Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Vad gäller medierna fattar du ju verkligen inte. Mainstream media är inte usla på vad de gör, tvärtom de är durkdrivna, ganska kompetenta och bevisligen väldigt framgångsrika med avseende på vad deras agenda är. Du upplever judemedia som "usla" eftersom de inte tjänar dina intressen. Men det är och har aldrig varit deras intention från första början att se till dina eller andra svenskars intressen. Judemedia är renodlade gangsterorganisationer, ingenting annat.
Jag vet att medierna är starkt bidragande till ”systemkollapsen”, se vidare mitt inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Din generalisering är lika meningsfull som när asylaktivister kallar åsiktsmotståndare rasister. Titta på alla artiklar som det länkas till i denna tråd. Tror du att de är skrivna som en del i en konspiration mot Sverige?
Jag är övertygad om att åtminstone en del journalister vill göra ett bra jobb men de måste lyda de direktiv som de får från ledningen. De traditionella medierna tappar ständigt, och ofta självförvållat, marknad och resurser och har svårt att hinna med ens det mest basala. Det finns många olika orsaker som tas bättre i andra trådar, t.ex.
(FB) Gammelmedias annalkande död
Bonnier-media och public service är givetvis stora problem men det går inte att generalisera så grovt som du gör gällande alla medier.
I allt väsentligt har medierna samma problem som de offentliga verksamheterna: Det är chefer och andra tongivande aktörer som sätter agendan. ”Löneslavarna” har att lyda eller mobbas eller avskedas.