2019-10-14, 20:24
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Skall du rädda Sverige genom invandring så borde det i alla fall ställas krav på invandraren.
Har Sverige problem med att få folk till vården av äldre så kanske det vore lämpligare att locka hit Filippinska sjuksköterskor istället för outbildade män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner?

Självklart ska vi ställa mer krav på invandrarna, de ska inte få något gratis.
Att ta in redan utbildade fillipinskor är en lösning, fast nu utgick jag ju från att vi inte skulle ta in några invandare.
Senast redigerad av kato85 2019-10-14 kl. 20:30.
Citera
2019-10-14, 20:26
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Vad skönt att jag aldrig brukar göra det då, jag var jätteorolig där ett tag.

Vad skönt för dom att dom är omedvetna om vilket "hot" de står inför och vad bra att du har meningsfull sysselsättning i din vardag.

Här får jag nog göra dig besviken.
Är det ett inbördeskrig du sitter och väntar på så kan du nog bli sittande ett tag(tänk hela livet typ).
Jag förbereder mig för värsta tänkbara scenario men självklart hoppas jag att allt ska lösa sig utan våld.
Men om det inte löser sig och det blir värre eller om nån i min familj blir drabbad av det här så kommer jag att se till att så många som möjligt av de som är ansvariga får betala ett väldigt högt pris.
Citera
2019-10-14, 20:26
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Enligt SCB så kommer den arbetsföra delen av befolkningen att sjunka från 57% till 53% fram till år 2100. Lägg därtill produktivitetstillväxt på uppskattningsvis 1% årligen och att fler arbeten kommer automatiseras, vilket i sin tur minskar behovet av att öppna gränserna för personer med usel matchning på arbetsmarknaden.

Säger SCB det så är det ju jättebra siffror, märkligt då att det existerar en diskussion om minskande arbetsför befolkning i Sverige. Kanske det bara är svammel då, eller?
Senast redigerad av kato85 2019-10-14 kl. 20:29.
Citera
2019-10-14, 20:28
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ja, alla delar upp sig. Endast i ett oikofobt Sverige är det kontroversiellt att säga, men segregation utifrån etniska linjer är typiska i mångkulturer. Finns nog inga harmoniska mångkulturer. Segregation och rasism (om man med rasism inkluderar affiniteten för den egna etniciteten framför andra, vilket inte jag anser vara rasism) är en adekvat anpassning och naturligt förhållningssätt. Det oikofoba Sverige och det karaktärssvaga Västerlandet har tappat nationen och det naturliga i vissa grundläggande stycken, för att nationen och civilisationen ska kunna överleva.

Att importera eller utan kontroll låta främmande civilisationer mygla sig in i landet och få hela smörgåsbordet av förmåner utan att bidra, är uselt i alla bemärkelser. Det är inte någon invandring som räddar oss från något, alls.

Det är inte kontroversiellt för mig alls att dela upp befolkningen, jag ställer däremot frågan när en person anses tillhöra befolkningen; är det när den har fått uppehållstillstånd, medborgarskap, när den har ett jobb som den kan försörja sig på eller när den har ändrat hudfärg?
Citera
2019-10-14, 20:40
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Arbetsbördan blir mindre per person när vi får färre bidragsmjölkare med 5-9 barn att försörja. Dvs om större del av produktivitetens 'skörd' går till arbetande befolkning i st för att transfereras till utomeuropéer, så kan fler ta exvis vårdjobb.

Försörjningen sker ju genom att invandrarna får bidrag, de kan ta hand om sig själva så länge de får sina pengar.
Eller du menar att de som arbetar med invandrarna (Migrationsverket) ska lösa krisen?
6000 personer arbetar hos Migrationsverket, det kommer att krävas miljoner anställda för att ta hand om våra äldre i framtiden. Och då snackar vi offentlig sektor, som inte genererar pengar.
Citera
2019-10-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Att du förnekar verkligheten med osakliga oneliners utan bakomliggande fakta ändrar inte på faktiska förhållanden. Vare sig polis eller åklagare klarar att utreda mer än en bråkdel av det som anmäls. Detta har varit känt länge. Det svenska rättssystemet fungerar inte, vilket även gång på gång framkommer i medierna.

Jag förnekar inte ett dugg.
Då kan man lika gärna påstå att du svartmålar och domedagsprofiterar.
Vi har olika syn på om rättsväsendet har problem eller om det i väsentliga delar har havererat bara.
Hade det senare varit fallet hade du knappast fortsatt din vardag som vanligt imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Hex27, vad säger du om dessa rubriker då?

Antar att det är mig du tillfrågar?
Ja, det är väl rubriker från några olika brott riktat mot rättsväsendet.
Ganska vanligt när kriminella känner sig pressade eller har något generellt emot just rättsväsendet.
Här säkerligen ökat numera när det inte enkom är MC-gäng och wt-drägg som använder sig av denna metod, utan fler av gängen.

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag förbereder mig för värsta tänkbara scenario men självklart hoppas jag att allt ska lösa sig utan våld.
Men om det inte löser sig och det blir värre eller om nån i min familj blir drabbad av det här så kommer jag att se till att så många som möjligt av de som är ansvariga får betala ett väldigt högt pris.

Det är bra att vara förberedd.
Ungefär som ganska många resonerar ifall något drabbar någon i ens familj.
Citera
2019-10-14, 21:32
Medlem
Citat:
Vi har olika syn på om rättsväsendet har problem eller om det i väsentliga delar har havererat bara.
Hade det senare varit fallet hade du knappast fortsatt din vardag som vanligt imorgon.

