Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Jag målade upp ett scenario där hypotesen var att vi skulle föra din politik i Sverige. Hade vi INTE haft 1 miljon extremt lågproduktiva med medborgarskap hade det kunnat fungera. Eftersom vi HAR 1 miljon extremt lågprosuktiva skulle det leda till de katastrofscenarion jag angav tidigare.
Nu pekade jag på hur det kan hanteras. (Inte en komplett beskrivning men det är isf en ny tråd skulle jag säga).
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Varför flyttar inte människor i slumområden i andra länder till länder med "vänsterpolitik" en masse om det är så enkelt? Kanske för att andra länder inte tar i dem med tång ens? Totalt orealistiskt att förutsätta att det skulle fungera på det sättet. Det enda sättet att "bli av" med vår miljon lågproduktiva är tvångsrepatriering. Ett mindre fåtal kanske hade flyttat men ytterst få.
Det förekommer att dom flyttar. Det är därför vi fått in folk från t ex Rumänien.
Sedan får du komma ihåg att de som kommit hit från t ex Somalia har varit sådana som varit så pass täta och företagsamma att de kunna ordna en resa hit. Och då kan var så pass att de kan ta sig till grannländer ifall de upplever att förhållandena i Sverige blivit outhärdliga med för mycket nyliberal politik där man måste arbeta och göra rätt för sig.
---------------------
Kom ihåg att det enda som står i vägen för en nyliberal politik, där kriminella utvisas, och folk får arbeta och göra rätt för sig, är en högljudd vänster. Där sagda högljudda vänster indoktrinerat folk från barnsben med "vilse i pannkakan" till "Ville, Valle och Viktor" där "skurken" alltid var en kapitalist.
Den vänstern har ett sådan hjärngrepp om väljarna att man behöver bara säga "riskkapitalist" så tänker folk på några som tjänar pengar. Och det är avskyvärt. Och börjar man famla efter valsedlarna till V, S eller SD.
Man tänker inte på några som tar av sina egna pengar och riskerar dessa för att få fram teknikutveckling/rationalisering som leder till billigare produkter. Vilket är ungefär vad riskkapitalister ägnar sig åt.
(Som exempel är det Riskkapitalister som finansierat framtagningen av Anderoid. Gjordes helt på spekulation. De som ogilla riskkapitalister kan lämpligen låta bli att använda Anderoid-telefoner).