Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Vad fan menar du med detta? På vilket sätt skulle det vara civiliserat att gapa och ha sig? Det är civiliserat med behärskning och effektivitet.
1) Fatta beslut.
2) Verkställ.
Jag syftar inte på raseriutbrott över skitsaker som att man fått fel tillbehör till kebabpizzan (men ironiskt nog är det just sånt vanliga svenskar skriker sig hesa över i berusat tillstånd då all uppdämd frustration ska ut), jag syftar på att ha kontakt med sitt känsloliv och reagera med en viss grad av aggression då det faktiskt är berättigat. Ni svenskar har allting uppstoppat i röven, ni har extremt låg grad av självkännedom och en extremt eftersatt kontakt med ert känsloliv samtidigt som ni är programmerade av staten att bete er som 100% förutsägbara robotar. Såna människor är farliga eftersom de bevisligen går att programmera till att bete sig extremt destruktivt och resultatet ser vi överallt idag: en eskalerande samhällskollaps.
Citat:
Tyskarna har alltid varit bra på detta som de fantastiska administratörer de är. Har du inte hört att tyskar "saknar humor"? De är germaner, och det är vi svenskar också. Vi är barn av samma anda. Att vi i Sverige sedan gått bort oss någonstans på vägen och upprättat en bisarr diskussions- och konsensuskultur får nog skyllas på sossarna och Den svenska modellen. Nu sitter Mästerförhandlaren som statsminister, vilket väl är symptomatiskt om något.
Nordtyskar är ganska lika svenskar ja men tyskarna längre söderut har faktiskt mer gemensamt med norditalienare än med svenskar.
Citat:
Var börjar man om det är detta som måste ändras? I nuläget går det inte att avvika på ett personligt plan eftersom man blir påhoppad. Har man all tid i världen kan man säkert ägna all sin vakna tid åt "kampen", men då ska man också vara jävligt väl medveten om att de flesta svenskar du möter vill ha ungefär lika mycket med dig att göra som med dårarna som står och viftar med Vakttornet på stan.
Varför bryr du dig om du blir "påhoppad"? Jag bryr mig inte. Det går visst att avvika, att säga vad man tycker och att stå för det. 99,999% av alla svenskar väljer att
inte göra det och har därmed beseglat sitt öde.
Ni är som en samling vuxna som apatiskt bara står och ser på när en ensam liten kille blir grovt misshandlad av ett gäng, ingen av er vågar ens säga något eftersom skräcken för att "sticka ut" är större än viljan att ingripa.
Citat:
Eftersom svensken är auktoritetstroende misstänker jag att det måste komma uppifrån. Så länge media fortsätter att spy ur sig svenskfientlig propaganda på löpande band är förutsättningarna för en annan zeitgeist värdelösa. Först när folk läser i "vanliga tidningar" om klistret vi sitter i, först då kan vi börja föra ett normalt samtal man mot man, kvinna mot kvinna.
Judemedia kommer aldrig att ställa sig på svenskarnas sida i det svenska folkets tjänst, glöm det. Och ni kommer att gå under eftersom ni är så hopplöst fega och konformistiska. Men hey, kalla det gärna för att vara "civiliserade" om det känns bättre. Vet du vad det stod på linje 2:s knappar och klistermärken inför folkomröstningen om kärnkraften på 80-talet?
https://f.cdn-expressen.se/images/b8...nan/314@60.jpg
"Systemkollaps - men med förnuft!", ungefär så skulle man kunna säga att svenskarnas ställningstagande för samhällsutvecklingen ser ut idag.
Citat:
Som sagt: ja, det stämmer. Men, alltid detta men, jag tror framför allt att det handlar om att inte orka ta fighten. Fegt, ja, men också rationellt. Ingen ursäkt.
Somalierna är betydligt mer rationella än vad ni svenskar är eftersom de agerar utifrån sitt gruppintresse. Det är inte "rationellt" att utrota sig själv, förutom i svenskens extremt perversa värld då förstås. Svensk mentalitet är rationell idioti och ingenting annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Du är en del av problemet när du skyller på att etablissemanget har "lurat" dig. Alla har haft all möjlighet att börja ifrågasätta detta korthus genom att tänka en enda rationell tanke för egen maskin. Tendensen hos svenska folket har varit att istället välja bekväm förnekelse och rikta eventuell negativitet mot dem som påpekar problemet. Underskottet fanns inte i informationstillgången utan i repressiva sociala normer som man konstant valde att reproducera.
Man kan påstå att man blivit lurad men då ska det vara som ett led i en djup självrannsakan där man undersöker vilka karaktärsbrister som möjliggjorde att lura i en intelligent människa något så lättgenomskådat - inte i försök att skjuta ifrån sig skuld. Svenskarna har demokratiskt valt detta förfall, det går inte att komma ifrån.
Exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det där är ungefär lika sakligt som att säga att SD är ett nazistiskt och rasistiskt parti som strävar efter ett samhälle likt Nazityskland. Jag kan lova att massor av människor som röstar på M och V inte alls vill ha detta samhällsförfall.
Ja, men att de är idioter betyder ju inte att de stöder utvecklingen. Det betyder bara att de är idioter. De begriper inte bättre. Det är därför det behövs en saklig diskurs, så att idioterna åtminstone får bättre möjlighet att fatta. De moraliskt ruttna är förlorade och behöver ställas till svars för sitt förräderi.
Jag har stött på en del vänstertomtar som man skulle kunna tro är värsta "brunhögern" när det talas om den förda politiken, gemensamt för dem alla är dock att de skiter högaktningsfullt i konsekvenserna av politiken. Det går liksom inte att säga "nej jag vill inte det här, jag bara röstar på det och ger det hela mitt passiva stöd samtidigt som jag skiter i konsekvenserna". Ger man något sitt passiva stöd och skiter i konsekvenserna, ja då vill man faktiskt ha den här utvecklingen. Då vill man ha systemkollaps.