2019-02-24, 00:49
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ja förmodligen, dock går det ju inte att pusha propaganda på samma sätt längre. Om SVT skulle få ytterligare vänstervridning vid det här laget skulle det ändå inte göra så mycket till eller från, så om de ska ta det ett steg längre så ser det ut som att det måste det ske med ökad censur. Sen gissar jag på att kronan kommer att ta en stor del av smällen framöver men att en kris automatiskt skulle tvinga fram de de rätta åtgärderna är långt ifrån självklart. Det kan lika gärna bli fortsatt spiral nedåt.

Jag tror inte att Trumpadministrationen kommer godta censur. Då får troligen både kronan och svenska multinationella bolag/banker/telekom samt tillgångar smaka på SEC och DOJ’s vrede.

Så det lär inte ske. Se däremot fram emot än mer blatant ”creepy” hjärntvätt, samtidigt som den genomruttna potemkinfasaden i botten på välfärdschimären korroderar än mer.

Det är många medelsvenssons som implicit drar nytta av massinvandringen. Så den kommer att köras ända in i kaklet. Svensken begriper nämligen inte skillnaden på välstånd och välfärd.
Citera
2019-02-24, 00:55
Medlem
emotallts avatar
tyvärr men det går åt skogen med Sverige.

Riksbanken sabbade kronan, permanent devaverad, numer 1 euro kostar mer än 10,60 och kommer ännu mer försvagas.

Det finns för få riktiga jobb jmft med typ HoIIand (15 ggr fIer jobb än i Sverige).

Det spås kronkoIIaps inom snar framtid.

Yngwes & Regeringen viII nog sänka Sverige för gott. De kommer nog Iyckas.

God natt Sverige. Snart är Sverige ett U-Iand igen.
Senast redigerad av emotallt 2019-02-24 kl. 00:56. Anledning: hann inte avsIuta
Citera
2019-02-24, 00:58
Medlem
Det är ganska uppenbart att Sverige håller på att gå under, Leffe. Till och med Stevie Wonder kan se att Sverige är i förfall.
Citera
2019-02-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag var nog otydlig. Med "så lite som möjligt" menade jag inte volymen utan kvalitén. Tjänster som består av en webservice som inte fungerar och har obefintlig support. Möbler som går sönder efter sex månaders användning. Kort och gott skräp, men till så högt pris som möjligt.

Att de här skräpleverantörerna har en särskild nisch i den offentliga sektorn beror på de krångliga och byråkratiska upphandlingsreglerna i lagen om offentlig upphandling. Myndigheter tvingas teckna fleråriga avtal med firmor som säljer skräp och straffas för avtalsbrott om de sedan köper fungerande varor från andra leverantörer.
Det här är väl mest en fråga om skicklighet i upphandling. Egentligen kanske den borde lösas med en verklig privatisering där man helt enkelt minskar staten, om det visar sig omöjligt att rekrytera folk som inte låter sig luras eller korrumperas.
Citera
2019-02-24, 01:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det här är väl mest en fråga om skicklighet i upphandling. Egentligen kanske den borde lösas med en verklig privatisering där man helt enkelt minskar staten, om det visar sig omöjligt att rekrytera folk som inte låter sig luras eller korrumperas.

Jag skulle säga att lagen om offentlig upphandling förhindrar en professionell upphandling och därför öppnar dörren på vid gavel för allsköns parasiter som ser en lukrativ marknad med lite effektiv konkurrens och noll kontroll.

Jag håller dock med om att riktig kapitalism är bättre än låtsas-kapitalism där myndigheter tvingas upphandla så mycket som möjligt på för skattebetalarna usla villkor. Hellre privatisering rakt av än New Public Management. Fast problemet med kvalitetskontroll av de utförda tjänsterna kvarstår även i ett privatiserat system, som vi sett med friskolorna.

