Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag kan förstås ha fel men jag har en känsla av att denna ”lågkonjunktur” kan vara en självuppfyllande profetia som skapas av medierna. Detta ständiga ältande om ”lågkonjunktur” skapar förstås en rädsla och försiktighet hos företagen. Sen är bollen i rullning...
Sen går det att skylla alla problem på ”lågkonjunkturen” istället för en vansinnig politik... Men som sagt, jag kan förstås ha fel.
Tror det är en väldigt riskabel taktik att ”skapa” en lågkonjunktur för att sedan skylla på kaoset på en lågkonjunktur. Många som levt i lågkonjunkturer vet att det aldrig varit såhär illa även fast det har varit lågkonjunktur.
Vid dåligt ekonomiska tider och en eskalerande kriminalitet så kommer folk söka sig till SD. Det är regeringen som sitter vid makten som får ta smällen, ingen litar på S längre och om det blir en lågkonjunktur måste man börja skära på välfärden ytterligare och det kommer inte vara populärt. Samtidigt går alla länder i omvärlden hur bra som helst, EU och USA tuffar på som vanligt.
Något står inte rätt till då kommer många tänka och vilja ha någon att skylla på. För vissa kommer det vara S och övriga JÖK, för vissa Moderater.
Finns bara ett parti som inte har ansvar för utvecklingen som varnat för den massinvandring vi har och vad som skulle hända, och det är SD. Nu röstar ju ca 24% på partiet och många söker ju sig helst till största parti med.
Om något så är det näringslivet som vill ha lågkonjunktur för chefer och liknande ser vilket helvete den politik som förs skapar för samhället och deras egna företag (kriminalitet, rån osv) så de vill ha ett regeringsskifte till M/KD/SD. Åkesson har ju numera ganska stort förtroende inom näringslivet. Går att hitta en rätt färsk undersökning på det där han gått om Lööf bl.a.