2015-10-16, 22:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, det går inte på minst en generation. Vi får försöka täta skrovet så gott det går, rigga en nödrigg och hoppas att vi inte får ofördelaktiga vindar. Det tidigare Sverige, det är har vi gjort oss av med. Du vet, det där Sverige där det bodde svenskar och man kunde ringa på Polisen om något hände, eller att ambulansen vågade undsätta sjuka människor.

Beklagar, men nu är vi snart nere på Moldaviens nivå...
Jag vill inte höra sånt här. Käns som att ge upp hela skiten.
Varför skall man kollapsa själv?
Skall det behövas en statskupp eller världskrig, eller vad?
Något måste väl ändå gå att göra tillsammans.
Allas röster och ilska här inne.
Är det bara tomma ord?
Som på apt möten. Det blir en som talar det andra ville sedan håller de käften för att slippa skiten men tar åt sig äran om det går bra.
Jag är den där som snackar.
Så förbannat trött på detta. Varför är inte jag rädd?
Alla här inne låter ju starka och arga. Är det lögn?
Hopplöst usch.
Senast redigerad av goran744 2015-10-16 kl. 22:56.
Citera
2015-10-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin6916
Det är svenskens slavmentalitet som har lett fram till den här situationen, det kommer du inte ifrån. Jag konstaterar bara faktum.

Nu känner jag inte till vem du är, men jag förmodar att du är en sådan som fram tills helt nyligen fnyst och spottat åt folk som i decennier kampanjat och bedrivit opinion mot förstörelsen av Sverige.
Men det har inte passat då. Det har inte varit "fint" och "anständigt" och "humant". Nu när ni själva drabbas och ni blivit tvingade att ta ut huvudet från arselet, nu passar det.

Mig passar det inte. Jag är trött på Sverige. Jag är trött på svenskarna. Min uppmaning till alla politiskt inkorrekta är att lämna landet och beskåda kollapsen på behörigt avstånd.
Det ska bli mycket intressant att se de goda humanisterna springa gatlopp.

Hatten av för din cynism! Du har ju rätt i sak - till skillnad från alla pajasar, som skyller på "indoktrinering", "judar som styr" eller fan och hans mormor! Svenska folket har självt valt detta.

Jag har för flera år sedan emigrerat, och iakttar nu den annalkande svenska kollapsen på avstånd. Kruxet är, att "skiten rinner ju neråt", och nu har mitt nya hemland Tyskland anammat samma vansinniga invandringspolitik. Varje morgon jag sätter på TV-nyheterna, hoppas jag få se att någon knäppt Merkel, eller åtminstone väckt ett misstroendevotum i Förbundsdagen.

Vem behöver egentligen bevis för att en systemkollaps är på väg? Varenda vuxen människa med lite sunt förnuft inser vart landet är på väg.
Citera
2015-10-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag vill inte höra sånt här. Käns som att ge upp hela skiten.
Varför skall man kollapsa själv?
Skall det behövas en statskupp eller världskrig, eller vad?
Något måste väl ändå gå att göra tillsammans.

Nej, det handlar inte om att ge upp - det handlar om att vara realist. Och som realist bör man se till att anpassa sig efter verkligheten, för att klara sig. Det handlar inte om att du själv ska kollapsa, naturligtvis.

Jag kan tänka mig, att ganska många kommer att ge upp dock, mer eller mindre. De kommer inte att kunna hantera chocken över att se det gamla goda, stabila Sverige vittra sönder.

Glöm statskupper, krig och liknande!
Citera
2015-10-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Beklagar, men nu är vi snart nere på Moldaviens nivå...

Ett land som är känd för sin export,,,, av människor, antingen som ev. arbetskraft eller som oftast slavhandel/sexhandel i någon form.
Citera
2015-10-16, 23:29
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Efter de senaste rapporterna från migrationsverket om asylströmmarna till Sverige talar invandringskritiker om att Sverige står inför en systemkollaps. Det talas om att välfärden, sjukvården, skolan håller på att brisera på grund av söktrycket. Det talas om att kostnaderna för kommunerna och landstingen är så stora att pengarna snart är slut.

Men vilka är de konkreta bevisen för att påståendet om att vi går mot en systemkollaps faktiskt stämmer? Vilka är källorna på att välfärden, myndigheterna och staten inte klarar av trycket?

Tänker mig en samlingstråd för eventuella artiklar, inslag eller liknande som styrker tesen om att Sverige står inför en systemkollaps.

EDIT: Naturligtvis är även källor som inte styrker tesen om en svensk systemkollaps välkomna.
Citera
2015-10-16, 23:58
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/sven...ta-flyktingar/

Citat:
"Svensk lyxkryssare ska hämta flyktingar"
Rykten florerar om hur enkelt det är för flyktingar att ta sig till länder som Tyskland och Sverige.
En libanesisk tidning menar att Norge och Sverige hämtar flyktingar med en lyxkryssare.

Detta var det nog inte många som trodde på och vi drog nog en del av oss iallafall på smilbanden.

Men nu...händer det...det diskuteras!

http://www.sydsvenskan.se/malmo/krys...oende-i-malmo/

Citat:
Kryssningsfartyg kan bli flyktingboende i Malmö
MALMÖ Malmö stad kan hyra in kryssningsfartyg för att inkvartera ensamkommande flyktingar.

