2019-10-18, 18:17
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...brottsligheten
Det här förtjänar ett tillägg:
I lägesrapporten lyfter man fram flera olika metoder som används för att lura samhället på pengar. Bland annat de organiserade upplägg där funktionsnedsatta personer hämtas till Sverige för att söka assistansersättning – med anhöriga som assistenter. Inom assistansområdet har arbetskraftsinvandringen fyrdubblats från 2009 till 2018, enligt statistik från Migrationsverket som presenteras i rapporten.

– Vi har stora problem med brottsligheten vad gäller assistansersättningen. Det handlar om omfattande belopp, säger Per Eleblad på Försäkringskassan.
Citera
2019-10-18, 18:43
Medlem
Sjukvården allt sämre.
Citera
2019-10-18, 19:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Aftonbladet: "Läget är mycket allvarligt på sjukhusen i fem av Sveriges regioner"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...iskt-efterspel

Det är skrämmande att läsa nyheter idag, speciellt på denna tråd. Man tror inte det är sant.

Problemet med detta jag citerar är att det lätt kan bildas en flaskhals där folk inte får vård i tid osv som bara kommer eskalera med tanke på att det ej finns resurser att slå ner problemet innan det blir värre.
Citera
2019-10-18, 20:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad gäller medierna fattar du ju verkligen inte. Mainstream media är inte usla på vad de gör, tvärtom de är durkdrivna, ganska kompetenta och bevisligen väldigt framgångsrika med avseende på vad deras agenda är. Du upplever judemedia som "usla" eftersom de inte tjänar dina intressen. Men det är och har aldrig varit deras intention från första början att se till dina eller andra svenskars intressen. Judemedia är renodlade gangsterorganisationer, ingenting annat.
Jag vet att medierna är starkt bidragande till ”systemkollapsen”, se vidare mitt inlägg här: (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Din generalisering är lika meningsfull som när asylaktivister kallar åsiktsmotståndare rasister. Titta på alla artiklar som det länkas till i denna tråd. Tror du att de är skrivna som en del i en konspiration mot Sverige?

Jag är övertygad om att åtminstone en del journalister vill göra ett bra jobb men de måste lyda de direktiv som de får från ledningen. De traditionella medierna tappar ständigt, och ofta självförvållat, marknad och resurser och har svårt att hinna med ens det mest basala. Det finns många olika orsaker som tas bättre i andra trådar, t.ex. (FB) Gammelmedias annalkande död

Bonnier-media och public service är givetvis stora problem men det går inte att generalisera så grovt som du gör gällande alla medier.

I allt väsentligt har medierna samma problem som de offentliga verksamheterna: Det är chefer och andra tongivande aktörer som sätter agendan. ”Löneslavarna” har att lyda eller mobbas eller avskedas.
Citera
2019-10-18, 20:29
Medlem
Fris avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Furillen
Aftonbladet: "Läget är mycket allvarligt på sjukhusen i fem av Sveriges regioner"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...iskt-efterspel

Citat:
Jag, liksom alla sunda människor klickar ALDRIG på en länk någon postar utan egen förklaring till vad den handlar om. Jag utgår från att det handlar om spam för någon hårvårdsprodukt jag inte är intresserad av. Bara fail att hålla på så. Är ni bottar? Alla såna spam-inlägg borde omgående raderas. Det här är ett DISKUSSIONSFORUM, är man för mentalt svag för att klara av att diskutera någonting, så hör man inte hemma här.
Citera
2019-10-18, 20:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag, liksom alla sunda människor klickar ALDRIG på en länk någon postar utan egen förklaring till vad den handlar om. Jag utgår från att det handlar om spam för någon hårvårdsprodukt jag inte är intresserad av. Bara fail att hålla på så. Är ni bottar? Alla såna spam-inlägg borde omgående raderas. Det här är ett DISKUSSIONSFORUM, är man för mentalt svag för att klara av att diskutera någonting, så hör man inte hemma här.
Läs trådstarten.
T.H.F.C. och Furillen gör ett jävligt bra jobb för att ge bra länkar.
Citera
2019-10-18, 20:43
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Läs trådstarten.
T.H.F.C. och Furillen gör ett jävligt bra jobb för att ge bra länkar.
Om de inte orkar skriva om vad länken handlar om, så orkar jag inte klicka på den. Det här är ett diskussionsforum där man kan ge länkar till stöd för det man hävdar. Det här är inte en länksamling. Hur svårt kan det vara att med egna ord säga någonting?
Citera
2019-10-18, 20:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Om de inte orkar skriva om vad länken handlar om, så orkar jag inte klicka på den. Det här är ett diskussionsforum där man kan ge länkar till stöd för det man hävdar. Det här är inte en länksamling. Hur svårt kan det vara att med egna ord säga någonting?
Varför duger det inte med citaten som ges?
Citera
2019-10-18, 20:53
Medlem
Citat:
Jag vet att medierna är starkt bidragande till ”systemkollapsen”, se vidare mitt inlägg här: (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Din generalisering är lika meningsfull som när asylaktivister kallar åsiktsmotståndare rasister. Titta på alla artiklar som det länkas till i denna tråd. Tror du att de är skrivna som en del i en konspiration mot Sverige?

