2019-10-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, PK-medierna gör allt för att hindra en saklig diskurs kring massinvandring, islamisering och en massa andra problem.

Deras argumentation bygger helt på härskartekniker, personangrepp, argumentationsfel, gaslighting och så vidare.

”Judefrågan” används tillbaka mot budbäraren på ett sätt som är synnerligen kontraproduktivt. Tiden är inte mogen för den frågan. Det finns massor av praktiska problem som behöver lösas – fokusera på dem och skit i sådant som kan vänta tills senare.

Så när är "tiden mogen" för den avgörande frågan då tror du? Den verkar aldrig vara mogen och under tiden frågan inte berörs hinner vi nog kollapsa flera gånger om.
Citera
2019-10-18, 22:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Så när är "tiden mogen" för den avgörande frågan då tror du? Den verkar aldrig vara mogen och under tiden frågan inte berörs hinner vi nog kollapsa flera gånger om.
Bra fråga. Först och främst måste folk få probleminsikt – alltså FATTA att det finns problem PÅ RIKTIGT. Den processen pågår.

Sen måste folk börja ställa krav på politiker, myndigheter och medier. Det har ännu inte påbörjats i någon större omfattning. Det finns enstaka eldsjälar men inget mer.

Ju mer kraven ökar desto mer måste politiker, myndigheter och medier ge efter.

Då kommer en process med frågor som kräver svar att komma igång. De skyldiga måste sökas och ställas till svars. Förr eller senare kommer rotorsakerna att hittas...
Citera
2019-10-18, 22:39
Medlem
Fris avatar
Citat:
Varför duger det inte med citaten som ges?
För att de inte gav några citat, utan bara länkar. Och det till kända spamsajter som Aftonbladet. Därför utgår jag, och alla tänkande människor, ifrån att de spammar för att försöka sälja tvål eller nåt. Jag försöker ge dem ett gott råd.
Citera
2019-10-19, 01:49
Medlem
*** Sverige Faller ***

''Sweden is fallin''
Så leder rubrikerna på ett fåtal artiklar jag unnade mig att läsa igenom igenom kvällen, Sveriges politik har fångat mitt intresse nå rejält på senaste tiden.

Jag kan lägga handen på allt jag står för och tror på att detta är ett skämt, Hur kunde detta tillåtas?
vem bär ansvaret? Hur ska Sverige räddas? Hur ska vi framför allt stoppa utvecklingen från att bli katastrofalt dåligt?
Hjälp mig här, jag vet inte vad jag ska klaga på gällande Sverige. Det känns som fler och fler inser Sverige håller på förstöras och SVERIGE ÄR SJUNKANDE SKEPP! Jag som flyttade hit i hopp om att leva tryggt i ett fint samhälle, dessa tankar har förvandlats. jag lägger inte allt skuld på immigrationspolitiken men det är fan helt omöjligt med dagens politiker, jag vet inte längre vem som vill svenska folket och oss ''normala'' invandrare väl ..............!!!!!
Citera
2019-10-19, 02:03
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydigabsolutinte
''Sweden is fallin''
Så leder rubrikerna på ett fåtal artiklar jag unnade mig att läsa igenom igenom kvällen, Sveriges politik har fångat mitt intresse nå rejält på senaste tiden.

Jag kan lägga handen på allt jag står för och tror på att detta är ett skämt, Hur kunde detta tillåtas?
vem bär ansvaret? Hur ska Sverige räddas? Hur ska vi framför allt stoppa utvecklingen från att bli katastrofalt dåligt?
Hjälp mig här, jag vet inte vad jag ska klaga på gällande Sverige. Det känns som fler och fler inser Sverige håller på förstöras och SVERIGE ÄR SJUNKANDE SKEPP! Jag som flyttade hit i hopp om att leva tryggt i ett fint samhälle, dessa tankar har förvandlats. jag lägger inte allt skuld på immigrationspolitiken men det är fan helt omöjligt med dagens politiker, jag vet inte längre vem som vill svenska folket och oss ''normala'' invandrare väl ..............!!!!!

Berätta hur du vill Sverige ska vara !

Tror vi har 3 grupper

1. En grupp som skiter i vilket
2. En grupp som vill Sverige väl
3. En grupp som motarbetar ett tryggt och bra Sverige

Vi hör varje dag här på Fb att folk är missnöjda med situationen , men ingen vet vad den ska göra .

Jag tycker man ska försöka förklara hur man vill Sverige ska vara. Inte skrika ut sitt hat.

Du som invandrare borde prata med folk runt om dej hur du vill Sverige ska vara .
Vem vet folk kanske lyssnar och tycker samma .

Många gör ingen nytta , mest skriker hatiska saker .

Hat blir ju till en dålig energi .
Vi vill väl att Sverige ska ha en bra energi ?

