse i pannkakan" till "Ville, Valle och Viktor" där "skurken" alltid var en kapitalist.

Den vänstern har ett sådan hjärngrepp om väljarna att man behöver bara säga "riskkapitalist" så tänker folk på några som tjänar pengar. Och det är avskyvärt. Och börjar man famla efter valsedlarna till V, S eller SD.
Man tänker inte på några som tar av sina egna pengar och riskerar dessa för att få fram teknikutveckling/rationalisering som leder till billigare produkter. Vilket är ungefär vad riskkapitalister ägnar sig åt.

(Som exempel är det Riskkapitalister som finansierat framtagningen av Anderoid. Gjordes helt på spekulation. De som ogilla riskkapitalister kan lämpligen låta bli att använda Anderoid-telefoner).

Lustigt att du tar upp Rumänerna. Finns inget annat som "proves my point" lika tydligt. Rumäner i Sverige har absolut inga skyddsnät överhuvudtaget utan lever i princip i det nyliberala drömsamhälle du målar upp. Jobba för brödfödan. Ingen skulle anställs en rumänsk tiggare för pengar denna skulle kunna livnära sig på, iaf inte bättre än i ett skjul i skogen. De väljer ÄNDÅ att komma till Sverige.

OM vår miljon okvalificerade invandrare med medborgarskap skulle utsättas för samma levnadsstandard hade de inte åkt hem i någon omfattande skala. Eftersom "hem" är precis lika illa eller sämre.

Du ser ju själv hur fruktansvärt negativt rumänerna påverkar gatubilden och det handlar endast om drygt 4000 människor toyalt. Hur tror du Sverige hade sett ut om EN MILJON människor levt under samma förhållanden? Stockholm skulle förvandlas till Rio.

Exemplet med Somalierna fungerar inte då INGA andrs länder kommer ta emot dem om de inte flyr från krig. Att det plötsligt blivit fattigt för dem i Sverige kommer INGET land i hela världen godta som asylskäl. Det enda sättet att få ut sådana grupper är tvångsutvisningar och indragna medborgarskap.
Citera
2016-08-02, 16:39
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Du verkar ju gå med på att vi i Sverige inte alls för "min nyliberala politik".

Öppna era hjärtan o betala för de som kommer är din nyliberala politik. Din politik är bara att skapa kaos o fattigdom.
Din idol Rheinfeldt kunda lika gärna sagt som chefsjuden i Lodz - " ge mig era barn"
du är en förrädare!
Citera
2016-08-02, 16:42
Bannlyst
Citat:

---------------------

kapitalist och att hålla ihop landet Sverige hör inte ihop - det gjordes bra barnprogram med en vilja att hålla sverige fritt från allsköns skit. Idag har vi Malin Olsson som bara vill synas själv skiter i barnen och artisterna.
Senast redigerad av chimon 2016-08-02 kl. 16:45.
Citera
2016-08-02, 19:50
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/2016-08-02...n-till-kollaps

Citat:
Krisen inom polisen får åklagare att tala om en hotande systemkollaps.
Pär Andersson, chefsåklagare i Linköping, slår i Östgöta Correspondenten larm om oacceptabla utredningstider.
Och det gäller inte snatterier och cykelstölder utan betydligt allvarligare brott. Misstänkta våldtäkter och övergrepp mot barn utreds inte inom rimlig tid enligt Andersson, som beskriver situationen som "förödande för rättssäkerheten".
Han får stöd av Torsten Angervåg, chefsåklagare vid åklagarkammaren i Norrköping:
"Vi har en allt mer komplicerad och ökad grov organiserad brottslighet. Svensk polis har inte alla redskap och den kraft som behövs."

Nog tusan märker man av att polisen inte hinner med alls längre, det är mycket mer snack om att starta medborgargarden och många har säkert startats. Sverige faller verkligen som en sten och detta måste väl ändå folk märka?
Citera
2016-08-03, 00:46
Medlem
Vårdsystemkollaps eller sommarkaos?
(Har någon media tagit upp detta eller är det måhända det nya området som det talas tyst om?)

Citat:
Kan nån hjälpa oss??? Finns det nån som känner folk som jobbar på tv eller tidning? Detta måste ut i media!!! Vi har åkt upp till Umeå o är på sjukhuset o väntar på att mamma ska skrivas in idag, operation är inplanerad imorgon. En operation som skulle vara gjort redan... för tre månader sedan fick mamma veta att hon har cancer i bukspottkörteln. Sedan har allt gått alldeles för långsamt...
Idag kommer läkaren, när vi sitter o väntar på att bli inskriven o säger att det inte blir nån operation!!! personalbrist o vårdplatser???!!!

https://facebook.com/story.php?story...00004728818165
(Från papperskorgen: (FB) Hemskickad för att dö )
Senast redigerad av statligbluff 2016-08-03 kl. 00:50.
Citera
2016-08-03, 01:16
Medlem
Enskilda saker är svåra att tolka som en begynnande systemkollaps, men många saker tillsammans ger att det finns starka skäl att oroa sig för att en systemkollaps är på väg.

I mitt tycke är nog mest det faktum att det går jättebra för svensk ekonomi, men att man ändå inte klarar av bygga upp ett samhälle utan tvärtom hamnar i extremt akuta situationer.

Vi snackar då oftast om det offentliga sverige. Där staten har sparat enorma pengar på att minimera sina kostnader för skola, sjukvård, infrastruktur m.m samtidigt som politikerna har fått fnatt och tycker att massinvandring av folk utan vare sig pengar eller utbildning eller förståelse för hur svenska samhället fungerar ska uppmuntras trots att det är precis tvärtemot vad företagen önskar sig för att överleva i en allt hårdare konkurrens. (dvs kompetens). Det finns dock många som tror att det företagen behöver mest nu är gratis arbetskraft eller åtminstone arbetskraft som inte tar mycket betalt.

Att snåla med alla andra områden i samhället samtidigt som man anser sig ha råd att skyffla många miljarder kr på bidragsberoende utlänningar.

Det är ett väldigt stort och riskfyllt projekt som Sverige aldrig någonsin tidigare har skådat.

Så frågan blir.. sjunker båten eller kommer den att flyta?
Senast redigerad av endumbonde 2016-08-03 kl. 01:23.
Citera
2016-08-03, 07:48
Medlem
"– Arbeidsløse nordmenn, reis til Sverige"

https://www.nrk.no/urix/_-arbeidslos...ige-1.13069936
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in