Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du måste ge något konkret exempel för att det ska gå att bemöta inom trådens ämne: Topic är argument för och emot att Sverige går mot en systemkollaps.
Nej, jag misstänkte väl att du inte var medveten om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ubbe Cykelkedja
@hex27 Lycka till med din begreppsvärld. Du kommer bli grymt besviken. Du har inte ens börjat tvivla. Din misshandel mot ditt eget psyke och ditt eget ego har inte ens börjat. Du har två val, antingen börjar du tvivla redan nu och det gör väldigt ont, eller så kommer verkligheten slå sönder din begreppsvärld och du kommer begå självmord, eller dö av en kula i pannan.
Jag anser du bör börja vänja ditt psyke vid misär redan nu, istället för att ta hela baletten på en gång.
Varför tror du människor börjar tvivla? Därför att den förmedlade, auktioritära verkligheten inte på något sätt överensstämmer med den faktiska verkligheten. Har du ens funderat kring detta samband?
Har du sett TV-serien "Chernobyl"? Reflekterade du någonsin över hur lögnerna i Sovjet aldrig kan fly från verkligheten och hur verkligheten enbart tar en ränta, som kommer ifatt samhället, till slut? Nähä? Du kanske borde börja fundera över lögner. Det är bara ett exempel. Vår verklighet är frånskiljd från vilken ideologi som ljuger för oss för tillfället, det är samma lögner och samma konsekvenser, i en enda soppa av vansinne.
Sverige är ännu ett exempel på en global, döende civilisation, där ideologi, indoktrinering, dogmer och annat nonsens inte har någonting med verkligheten att göra.
Ta det lugnt Ubbe, jag är ganska övertygad om att jag mår bra mycket bättre än vad du gör.
Du får trösta dig med att ni är en liten brokig skara, bl.a. gänget i den här tråden just när det gäller på flashback, som har insett "sanningen".
Jag har nog hört detta domedagsdravel(eller liknande) i ca. 15-20 år nu av ungefär samma typ av människor.
Den intressanta frågan blir väl hur länge ni orkar invänta den annalkande apokalypsen?
Jag kan absolut förstå att detta kan fungera som någon typ av ventil för de mest frustrerade men hur produktivt är det egentligen att sitta på nätet och mässa för redan frälsta, som redan inser "sanningen" och jaga upp sig en massa ifall någon vågar sig hit och ifrågasätta det minsta lilla?
Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
https://www.gp.se/ekonomi/varning-f%...org-1.19156870
Varning för kommande elbrist i Göteborg..
Hur fan tänker politiker? Ökande elbehov, sen ska de tvinga på oss att köra elbilar och lägger ner kärnkraftsreaktorer? Det går inte ihop.
Nu blir det lite förenklat men vi har egentligen totalt sett elöverskott.
Problemet är snarare att elnätet behöver förbättras och att flaskhalsen i ledningarna mitt i Sverige måste bort.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...n-svenska-elen