2019-02-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Östlings degenererade avkomma?

Visste att du var en liten fjolla. Dåså.
Citera
2019-02-24, 14:03
Medlem
Snacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Jag ser fram emot den dagen

Faktum är att jag som svensk man ser det som positivt med mer Islam. Är ganska trött på alla dessa korkade och lössläppta svenska brudar och tycker gott att deras frihet kan begränsas.
Vill inte OT för mycket men.. Haha. Låter som att de lär bli trötta på dig givet ditt sätt att resonera. Kan du inte ta en tuff brud så låt bara bli då, fegis. Vi behöver inte mer halal och haram för att kuva kvinnor här. Vi ska skydda dem från detta om de inte förstår det, dumstrut.
Citera
2019-02-24, 14:10
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Östlings degenererade avkomma?

Hellre det än Jonas och Annies lilla bitch.
Citera
2019-02-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Japp, befolkningen i Venezuela håller med dig. En kollaps för dem är också alltid 10 år in i framtiden. Precis som i missunnsamhetens pretentiösa dystopi här hemma i svärje.

https://en.wikipedia.org/wiki/Crisis_in_Venezuela

On 2 June 2010, President Chávez declared an "economic war" because of the increasing shortages in Venezuela. The crisis intensified under the Maduro government, growing more severe as a result of low oil prices in early 2015, and a drop in oil production from lack of maintenance and investment. The government failed to cut spending in the face of falling oil revenues and has dealt with the crisis by denying its existence and violently repressing opposition.Political corruption, chronic shortages of food and medicine, closure of companies, unemployment, deterioration of productivity, authoritarianism, human rights violations, gross economic mismanagement and high dependence on oil have also contributed to the worsening crisis.
Sverige är lyckligtvis inte beroende av någon oljeexport.
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Kan du inte åka ut till en familj som förlorat en anhörig i väntan på vårdkö till cancerbehandling.

Sen skratta lite med dom åt stollarna som spår att det kommer ske en systemkollaps.
Jag skulle säga att det krävs lite mer än längre vårdköer för att kunna tala om en annalkande systemkollaps.
Citera
2019-02-24, 14:18
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Sverige är lyckligtvis inte beroende av någon oljeexport.

Jag skulle säga att det krävs lite mer än längre vårdköer för att kunna tala om en annalkande systemkollaps.

Det går alldeles utmärkt för de Svenska opportunisterna att missköta staten så industrin väljer att lämna shit-showen. Låt oss betrakta skandalerna i bankväsendet och telekomsektorn som ett varnande exempel.

Ingen produktivitet i landet betyder omgående klippt kredit eller hårda sanktioner när nomenklaturan på allvar börjar stöta sig med SEC och DOJ. Fast först får vi se en värdeminskning på vår skitvaluta.

Det där kan Trump fixa över natten. Då får du och det klientel som står bakom dig snabbt erfara hur era små pretentiösa potemkinfasader snabbt förvandlas från en investering till skuld.
Citera
2019-02-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det går alldeles utmärkt för de Svenska opportunisterna att missköta staten så industrin väljer att lämna shit-showen. Låt oss betrakta skandalerna i bankväsendet och telekomsektorn som ett varnande exempel.

Ingen produktivitet i landet betyder omgående klippt kredit eller hårda sanktioner när nomenklaturan på allvar börjar stöta sig med SEC och DOJ. Fast först får vi se en värdeminskning på vår skitvaluta.

Det där kan Trump fixa över natten. Då får du och det klientel som står bakom dig snabbt erfara hur era små pretentiösa potemkinfasader snabbt förvandlas från en investering till skuld.
Jaja, vi får väl se om din önskan slår in.
Citera
2019-02-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Undrar om råttorna kommer att lämna skeppet när det blir så dags? Tex socialbidragen slutar betalas ut, kommer då alla "nysvenskar" söka sig till nya, sydligare breddgrader?

Om det vore så väl. Jag tror vi kommer drabbas av ännu värre brottslighet. Mot privatpersoner i hemmen. Svaga grupper som kvinnor och åldringar är redan utsatta grupper.
Citera
2019-02-24, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Jaja, vi får väl se om din önskan slår in.

Jag har ingen vinning eller glädje av att se Sverige kollapsa. Tvärtom.

Lyssna noga nu, ditt missunnsamma, pretentiösa kretin, så ska jag berätta dig något viktigt.

Alla är inte som dig.
Senast redigerad av redshift 2019-02-24 kl. 14:36.
Citera
2019-02-24, 14:35
Medlem
Furillens avatar
Dramatisk ökning av tolkar i tingsrätten - kostnaderna skenar

Citat:
Kostnaden för tolkar i Värmlands tingsrätt har tredubblats senaste femårsperioden.

– Det är en väldigt viktig rättssäkerhetsfråga att det används tolk - och auktoriserade godkända tolkar. Eftersom vi under förhandlingarna sitter och lyssnar mycket på vad folk berättar om olika tidigare händelser är det jätteviktigt att nyanser inte går förlorade. Tolkningen måste ske på absolut bästa sätt.

Ökningen av tolkkostnader är inget speciellt för Värmlands tingsrätt utan trenden ses över hela landet.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7158932
Citera
2019-02-24, 14:40
Medlem
Furillens avatar
Svenska skattebetalare finansierar Norges omställning till miljöbilar

Citat:
I en debattartikel skriver Johan Gustafsson, slöseriombudsman i Skattebetalarnas förening att försäljningen av elbilar ökade med nästan 50 procent förra året. Vid sidan om ökningen har det även uppmärksammats att var tredje elbil som säljs i landet därefter exporteras vidare till Norge inom ett år.

Den här utvecklingen innebär att var tredje krona av de närmare 300 miljoner som betalades ut i stöd till miljöbilar förra året gick till klimatomställningen i Norge. Samtidigt som problematiken att bilarna försvinner är tydlig väljer regeringen att fortsätta på samma spår och till och med skala upp stöden för miljöbilar.

https://www.expressen.se/debatt/varf...atomstallning/
Citera
2019-02-24, 14:43
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ok... Foliehattarna anfaller...

Jag börjer mig för eder, ni har alltid rätt. Förlåt ers höghatt. Cosmos over and out...
Wow, det var det löjligaste jag sett.

Var var det foliehattsvarning på det jag sa? Har du inte hängt med vad som hänt i bilbranschen? Min professor på universitet var närvarande när det med ögoncancern skedde. Eller var det något annat du hade svårt att debattera mot?
Citera
2019-02-24, 14:46
Medlem
Det är ju redan systemkollpas om man tar hänsyn till vilket skattetryck vi har har och hur lite vi får ut av samhället tillbaka. Den höga skatten är som konstgjord andning på ett fallerat system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in