Antar att det är mig du tillfrågar?
Ja, det är väl rubriker från några olika brott riktat mot rättsväsendet.
Ganska vanligt när kriminella känner sig pressade eller har något generellt emot just rättsväsendet.
Här säkerligen ökat numera när det inte enkom är MC-gäng och wt-drägg som använder sig av denna metod, utan fler av gängen.

Det är bra att vara förberedd.
Ungefär som ganska många resonerar ifall något drabbar någon i ens familj.

hex27 är som en gammal och hackig grammofonskiva. Samma visa varje dag
Faktan och verkligheten håller dock inte med dig gubbe lilla.
Varenda diskussion du ger dig in i har du bevisligen haft fel i. När faktan har blivit för obekväm för dig har du sprungit iväg med svansen mellan benen.

Ingen tror på dina lögner! Ingen tror på dina bortförklaringar! Ingen köper dina hjärndöda "analyser".
Jag har större behållning av att låta min 5-åriga dotter analysera samhället än att höra dig rapa upp verklighetsfrånvända PK-floskler för tusende gången.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-10-14 kl. 21:34.
Citera
2019-10-14, 21:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jo, du förnekar och argumenterar mot genom att vända på det som andra framför. Du ger inget eget resonemang och du visar inga källor.

Du har vidare ingen aning om hur min vardag ser ut. Men jag kan informera dig om att jag har god insyn i dysfunktionella offentliga verksamheter, dysfunktionell politik och dysfunktionella medier. Det är också med stöd av min personliga erfarenhet och många olika kontakter som jag med bestämdhet kan säga att vi är på god väg mot en systemkollaps – välfärdsstaten rasar samman allt snabbare.
Citera
2019-10-14, 21:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
hex27 är som en gammal och hackig grammofonskiva. Samma visa varje dag
Faktan och verkligheten håller dock inte med dig gubbe lilla.
Varenda diskussion du ger dig in i har du bevisligen haft fel i. När faktan har blivit för obekväm för dig har du sprungit iväg med svansen mellan benen.

Ingen tror på dina lögner! Ingen tror på dina bortförklaringar! Ingen köper dina hjärndöda "analyser".
Jag har större behållning av att låta min 5-åriga dotter analysera samhället än att höra dig rapa upp verklighetsfrånvända PK-floskler för tusende gången.
Det intressanta är att aktörer som hex27 ger förklaringen till VARFÖR vi går mot en systemkollaps i Sverige. Hela statsapparaten och medierna genomsyras av människor som livnärs av att ”rapa upp verklighetsfrånvända PK-floskler för tusende gången”. Och när verkligheten blir för jobbig så gömmer de sig bakom tystnad.

Dessa människor klarar INTE att leverera faktisk nytta – de kan bara rabbla floskler eller gömma sig. Därför fungerar inte verksamheterna och därför kollapsar systemet.
Citera
2019-10-14, 21:54
Medlem
Citat:
Jo, du förnekar och argumenterar mot genom att vända på det som andra framför. Du ger inget eget resonemang och du visar inga källor.

Du har vidare ingen aning om hur min vardag ser ut. Men jag kan informera dig om att jag har god insyn i dysfunktionella offentliga verksamheter, dysfunktionell politik och dysfunktionella medier. Det är också med stöd av min personliga erfarenhet och många olika kontakter som jag med bestämdhet kan säga att vi är på god väg mot en systemkollaps – välfärdsstaten rasar samman allt snabbare.

Du har själv inte visat en enda källa på någon kollaps eller att något har väsentligt havererat.
Vad du gör är att du visar olika källor på enskilda händelser, brott m.m. och sedan tolkar du det som bevis för något du egentligen inte kan bevisa.

Jo du har redan berättat vilken fantastisk insyn och expertis du har inom alla områden som passar din kollapsfetisch.
När du inte reser världen runt och har insyn över samtliga världsdelar i din världsomsegling.
Du har berättat detta några gånger och jag lovar, jag är extremt imponerad.
Själv har jag också besökt alla kontinenter och har god insyn i väl fungerande offentliga verksamheter, politik och medier.
Citera
2019-10-14, 21:58
Medlem
Citat:
Det intressanta är att aktörer som hex27 ger förklaringen till VARFÖR vi går mot en systemkollaps i Sverige. Hela statsapparaten och medierna genomsyras av människor som livnärs av att ”rapa upp verklighetsfrånvända PK-floskler för tusende gången”. Och när verkligheten blir för jobbig så gömmer de sig bakom tystnad.

Dessa människor klarar INTE att leverera faktisk nytta – de kan bara rabbla floskler eller gömma sig. Därför fungerar inte verksamheterna och därför kollapsar systemet.

Är du självironisk på flit.
Jag har inte använt en bråkdel av antalet floskler du rabblar upp i varje inlägg ens totalt i den här tråden.
Fast berätta gärna vad det är för PK-floskler(där har du själv en floskel) jag använder?
Helt förväntat är det istället de vanliga individerna som kommer med div. personangrepp i brist på verkliga argument mot vad jag skrivit.
Och det är helt okej, jag förväntar mig inget annat.
Citera
2019-10-14, 22:00
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
"Om"? Hur kan man ha missat allt det där om man bor i Sverige? Allvarligt?

Jag vet att läget är fruktansvärt men att polisen var under attack har jag missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in