2019-10-18, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag som flyttade utomlands för 8a år sedan på grund av att jag tyckte Sverige var ett förfärligt land där jag inte kunde ens snacka om de enorma problem som fanns, ska jag dömmas för att ha dragit från skiten? Jag hade suttit i fängelse om jag stannat. Jag tycker det är otroligt konstigt att inte massa inhemska terrorister bombar regeringen, hade jag stannat kvar och radikaliserats ytterligare hade jag exploderat. Turligt nog kom jag mig iväg och kunde andas fritt. Varje gång jag reser över är det som att besöka Jugoslavien. Det bara kokar av friktion. Jag undrar hur ni orkar med det? Även om man har bra pengar och position går det knappt att andas? Hur klarar ni det? Varför smäller det inte mer?

Beror väl på. Blir det fullskaligt krig anser nog många på den goda sidan (vår sida alltså, inte vänsterslöddrets) att man har en skyldighet att ställa upp.

Men visst. Jag kan förstå de som drar, de flesta svenskar har en hopplös skitmentalitet som faktiskt kanske inte går att ändra på. Men vi får se vad som händer. Bättre lär det inte bli, den saken är klar. Frågan är hur långt saker och ting kan förfalla innan krig bryter ut. Undrar också hur omvärlden skulle reagera på ett inbördeskrig i Sverige. Om det nu kommer alltså.
Citera
2019-10-18, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Beror väl på. Blir det fullskaligt krig anser nog många på den goda sidan (vår sida alltså, inte vänsterslöddrets) att man har en skyldighet att ställa upp.

Men visst. Jag kan förstå de som drar, de flesta svenskar har en hopplös skitmentalitet som faktiskt kanske inte går att ändra på. Men vi får se vad som händer. Bättre lär det inte bli, den saken är klar. Frågan är hur långt saker och ting kan förfalla innan krig bryter ut. Undrar också hur omvärlden skulle reagera på ett inbördeskrig i Sverige. Om det nu kommer alltså.

Saker kommer att förfalla väldigt mycket till innan vi ser öppen konflikt. Däremot kan förändringen gå snabbt, kanske 10-20 år.

Det som värmer ett kallt hjärta är allt elände som kommer drabba de 87% av befolkningen som jag anser är skyldiga till eländet. Det som är trist är att oskyldiga människor drabbas, men många som varit vakna i 20 år har haft tid att förbereda sig för det hela.

Därför ser jag med glädje fram emot den avgrundsdjupa lågkonjunkturen som skl spår vara långt in på 2030talet. Det är egentligen helt fantastiskt!
Citera
2019-10-18, 08:18
Avstängd
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det blir förfall med krav också eftersom det inte hjälper att ställa krav på dem som inte har förutsättningar att kunna uppfylla kraven. Försök att ställa krav på en lika bra sommar som förra året t.ex., det kommer inte öka chanserna att vi får det.
Absolut, måste vara rätt krav ställda.
Citera
2019-10-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Saker kommer att förfalla väldigt mycket till innan vi ser öppen konflikt. Däremot kan förändringen gå snabbt, kanske 10-20 år.

Det som värmer ett kallt hjärta är allt elände som kommer drabba de 87% av befolkningen som jag anser är skyldiga till eländet. Det som är trist är att oskyldiga människor drabbas, men många som varit vakna i 20 år har haft tid att förbereda sig för det hela.

Därför ser jag med glädje fram emot den avgrundsdjupa lågkonjunkturen som skl spår vara långt in på 2030talet. Det är egentligen helt fantastiskt!

Har du nån koll på hur man bäst säkrar sina ekonomiska tillgångar under den accelererande systemkollapsen så får du gärna komma med tips. Själv har jag bara den krypande känslan att nåt hemskt kommer att inträffa inom en snar framtid men utan att riktigt veta hur jag ska hantera det hela.
Citera
2019-10-18, 08:31
Avstängd
Tjena_67s avatar
Vidare tecken på systemkollaps:
(FB) Bilyana Martinovski gripen och bortförd från Arlanda

När SÄPO och polis lägger stora resurser på att angripa en kritiker till #JagÄrHär.
Citera
2019-10-18, 08:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det blir förfall med krav också eftersom det inte hjälper att ställa krav på dem som inte har förutsättningar att kunna uppfylla kraven. Försök att ställa krav på en lika bra sommar som förra året t.ex., det kommer inte öka chanserna att vi får det.
Det är förmodligen precis det här som är rotorsaken till ”systemkollapsen”. OM politikerna ställer orimliga krav SKA verksamheterna agera mot detta enligt de rutiner som finns för att rapportera avvikelser, fel och brister. Det gör man INTE – istället spelar PK-chefer ett spel där lagar och regler åsidosätts och de som protesterar tystas med maktmedel.