Jag är övertygad om att åtminstone en del journalister vill göra ett bra jobb men de måste lyda de direktiv som de får från ledningen. De traditionella medierna tappar ständigt, och ofta självförvållat, marknad och resurser och har svårt att hinna med ens det mest basala. Det finns många olika orsaker som tas bättre i andra trådar, t.ex. (FB) Gammelmedias annalkande död

Bonnier-media och public service är givetvis stora problem men det går inte att generalisera så grovt som du gör gällande alla medier.

I allt väsentligt har medierna samma problem som de offentliga verksamheterna: Det är chefer och andra tongivande aktörer som sätter agendan. ”Löneslavarna” har att lyda eller mobbas eller avskedas.

Judemedia släpper bara ut precis så mycket ur tryckkokarens ventil som absolut nödvändigt, inte mer. Så nej, min generalisering är inte felaktig. Att det sedan må finnas en handfull journalister här och där som försöker göra ett seriöst jobb spelar i praktiken ingen roll. Det som sägs på t.ex. Swebbtv kommer folk aldrig att få höra något om i mainstream media.
Citera
2019-10-18, 21:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Judemedia släpper bara ut precis så mycket ur tryckkokarens ventil som absolut nödvändigt, inte mer. Så nej, min generalisering är inte felaktig. Att det sedan må finnas en handfull journalister här och där som försöker göra ett seriöst jobb spelar i praktiken ingen roll. Det som sägs på t.ex. Swebbtv kommer folk aldrig att få höra något om i mainstream media.
Att prata om ”judemedia” är bara kontraproduktivt och skapar en polarisering som är en viktig del för ”systemkollapsen”. PK-medierna använder detta som argument för att bli ännu mer PK. Du vet mycket väl hur de argumenterar kring ”hat” och ”hot”. VARFÖR vill du underblåsa denna polarisering? VILL du skapa mer kaos?
Citera
2019-10-18, 21:32
Medlem
Citat:
Att prata om ”judemedia” är bara kontraproduktivt och skapar en polarisering som är en viktig del för ”systemkollapsen”. PK-medierna använder detta som argument för att bli ännu mer PK. Du vet mycket väl hur de argumenterar kring ”hat” och ”hot”. VARFÖR vill du underblåsa denna polarisering? VILL du skapa mer kaos?

Då kan du väl lika gärna säga att snacket om "massinvandring" och "islamisering" är kontraproduktivt och skapar vad du kallar onödiga polariseringar. Sanningen är att judefrågan är viktig och att medvetandegöra så många öppensinnade människor som möjligt om den är absolut nödvändigt för att någon långsiktig lösning på problemen ska kunna vara möjlig i framtiden.
Citera
2019-10-18, 21:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Då kan du väl lika gärna säga att snacket om "massinvandring" och "islamisering" är kontraproduktivt och skapar vad du kallar onödiga polariseringar. Sanningen är att judefrågan är viktig och att medvetandegöra så många öppensinnade människor som möjligt om den är absolut nödvändigt för att någon långsiktig lösning på problemen ska kunna vara möjlig i framtiden.
Nej, PK-medierna gör allt för att hindra en saklig diskurs kring massinvandring, islamisering och en massa andra problem.

Deras argumentation bygger helt på härskartekniker, personangrepp, argumentationsfel, gaslighting och så vidare.

”Judefrågan” används tillbaka mot budbäraren på ett sätt som är synnerligen kontraproduktivt. Tiden är inte mogen för den frågan. Det finns massor av praktiska problem som behöver lösas – fokusera på dem och skit i sådant som kan vänta tills senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in