Detta sagt så ser jag inget problem i att skattefinansierad verksamhet drivs i offentlig regi. Men då bör det inte ske genom New Public Management och dess sovjetiserade ekonomistyrning, utan genom att ansvar delegeras så långt ner i organisationen som möjligt, till dem som jobbar i verksamheten.
Senast redigerad av Regulus 2019-02-24 kl. 01:21.
Citera
2019-02-24, 02:37
Medlem
Exakt vad skulle en sk systemkollaps innebära. Jag har läst och hört ordet sägas ett antal ggr men jag har aldrig hört någon förklara vad det innebär och vad som kommer att hända vid en systemkollaps.

Någon får gärna förklara vad det är vi har att se fram emot om det nu blir en sk systemkollaps.
Citera
2019-02-24, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Exakt vad skulle en sk systemkollaps innebära. Jag har läst och hört ordet sägas ett antal ggr men jag har aldrig hört någon förklara vad det innebär och vad som kommer att hända vid en systemkollaps.

Någon får gärna förklara vad det är vi har att se fram emot om det nu blir en sk systemkollaps.
Ingen aning. Systemkollapsen har helt överskuggats av den överhängande Klimatkatastrofen.
Citera
2019-02-24, 03:55
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:

Egentligen kan du kolla på alla Östeuropeiska länder. De har mer eller mindre upplevt systemkollaps i och med sovjetunionens intåg och sedemera fall.

Argentina är ett annat exempel på land som var väldigt välmående och hade högt välstånd tills Soros och CO bestämde sig för att sänka det.

Systemkollaps är egentligen ett rätt dåligt ord. Kollapsar gör en bro eller ett hus som har byggts fel. Systemen är tröga och förfall vore ett bättre ord. Systemförfallet lever vi i just nu.

Du upplever det var dag när du går på staden och ser små butiker som inte kan överleva. När afrikaner står och hänger på våra torg utan arbete. När du ska försöka få hjälp i sjukvården och den inte finns.

När du ska ringa 112 och någon som knappt kan svenska svarar.

När du ringer polisen och de inte bryr sig. När du blivit rånad i ditt hem av en utländsk liga och det finns inget de kan göra.

När media ljuger så mycket att det vrider sig i magen av lögnerna om landets förträffliga tillstånd. Alla kan se det - förfallet.

Förfallet når sin kulmen när människor inte längre har något att jobba för. När allting blivit så genomruttet och korrumperat att allt som finns att jobba för en smula bröd på bordet. När moralen blivit så låg och hatet mot ledarna så stort att ingen vill göra något annat än för sig själv.

Vi är inte långt ifrån där. Vi ser Morgan Johanssons lögner på toppen av lögner. Han är genomrutten. Vi ser Löfvéns lögner på toppen av lögner. En ledare som ljuger oss rakt i ansiktet om invandringens förträfflighet.

Vi ser banker som delar ut pengar som om det vore reklamblad. Vi ser media som likt bedragare försöker lura oss vanliga till dumheter.

Vi ser familjevärderingar som totalt erroderats.

Det tråkiga är att bara 10% av Svenskarna klarar av att identifiera korruptionen som ligger bakom vårat fina rikes förfall. Vi accepterar och köper lögnerna när vi egentligen borde skrika högt och kräva deras avgång.

Invandringen har fått sin avsedda effekt - nämligen att permanent döda Svea Rike. Vi kommer aldrig att kunna få ordning på det här riket igen med 150 olika folkgrupper som vill olika saker och talar olika språk och alla kallas för svenskar. Speciellt inte när vi snart är i minoritet själva. Vi är nämligen bara 60% av befolkningen i det här landet.
Citera
2019-02-24, 03:56
Medlem
Citat:

En systemkollaps innebär i princip att alla pengar du betalar i skatt går till att ge Muhammed socialbidrag.
Citera
2019-02-24, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Egentligen kan du kolla på alla Östeuropeiska länder. De har mer eller mindre upplevt systemkollaps i och med sovjetunionens intåg och sedemera fall.

Argentina är ett annat exempel på land som var väldigt välmående och hade högt välstånd tills Soros och CO bestämde sig för att sänka det.

Systemkollaps är egentligen ett rätt dåligt ord. Kollapsar gör en bro eller ett hus som har byggts fel. Systemen är tröga och förfall vore ett bättre ord. Systemförfallet lever vi i just nu.