Den ändring som behövs är att dessa chefer ställs till svars och döms till hårda straff. Det finns massor av människor i verksamheterna som VILL göra ett bra jobb men hindras av PK-despoterna som får härja fritt.
Citera
2019-10-18, 09:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Absolut, måste vara rätt krav ställda.

Rätt krav hjälper heller inte om den som kraven riktas mot inte klarar av att uppfylla dem. Det spelar ingen som helst roll om det t.ex. ställs krav att alla som kommer hit ska försörja sig själv efter en viss tid om de inte har förutsättningar för att klara av det. Det enda verkningsfulla man kan göra är att inte låta de som inte uppfyller kraven få stanna.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är förmodligen precis det här som är rotorsaken till ”systemkollapsen”. OM politikerna ställer orimliga krav SKA verksamheterna agera mot detta enligt de rutiner som finns för att rapportera avvikelser, fel och brister. Det gör man INTE – istället spelar PK-chefer ett spel där lagar och regler åsidosätts och de som protesterar tystas med maktmedel.

Den ändring som behövs är att dessa chefer ställs till svars och döms till hårda straff. Det finns massor av människor i verksamheterna som VILL göra ett bra jobb men hindras av PK-despoterna som får härja fritt.

Politikerna ställer inga krav alls och även om de gjorde det skulle inte "rapporter" hjälpa ett dugg. Ord på ett papper är meningslösa om de inte leder till konsekvenser och det finns inga konsekvenser för det sjuka i Sverige. Staten klarar inte av att upprätthålla varken lag och ordning, sjukvård, pensioner, skola eller något annat vitalt i samhället. Det är en totat systemkollaps som har inletts och sluttningen är så brant att det inte är möjligt att vända om.
Citera
2019-10-18, 09:09
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...utit-sig-sjalv

En av många kortslutningar orsakade av inkompetenta politiker.
Citera
2019-10-18, 09:17
Medlem
Haveriet med Apotekstjänst med mängder av inställda operationer pga av materialbrist,är ju ett bra exempel på när inkompetensen i samhällsapparaten leder till kollaps av systemen.
Citera
2019-10-18, 09:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Politikerna ställer inga krav alls och även om de gjorde det skulle inte "rapporter" hjälpa ett dugg. Ord på ett papper är meningslösa om de inte leder till konsekvenser och det finns inga konsekvenser för det sjuka i Sverige. Staten klarar inte av att upprätthålla varken lag och ordning, sjukvård, pensioner, skola eller något annat vitalt i samhället. Det är en totat systemkollaps som har inletts och sluttningen är så brant att det inte är möjligt att vända om.
Inga krav!? Politikerna bjuder in ”flyktingar” från hela världen och fördelar pengar till verksamheterna. Det ÄR politikerna som SKAPAR hela spelplanen.

Och du, liksom massor av andra människor, gnäller om att ”inget hjälper”, ”inga konsekvenser” och så vidare. Det är klart att ”inget” hjälper om ”inget” görs och det finns flera olika lagar som kan användas för att ställa de skyldiga till svars.

Rotorsak nummer två till ”systemkollapsen” är Sveriges obegripligt slöa och likgiltiga eller fega befolkning som låter sig hunsas av politiker, offentliganställda och medier. Det är så inihelvete ynkligt att jag mår fysiskt illa bara av tanken på det.
Citera
2019-10-18, 09:22
Medlem
Citat:
Rotorsak nummer två till ”systemkollapsen” är Sveriges obegripligt slöa och likgiltiga eller fega befolkning som låter sig hunsas av politiker, offentliganställda och medier. Det är så inihelvete ynkligt att jag mår fysiskt illa bara av tanken på det.

Varför låter du dig hunsas av politiker, offentliganställda och medier?
Citera
2019-10-18, 09:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Inga krav!? Politikerna bjuder in ”flyktingar” från hela världen och fördelar pengar till verksamheterna. Det ÄR politikerna som SKAPAR hela spelplanen.

Och du, liksom massor av andra människor, gnäller om att ”inget hjälper”, ”inga konsekvenser” och så vidare. Det är klart att ”inget” hjälper om ”inget” görs och det finns flera olika lagar som kan användas för att ställa de skyldiga till svars.

Inse att det är för sent att göra något nu, point of no return har passerats. En majoritet av folket har dessutom röstat på 7K som står för den här politiken så väljarna har i stort sett fått det de har beställt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in