Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Hyfsat omständligt att först en stor del av befolkningen ska emigrera, hela landet kollapsa och ett nytt samhälle byggas upp först. Hur lång tid tror du den processen tar?
Då är det rimligen bättre att utmana och avslöja psykopaterna i det befintliga systemet och sedan göra som du föreslår, eller liknande, för att undvika nya psykopater i arbetslivet.
Medierna har en viktig roll att granska och avslöja makthavare som missköter sig – tyvärr har vi urusla medier i Sverige. Medierna har ett stort ansvar för ”systemkollapsen” – det tycks också finnas ovanligt många psykopater i den branschen såvitt jag har förstått.
Jag delar din kamp. Det går absolut att försöka exponera psykopaterna genom utbildning av befolkningen. Men problemet är att de infiltrerat rättsystemet och skapar lagar som successivt förhindrar att frånta dem makten. Ovanpå detta kan de kväva dissidenter genom trakasserier och förföljelser samt lönnmord och utpressning. Det behöver inte vara så alls ifall sunda människor kan tänka sig bo utomlands tills kollapsen är över.
I mina ögon är den största förlusten att sunda människor och deras familjer skadas och trakasseras. Detta undviks genom temporär flytt utomlands.
Absolut, Mediaprofil/journalist är mycket populärt bland psykopater. Av det skälet kan medierna spotta ur sig s.k gasljustekniker och verkighetsfrånvänd propaganda.