Du upplever det var dag när du går på staden och ser små butiker som inte kan överleva. När afrikaner står och hänger på våra torg utan arbete. När du ska försöka få hjälp i sjukvården och den inte finns.

När du ska ringa 112 och någon som knappt kan svenska svarar.

När du ringer polisen och de inte bryr sig. När du blivit rånad i ditt hem av en utländsk liga och det finns inget de kan göra.

När media ljuger så mycket att det vrider sig i magen av lögnerna om landets förträffliga tillstånd. Alla kan se det - förfallet.

Förfallet når sin kulmen när människor inte längre har något att jobba för. När allting blivit så genomruttet och korrumperat att allt som finns att jobba för en smula bröd på bordet. När moralen blivit så låg och hatet mot ledarna så stort att ingen vill göra något annat än för sig själv.

Vi är inte långt ifrån där. Vi ser Morgan Johanssons lögner på toppen av lögner. Han är genomrutten. Vi ser Löfvéns lögner på toppen av lögner. En ledare som ljuger oss rakt i ansiktet om invandringens förträfflighet.

Vi ser banker som delar ut pengar som om det vore reklamblad. Vi ser media som likt bedragare försöker lura oss vanliga till dumheter.

Vi ser familjevärderingar som totalt erroderats.

Det tråkiga är att bara 10% av Svenskarna klarar av att identifiera korruptionen som ligger bakom vårat fina rikes förfall. Vi accepterar och köper lögnerna när vi egentligen borde skrika högt och kräva deras avgång.

Invandringen har fått sin avsedda effekt - nämligen att permanent döda Svea Rike. Vi kommer aldrig att kunna få ordning på det här riket igen med 150 olika folkgrupper som vill olika saker och talar olika språk och alla kallas för svenskar. Speciellt inte när vi snart är i minoritet själva. Vi är nämligen bara 60% av befolkningen i det här landet.

Så allt handlar om invandringen, varför blir jag inte förvånad över att få det svaret här på FB.
Citera
2019-02-24, 04:09
Medlem
Citat:
Så allt handlar om invandringen, varför blir jag inte förvånad över att få det svaret här på FB.

Vafan trodde du systemkollapsen berodde på?
Citera
2019-02-24, 04:11
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
En systemkollaps innebär i princip att alla pengar du betalar i skatt går till att ge Muhammed socialbidrag.

Medans Nassrullah överfallsvåldtar din 72 åriga Mamma i bärskogen. Och Binrullah misshandlar din far som är sjukpensionär så svårt att han aldrig kommer mer att kunna gå utan käpp.

Och polisen inte gör ett piss åt saken för att de är upptagna med att jaga "näthatare" och dela ut kaffe med kaka i förorten.

Detta medans alla dina vänner tycker att du är rasist för att nämnt vilka gärningsmännen är på facebook och anmält dig för hets mot folkgrupp och slutat bjuda in dig på partyn.

När du sedan bryter ihop psykiskt av situationen och inte klarar ditt jobb så får du höra att det är 12 månaders väntetid till pyskologen på vårdcentralen. När du sedan mår så röv som du kan må så får du ett brev från försäkringskassan om att du är återbetalningskyldig för att din sjukskrivning dragits in retroaktivt i försäkringskassans granskningsnämnd. Samtidigt sparkar din arbetsgivare dig för ogiltig frånvaro till trots för att du mår så röv att du inte kan svara i telefon.

Då får du flytta in i din mammas etta i bergsjön som just blivit överfallsvåldtagen medans binrullah med familj får en gratis 4á i linnestaden med en skuld på ett par hundra tusen som du inte kan återbetala för att ditt rykte på arbetsmarknaden har gått till minus.

Det är Svea Rike 2019. Men nej nej aldrig har Sverige varit tryggare och bättre än nu. Allt som drabbat dig är ju egentligen bara utmaningar som blir en vinst på lite sikt och du kommer att berikas stort om några år för allt du gått igenom. Det är invandringens förträffliga framsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in