Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag tror inte att någon i denna tråd någonsin har uttryckt att det skulle handla om ”någon absolut domedag där hela samhällsstrukturen är bortblåst”. Den typen av resonemang är bara absurda halmgubbar som skapas av sådana som hex27.
Det är fegt att emigrera – att fly. Bättre att ta upp kampen mot psykopaterna på plats istället. Om tillräckligt många gör det är de chanslösa. Tricket är att tillämpa samhällets regelverk, alla de lagar och regler som finns, mot de som missbrukar sin makt. Mobbarna behöver bekämpas med sina egna vapen.
Absolut, han kör med halmgubbar, förmodligen en vänsterfåne.
Jag har också varit för att stanna kvar och försvara landet, men efter många år av tankar så har jag kommit fram till att emigrera.
Tänk er Sverige som ett bolag med en psykopat vid rodret. Studie efter studie visar att de skapar fruktansvärd misär och dysfunktion med sitt styre. Det som håller bolaget vid liv är kontrollen psykopaten har över de sunda och produktiva människorna. Utan dessa är psykopaten NADA! De och deras lakejer kan inte producera något vettigt överhuvudtaget på egen hand pga. de lever i en inbillad och verklighetsfrånvänd värld.
Sunda människor måste inse att de är det mest värdefulla en psykopat har tillgång till, utan dem faller hela luftslottet. Det värsta en psykopat är rädd för är att dessa nyckelfaktorer lämnar deras tillvaro.
Därav, fundera gärna på att flytta och låt systemkollapsen och darwinismen göra sitt för att utplåna de sjuka och korrupta människorna.
Ni kan inte rädda korrupta människor eller bolaget, bättre starta upp ett nytt bolag eller ta anställning hos ett annat som verkligen värdesätter er prestation och kompetens.
Stannar ni kvar i företaget och försöker kämpa mot psykopaten och dennes lakejer i toppen så kommer ni och era familjer med tiden bli utsatta för våldsamma och smärtsamma repressalier....
Därför är det bättre att lämna och låta psykopaterna självdö.
Hur går era tankar?