2019-10-18, 09:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Varför låter du dig hunsas av politiker, offentliganställda och medier?
Du har ingen aning om vad jag gör och jag tänker inte outa mig här.
Citera
2019-10-18, 09:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Inse att det är för sent att göra något nu, point of no return har passerats. En majoritet av folket har dessutom röstat på 7K som står för den här politiken så väljarna har i stort sett fått det de har beställt.
Vi har olika åsikter. Framtiden får visa vad som händer.
Citera
2019-10-18, 09:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vi har olika åsikter. Framtiden får visa vad som händer.

Nutiden visar vad som händer, nu blir det inte ens en artikel i Aftonbladet när bostadshus mitt i stan sprängs. Detta är helt normaliserat och något som inte ens anses ha nyhetsvärde.
Citera
2019-10-18, 09:47
Medlem
Citat:
Nutiden visar vad som händer, nu blir det inte ens en artikel i Aftonbladet när bostadshus mitt i stan sprängs. Detta är helt normaliserat och något som inte ens anses ha nyhetsvärde.

Det har blivit allt viktigare för PK-media/propagandaorganen, att tona ner händelser som kommer att uppfattas som negativa för regimen den tjänar.
Citera
2019-10-18, 09:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Precis. Rotorsak nummer tre till ”systemkollapsen” är Sveriges obegripligt usla medier. Så, sammanfattningsvis är problemet:

1. Egenmäktiga politiker och offentliganställda.
2. En slö och likgiltig eller feg befolkning.
3. Obegripligt usla medier.

Den inbördes ordningen mellan punkterna kan diskuteras, det är svårt att veta vilken punkt som är värre än den andra. Hursomhelst är det en ”utmaning” som heter duga.
Citera
2019-10-18, 09:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Det har blivit allt viktigare för PK-media/propagandaorganen, att tona ner händelser som kommer att uppfattas som negativa för regimen den tjänar.

Ja att både tona ner och påstå att så här har det alltid varit, det är inget nytt att bostadshus spräng, bilar bränns varje natt, att kvinnor med barn i famnen avrättas på öppen gata, "så har det alltid varit". Rena lögner men om det upprepas tillräckligt många gånger börjar folk tro på det och acceptera att vi lever i en krigszon.
Citera
2019-10-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Precis. Rotorsak nummer tre till ”systemkollapsen” är Sveriges obegripligt usla medier. Så, sammanfattningsvis är problemet:

1. Egenmäktiga politiker och offentliganställda.
2. En slö och likgiltig eller feg befolkning.
3. Obegripligt usla medier.

Den inbördes ordningen mellan punkterna kan diskuteras, det är svårt att veta vilken punkt som är värre än den andra. Hursomhelst är det en ”utmaning” som heter duga.

Vad gäller medierna fattar du ju verkligen inte. Mainstream media är inte usla på vad de gör, tvärtom de är durkdrivna, ganska kompetenta och bevisligen väldigt framgångsrika med avseende på vad deras agenda är. Du upplever judemedia som "usla" eftersom de inte tjänar dina intressen. Men det är och har aldrig varit deras intention från första början att se till dina eller andra svenskars intressen. Judemedia är renodlade gangsterorganisationer, ingenting annat.
Citera
2019-10-18, 13:25
Medlem
Furillens avatar
SKL: "Gymnasielagen har kortslutit sig själv"

Citat:
Tusentals ensamkommande som fått uppehållstillstånd enligt gymnasielagen ansöker nu om förlängning. Samtidigt kommer ett nödrop från kommunerna om att situationen kring gymnasielagen blivit ohållbar.

– Gång på gång har vi pekat på risker med lagen. Nu upplever vi att våra medlemmar inte mäktar med det här längre, säger Anders Knape, ordförande på SKL.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...utit-sig-sjalv
Citera
2019-10-18, 14:16
Medlem
Furillens avatar
Reinfeldt: "Ta tillbaka kontrollen över allmän plats"

Citat:
Moderaterna varnar för att brottsligheten hotar samhällskontraktet. Genom nya så kallade affärs- och medborgarplatser (AMP) skapar vi miljöer där de kriminella inte tillåts diktera villkoren. Det fungerar internationellt – nu får vi det att fungera även i Sverige, skriver Fredrik Reinfeldt, ordförande i Centrum för AMP och tidigare statsminister.

https://www.di.se/debatt/reinfeldt-t...1EpikzYz5hkqsc
Citera
2019-10-18, 14:29
Medlem
Furillens avatar
Svenskt Näringsliv: "Regeringens förslag leder till kaos i välfärden"

Citat:
Kommunerna har ingen beredskap för att ta över alla de skolor, äldreboenden och hemtjänstföretag som kommer att tvingas lägga ned när vinsttaksförslaget genomförs, säger Anders Morin.

– Vi har redan lärarbrist. Den kommer förstås att öka kraftigt när kommunerna måste ta över friskolor.

https://www.svensktnaringsliv.se/fra...FnFaygM3aHFcvs
Citera
2019-10-18, 15:22
Medlem
Furillens avatar
Aftonbladet: "Läget är mycket allvarligt på sjukhusen i fem av Sveriges regioner"

Citat:
Under en pressträff på fredagen meddelade Akademiska sjukhuset i Uppsala att det kan ta upp till tre månader innan situationen är löst och verksamheten kan återgå till det normala.

– Jag har arbetat inom vården i drygt 30 år och trodde jag hade sett det mesta. Men jag har aldrig varit med om något liknande, säger Göran Günther, chefsläkare på Akademiska sjukhuset.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...iskt-efterspel
Citera
2019-10-18, 18:00
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
– Den organiserade brottsligheten handlar inte bara om skjutningar och sprängningar. Den bedrivs också genom företag som skapar en legal fasad för att dölja brottslighet, säger Linda H Staaf, chef för underrättelseenheten på polisens nationella operativa avdelning.

– Vi ser en ökning av välfärdsbrottsligheten, den sker systematiskt av de kriminella nätverken, fortsätter hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...brottsligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in