Citat:
Jag tycker inte hex27 är saklig när han talar om ett "vi" när den politik han stött och stödjer gjort allt för att erodera ett "vi".
Till exempel är det inte alls självklart att de elproducerande delarna av Sverige accepterar att elbristen söderifrån sprids norrut genom att transportkapaciteten utökas. Eller accepterar att elen fortsatt exporteras söderut till långt under världsmarknadspriset på el.
Skulle dessutom hävda att alla såna här idéer om att "klara skivan" genom större uttag ("aktivering") av kapitalet (till exempel ökat råvaruuttag eller utförsäljning av havsnära friluftsområden till bostadsbyggande), är desperata åtgärder som är tydliga tecken på instundande kollaps. Till slut har kommunerna inte mer attraktiv tomtmark att sälja, och råvaruuttaget möter till slut motstånd lokalt där råvarorna tas ut. Och sen har man varken resurser, naturvärden eller ett "vi".
Till exempel är det inte alls självklart att de elproducerande delarna av Sverige accepterar att elbristen söderifrån sprids norrut genom att transportkapaciteten utökas. Eller accepterar att elen fortsatt exporteras söderut till långt under världsmarknadspriset på el.
Skulle dessutom hävda att alla såna här idéer om att "klara skivan" genom större uttag ("aktivering") av kapitalet (till exempel ökat råvaruuttag eller utförsäljning av havsnära friluftsområden till bostadsbyggande), är desperata åtgärder som är tydliga tecken på instundande kollaps. Till slut har kommunerna inte mer attraktiv tomtmark att sälja, och råvaruuttaget möter till slut motstånd lokalt där råvarorna tas ut. Och sen har man varken resurser, naturvärden eller ett "vi".
Vi stod för "vi i Sverige" i det här fallet. Det är helt okej om du inte inkluderar dig där.
Jag tycker inte du är speciellt saklig när du hittar på vad jag stött och stödjer för politik, vilket du inte har en endaste aning om.
Citat:
Då kan väl den här tråden klappas ihop och kastas i papperskorgen då.
Istället starta en ny där man tjuter om hur det är att befinna sig mitt i apokalypsen.
Citat:
Det är Hex som ställer upp apokalyps som halmgubbe. Den här tråden handlar om systemkollaps. Vi har ett samhällssystem i Sverige som steg för steg verkar gå mot en kollaps.
När systemet till slut gradvis kollapsar så kommer det att ersättas av ett annat system som troligen fungerar sämre än det nu existerande men är mer anpassat för menaiternas behov och önskemål.
När systemet till slut gradvis kollapsar så kommer det att ersättas av ett annat system som troligen fungerar sämre än det nu existerande men är mer anpassat för menaiternas behov och önskemål.
Den tycks vara seg den här kollapsen. Den har hållit på i minst 40 år enligt vissa av trådens fanatiker.
Vad tror du det är som gjort att det inte gått snabbare?
Citat:
Jag kan instämma med att det inte rör sig om någon absolut domedag där hela samhällstrukturen är bortblåst. Däremot kommer vi leva under ett förtryck från en dikatorisk kakistokrati vilket innebär att styret och makten tillhör de mest sämst moral, ansvarsförmåga och prestation som är ledda av en diktator. Successivt kommer allt bli sämre.
Det bästa vi någonsin kan göra i denna situation är att emigrera, sluta betala skatt och finansiera psykopaterna som både sitter utanför och i vår riksdag. Då självdör de med tiden pga. all dysfunktion och misär de skapar.
Flytta till Danmark, Norge eller Ungern och skapa en svensk förening för sunda svenskar som vill hjälpa dessa länder till framgång och i kampen mot de svenska psykopaterna.
På tal om Danmark, ett ytterliggare tecken på att vi går mot systemkollaps är att danskarna satt upp gränskontroller mot Sverige. Snart kommer en mur också på plats.
Det bästa vi någonsin kan göra i denna situation är att emigrera, sluta betala skatt och finansiera psykopaterna som både sitter utanför och i vår riksdag. Då självdör de med tiden pga. all dysfunktion och misär de skapar.
Flytta till Danmark, Norge eller Ungern och skapa en svensk förening för sunda svenskar som vill hjälpa dessa länder till framgång och i kampen mot de svenska psykopaterna.
På tal om Danmark, ett ytterliggare tecken på att vi går mot systemkollaps är att danskarna satt upp gränskontroller mot Sverige. Snart kommer en mur också på plats.
Jättespännande spekulationer som jag för min del tror mest blir fantasier.
Om inte annat så förtjänar ju folket detta då vi har fria och demokratiska val.
Skulle jag flytta så skulle det definitivt inte vara till något av Danmark,Norge eller Ungern i.a.f., det är en sak som är säker.
Enligt Danskarna själva så tycks gränskontrollerna vara främst för att ha koll på att inte några av våra gäng etablerar sig där.
Fast de kanske inte vet bäst själva/alt. ljuger?