Citat:
Ursprungligen postat av
Filantrop007
Jag har det bra. Hela min familj har faktiskt det. De jag umgås med verkar leva gott. De äter o dricker , bor bra , har långa ledigheter och åker ofta på fantastiska semesterresor. Att du verkar må jävligt illa är tråkigt men kanske självförvållat , vad vet jag. Sverige är fortfarande ett av de bästa länderna i världen men visst har vi halkat ner från förstaplatsen. Skål för Sverige.
Ps. Jag glömde säga att jag aldrig röstat på sossarna.
Intressant inlägg. Nu är det visserligen infogat i ”systemkollapstråden” från en annan tråd men ämnet är detsamma. Vi betalar skatt för ett samhällssystem som blir alltmer dysfunktionellt och inte alls levererar det vi betalar för. Välfärdsstaten faller samman mer och mer och vissa delar har blivit så dysfunktionella att de mer eller mindre har upphört att fungera. Tråden ger många exempel.
Jag uppfattar att du försvarar detta samhällsförfall med argumentet att du och din familj har det bra. Tycker du att det är bra att betala för sådant som inte fungerar på avsett vis? Och vad vill du kalla ett samhällssystem som inte alls fungerar på avsett vis? Anser du att ”systemkollaps” eller ”annalkande systemkollaps” kan vara en adekvat benämning på någonting i Sverige?