Ett par tusen flyktingar inkvarterade på en båt och vi klarar oss ett par veckor till, och sen efter det? Vad gör vi då?
Citera
2015-10-17, 00:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Finns ingenting som visar att Sverige är på väg mot något slags systemkollaps och definitivt inte på grund av antalet asylsökande-
Däremot finns det ett antal bloggare, främlingsfientliga/rasister som har förläst sig på fria tider och andra helt ovetenskapliga källor som tror på motsatsen.
Visst har vi, liksom övriga världen, ett otal problem att brottas med. Det minsta är dock invandringen. Det största problemet är , viket inte bara gäller Sverige, den minst sagt ojämna fördelningen av ekonomiska resurser/fördelning.
Vi i Sverige är dock ett föregångsland i hela världen när det gäller att ta tag i världfärdsproblem och det skall vi vara stolta över. IKEAS store man och grundare I. Kamprad har insett detta och byggt upp en oerhörd förmögenhet genom att saluföra detta. Smart av Kamprad men dåligt av Sverige som land att inte förstått att ta till vara Sveriges fördelar och använt det som varumärke.
Att det sedan finns ett antal dödgrävare som bara reser problem, både i denna tråd och i andra trådar i detta forum , förändrar på inget vis detta faktum.
Vi är ett litet land men med oerhört stort förtroende runt om i världen och det skall vi fortsätta utveckla och inte måla i svarta toner. Det gynnar ingen, vare sig de som bor i Sverige eller de som vill komma hit.

Den etnocentristiska rasisten har talat. Varför förutsätta att andra kulturer är intresserade av oss och beundrar oss?

Och varför lyfta fram en åldrande vit man som exempel på det fina med Sverige?

Dödgrävare - får vi förmoda - är de som inte ställer upp på det storsvenska, de som tycker att priset - i lidande för det svenska folket - inte är värt hoppet om en ökad framtida export.

Och varför skulle just den nuvarande utvecklingen leda till sådan: förhoppningar om det är ju också ett etnocentriskt rasistiskt tänkande.

Tyvärr lider du, som många, av tanken om att vi är världens mest överlägsna och fantastiska folk, som kan skapa ett paradis för alla, även om vi vore i helvetet.

Det är dags att inse att Sverige inte bara är din lekstuga och din dröm, och att det inte är som ett hjälteepos.
Citera
2015-10-17, 00:35
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Visst har vi, liksom övriga världen, ett otal problem att brottas med. Det minsta är dock invandringen. Det största problemet är [...] den minst sagt ojämna fördelningen av ekonomiska resurser/fördelning.

Vilket land i världen har jämnast fördelning av ekonomiska resurser? Det vore ju bra att veta så att vi kan kopiera vad det landet gör.
Citera
2015-10-17, 01:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Svenska folket har självt valt detta.

Svenska folket har inte "valt" detta - lika lite som februarirevolutionens aktivister såg Stalin som en naturlig konsekvens.

Citat:
Jag har för flera år sedan emigrerat, och iakttar nu den annalkande svenska kollapsen på avstånd. Kruxet är, att "skiten rinner ju neråt", och nu har mitt nya hemland Tyskland anammat samma vansinniga invandringspolitik. Varje morgon jag sätter på TV-nyheterna, hoppas jag få se att någon knäppt Merkel, eller åtminstone väckt ett misstroendevotum i Förbundsdagen.

Merkel har självfallet inte inspirerats av svenska politiker. Hon kanske såg en massinvandring till Tyskland - som skulle dumpas på övriga länder - som ett instrument för att framtvinga en europeisk federation/superstat... då den gemensamma valutan inte (ännu) lyckats åstadkomma det.

Citat:
Vem behöver egentligen bevis för att en systemkollaps är på väg? Varenda vuxen människa med lite sunt förnuft inser vart landet är på väg.

Det kanske handlar om en förträngning/bortträngning.

http://www.psykologiguiden.se/www/pa...orttr%E4ngning
Citera
2015-10-17, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Svenska folket har inte "valt" detta - lika lite som februarirevolutionens aktivister såg Stalin som en naturlig konsekvens.

Merkel har självfallet inte inspirerats av svenska politiker. Hon kanske såg en massinvandring till Tyskland - som skulle dumpas på övriga länder - som ett instrument för att framtvinga en europeisk federation/superstat... då den gemensamma valutan inte (ännu) lyckats åstadkomma det.

Det kanske handlar om en förträngning/bortträngning.

http://www.psykologiguiden.se/www/pa...orttr%E4ngning

LOL på dig! Du pratar i nattmössan!

Naturigtvis har folket självt valt denna massinvandring! Att skylla på eller jämföra med diktatorn Stalin är bara urbota korkat! Ska du inte börja yra om "demokraturens" skuld till det hela också...?

Och vad som Merkel till äventyrs inspirerats av, vet du inte ett jota om!

"Bortträngning"...bara ännu ett patetiskt försök att frita vuxna väljare från varje form av ansvar! Gå och lägg dig!
Citera
2015-10-17, 02:12
Bannlyst
Citat:
LOL på dig! Du pratar i nattmössan!

Naturigtvis har folket självt valt denna massinvandring! Att skylla på eller jämföra med diktatorn Stalin är bara urbota korkat! Ska du inte börja yra om "demokraturens" skuld till det hela också...?

Och vad som Merkel till äventyrs inspirerats av, vet du inte ett jota om!

"Bortträngning"...bara ännu ett patetiskt försök att frita vuxna väljare från varje form av ansvar! Gå och lägg dig!

Merkel är globalisternas knähund. Hon är Reinfeldtx10. Hon kommer givetvis att sänka Tyskland, annars blir hon avsatt direkt av den kontrollerade oppositionen.
Citera
2015-10-17, 02:30
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Merkel är globalisternas knähund. Hon är Reinfeldtx10. Hon kommer givetvis att sänka Tyskland, annars blir hon avsatt direkt av den kontrollerade oppositionen.

Naturligtvis kommer hon bli mördad av "sina egna" dvs de "nya" tyskarna, ser fram mot att få se henne bli hängd på gore forumet!! gärna tillsammans med steffe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in