2019-04-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag vet, det måste förstås vara meningsfulla åtgärder. Poängen är att det är enormt mycket dyrare att ta emot flyktingar jämfört med hjälp på plats. Internationella åtgärder för hjälp på plats och hjälp att bygga upp länderna är mycket mer effektivt och ger bra möjlighet till återvandring. Det är omöjligt för Sverige att ha kvar alla dessa flyktingar – det finns inte en chans att välfärdssystemet ska klara det.

Håller med till fullo, det som sker idag är fullt planerat och uträknat.
Ville bara definiera vad folk överlag kallar bistånd är i princip mutor till korrupta politiker etc för att följa planen.
Citera
2019-04-09, 08:26
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baurm
Troligtvist största beviset mot en systemkollaps

https://www.expressen.se/kronikorer/...igt-reinfeldt/
Men tanke på att medellivslängden har ökat sen 1860-talet så är det ingen nyhet att folk blir äldre. Man hade kunnat succesivt öka pensionsåldern och gjort den frivillig så den som kan och vill jobba längre får göra det.
Men nej, istället påstår man att outbildade men-män som hatar väst är 'pensions-räddare' 2015. Bara 3 år senare måste vi jobba tills vi är 75 för att försörja pensions-räddarna och nu skyller man på ökad livslängd.

Inser man inte hur grundlurad man är av korrupta politiker och att Sverige bara blir säme så vet jag inte vad som behövs för att folk ska förstå.
Citera
2019-04-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Det viktiga för alla politiska partier är att invandringen fortgår och att SD hålls ute.

Vad ska man göra när folk flyr för att rädda sina liv?
Citera
2019-04-09, 08:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Ja, det är märkligt för jag frågar inte stridslystet utan frågar ärligt. Jag har ändrat åsikt förr och kan ändra den igen om jag blir överbevisad. Tyvärr gäller det inte de på andra sidan för det spelar ingen roll hur mycket man läser i media - de står fast vid sin värdegrund, kosta vad det kosta vill. Hex27 är ett typiskt exempel på det.
Ja, detta är den stora gåtan och någonting för framtida forskare att gräva i. Det är ett sekteristiskt beteende och stört tankemönster som omöjliggör normal kommunikation. Det är människor som helt saknar vilja eller förmåga att agera och resonera på ett normalt sätt. Människor av detta slag genomsyrar statsapparaten och medierna.

Det finns många olika teorier om vad det beror på. Min uppfattning är i varje fall att detta störda tankemönster ligger bakom samhällsförfallet. Det är människor som godtyckligt sätter sig över de normer som får samhället att fungera. Resultatet blir kaos och anarki.
Citera
2019-04-09, 08:35
Medlem
Jag undrar hur många ryska troll det finns på flashback? Man försöker måla upp en bild av att Sverige befinner sig i en svår allvarlig kris, när det i själva verket är så att Sverige är ett av värdens bäst fungerande land.
Citera
2019-04-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baurm
Troligtvist största beviset mot en systemkollaps

https://www.expressen.se/kronikorer/...igt-reinfeldt/

Jag blir så trött. Eftersom Reinfeldt har varit en av de huvudansvariga för den utveckling som kan leda fram till systemkollapsen bör han i min bok i princip uteslutas från samtalet.

Det är som att lita på en medlem av SPECTRE.
Citera
2019-04-09, 08:37
Medlem
Om en kommande bok skriven av en svensk polis.

Citat:
Polisens verksamhet har kollapsat under tyngden av New Public Managements administrativa och ekonomiska styrsystem. En managementmetod som är mer anpassad för tillverkning av skruvar och strumpor än för polisverksamhet.
Stora delar av den offentliga sektorn i allmänhet och polisen i synnerhet, har förslavats under New Public Management, vilket har medfört att den svenska polisen tappat bort sin kärnverksamhet. I stället sätts allt fokus på att skydda polisens varumärke. Höga polischefer begår brott och laborerar med sanningen. Till sin hjälp har det högre skiktet av polischefer en överdimensionerad kommunikationsavdelning som kan liknas vid en statlig “trollfabrik”.
Ledningen för polismyndigheten prioriterar organisations- och managementkonsulter som i bästa Percy Nilegårdsanda föreläser om värdegrunder, jämställdhet och mångfald, samtidigt som skjutningar, avrättningar och grova våldtäkter lämnas ouppklarade. Polisen levererar helt enkelt inte längre, professionen har helt vattnats ur. Chefer gömmer sig bakom lögner och kulissbyggen och levererar manipulerad statistik till medborgare och politiker utan att skämmas.

https://ledarsidorna.se/2019/04/grey...-valdsmonopol/
Citera
2019-04-09, 08:38
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jag har det bra. Hela min familj har faktiskt det. De jag umgås med verkar leva gott. De äter o dricker , bor bra , har långa ledigheter och åker ofta på fantastiska semesterresor. Att du verkar må jävligt illa är tråkigt men kanske självförvållat , vad vet jag. Sverige är fortfarande ett av de bästa länderna i världen men visst har vi halkat ner från förstaplatsen. Skål för Sverige.
Ps. Jag glömde säga att jag aldrig röstat på sossarna.
I ett inlägg över vad som försämrats i Sverige sitter du och pratar om ditt eget liv? Så du är en utav dem som inte tar till dig information eller nyheter för inget har hänt dig än?
Citera
2019-04-09, 08:41
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Vad ska man göra när folk flyr för att rädda sina liv?
Vad får dig att fortfarande tro att det är flyktingar som kommer? Hur mycket bevis behövs för att såna som du ska vakna upp ifrån värdegrunds-drömmen och inse fakta?
Citera
2019-04-09, 08:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jag undrar hur många ryska troll det finns på flashback? Man försöker måla upp en bild av att Sverige befinner sig i en svår allvarlig kris, när det i själva verket är så att Sverige är ett av värdens bäst fungerande land.
Trollet här är du. Sverige var nummer 1 i början på 90talet. 20 år senare har vi ramlat ner till topp 15. Och det fortsätter att gå åt fel håll. Men det är inget du bryr dig om för Sverige är fortfarande bättre än dysfunktionella u-länder?
Citera
2019-04-09, 08:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Välkommen. Härligt med nya krafter i tråden. Så, upp till bevis. VAD talar MOT att Sverige är på väg mot en systemkollaps?

Tillägg:
Jag har kollat din posthistorik. Jag drar slutsatsen att du bara tramsar och inte kommer att svara mig.
Senast redigerad av Totius 2019-04-09 kl. 09:08. Anledning: Tillägg
Citera
2019-04-09, 09:16
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto