Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Att du förnekar verkligheten med osakliga oneliners utan bakomliggande fakta ändrar inte på faktiska förhållanden. Vare sig polis eller åklagare klarar att utreda mer än en bråkdel av det som anmäls. Detta har varit känt länge. Det svenska rättssystemet fungerar inte, vilket även gång på gång framkommer i medierna.
Jag förnekar inte ett dugg.
Då kan man lika gärna påstå att du svartmålar och domedagsprofiterar.
Vi har olika syn på om rättsväsendet har problem eller om det i väsentliga delar har havererat bara.
Hade det senare varit fallet hade du knappast fortsatt din vardag som vanligt imorgon.
Citat:
Ursprungligen postat av
enlightenmentbed
Hex27, vad säger du om dessa rubriker då?
Antar att det är mig du tillfrågar?
Ja, det är väl rubriker från några olika brott riktat mot rättsväsendet.
Ganska vanligt när kriminella känner sig pressade eller har något generellt emot just rättsväsendet.
Här säkerligen ökat numera när det inte enkom är MC-gäng och wt-drägg som använder sig av denna metod, utan fler av gängen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Västkustskt
Jag förbereder mig för värsta tänkbara scenario men självklart hoppas jag att allt ska lösa sig utan våld.
Men om det inte löser sig och det blir värre eller om nån i min familj blir drabbad av det här så kommer jag att se till att så många som möjligt av de som är ansvariga får betala ett väldigt högt pris.
Det är bra att vara förberedd.
Ungefär som ganska många resonerar ifall något drabbar någon i ens familj.