Edit
Jag tycker själv att Sverige ska bestå av god mat , fin natur , trygghet och att människor respekterar varandra.
Hjälper varandra och hejar på varandra .
Att man ska kunna känna sej trygg och glad av att bo i Sverige !
Senast redigerad av sonofnature 2019-10-19 kl. 02:08.
Citera
2019-10-19, 02:15
Medlem
Jag vill Sverige väl, det är inte alla som känner så. dom människorna som känner att dom inte bidrar nån positivitet till Sverige förtjänar inte att vara här. Vill man skapa problem, ska man få konsekvenser. Sveriges lagar måste skärpas, Polisen måste få rejäla ökade resursers för kunna ta fast dom här individerna som tillhör kriminella gäng,
Brottsförebyggande arbeten måste ökas
Polisnärvaron måste ökas i utsatta områden
Kameraövervakning överallt det kan tänkas sig ske brott
Politikerna måste sätta rejäla höga gränser, förväntningar gällande den som invandrar hit.
det är mycket som behöver uppdateras i landet, allt är outdated känns det som.
Citera
2019-10-19, 02:27
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Jag vill Sverige väl, det är inte alla som känner så. dom människorna som känner att dom inte bidrar nån positivitet till Sverige förtjänar inte att vara här. Vill man skapa problem, ska man få konsekvenser. Sveriges lagar måste skärpas, Polisen måste få rejäla ökade resursers för kunna ta fast dom här individerna som tillhör kriminella gäng,
Brottsförebyggande arbeten måste ökas
Polisnärvaron måste ökas i utsatta områden
Kameraövervakning överallt det kan tänkas sig ske brott
Politikerna måste sätta rejäla höga gränser, förväntningar gällande den som invandrar hit.
det är mycket som behöver uppdateras i landet, allt är outdated känns det som.

Det e bra att du uttrycker dej så till folk ! Jag tror många håller med och kan då jobba gemensamt mot samma mål !

Ju mer man samtalar med vänlig ton ju mer lyssnar och tar till sej.
Många e arga och skriker .
En förändring sker ju fler som öppnar upp sitt hjärta .
Man måste våga samtala med varandra på ett vuxet sätt .
Låta alla komma till tals

Jag tror även 70% av alla kriminella e sjukt trötta på de livet och vill ha en ny start.
Ett trevligare och gladare Sverige

Folk e flockdjur , även de kriminella fastnar i samma spår de e vana vid. Svårt å bryta . Men går om vi alla hjälps åt med någonting

Vad tror du själv du kan bidra med ?
Citera
2019-10-19, 03:02
Medlem
Vad jag kan bidra med?
att rösta på det partiet som per automatik utvisar individen som begår grova brott. och inte på några år, livstids utvisning. då har man inget här att göra om man är en dålig människa.
Citera
2019-10-19, 03:08
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Bra fråga. Först och främst måste folk få probleminsikt – alltså FATTA att det finns problem PÅ RIKTIGT. Den processen pågår.

Sen måste folk börja ställa krav på politiker, myndigheter och medier. Det har ännu inte påbörjats i någon större omfattning. Det finns enstaka eldsjälar men inget mer.

Ju mer kraven ökar desto mer måste politiker, myndigheter och medier ge efter.

Då kommer en process med frågor som kräver svar att komma igång. De skyldiga måste sökas och ställas till svars. Förr eller senare kommer rotorsakerna att hittas...

Jag delar uppfattning rent analytiskt. Eftersom jag inte är intellektuellt steril utan besitter ett hälsosamt mått av olydnad så utesluter jag inte "judefrågan" som förklaring, men jag ser den inte som en nödvändig komponent i aktuell problembeskrivning. Därför ägnar jag den ingen större tankemöda.

Däremot undrar jag varför du känner att det är värt att lägga tid på att klaga på folk som gör det. Jag antar att det inte är nazi-hysteri med skräckvisioner av en ny judeutrotning som bekymrar dig, med tanke på att du ändå i slutändan ger "judefrågan" rätt i och med att du presenterar din kritik som retorisk.
Citera
2019-10-19, 03:11
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
För att de inte gav några citat, utan bara länkar. Och det till kända spamsajter som Aftonbladet. Därför utgår jag, och alla tänkande människor, ifrån att de spammar för att försöka sälja tvål eller nåt. Jag försöker ge dem ett gott råd.

Akta så du inte tippar över mannen. Din hyper-alerta paranoia gör dig skarp men sårbar.

Det här som du sitter och säger är bara löjligt.
Citera
2019-10-19, 03:13
Medlem
Mjälls avatar
Tänk om Sverige inte alls faller utan bara blir ett mänskligt akvarium där utomstående betalar för att vi ska leva som i ett PK-dockhus.

Det verkar inte råda brist på siffror i datorer än i alla fall.
Citera
2019-10-19, 03:21
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Vad jag kan bidra med?
att rösta på det partiet som per automatik utvisar individen som begår grova brott. och inte på några år, livstids utvisning. då har man inget här att göra om man är en dålig människa.
Du kan rösta på AfS. Det är det enda partiet som vill utvisa kriminella bidragsparasiter.
Dom ser sig inte själva som ett antirasistiskt EU vänligt mittenparti som tex SD och alla andra riksdagspartier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in