Som de flesta redan påpekat så behövs inget fett för att "kroppen ska ta upp det". Trots det är det vissa som ändå envisas med att man absolut måste lösa i fett. Har t.o.m sett folk som hävdar att det måste vara animaliskt fett och att det absolut inte fungerar med vegetabiliskt fett

. Det går bra att äta det som det är. Jag brukar käka direkt och skölja ner med vatten/läsk, alternativt smula ner lite grönt i en kopp te, fungerar finfint och man får ett långt och skönt rus. Däremot har jag upplevt att det tagit lite längre tid än när jag ätit något samtidigt. Men det kanske bara är slumpen och mer har med att magen kommer igång lite ifall den är välfylld. I 9 fall av 10 röker jag, men ibland är det skönt med ett rus efter att ha käkat cannabis
Såg för övrigt en dokumentär hos en polare för någon månad sedan när vi letade inspiration till alternativt intag. Den handlade i stort sett endast om intag av cannabis och i den dokumentären var det en snubbe som käkar grönt rent och sköljer ner det med vatten för att bli av med smärtor i kroppen. Han föredrog att äta det rent i stället för att röka, eftersom det spar på lungorna och att "bake some fucking cakes" bara tog onödigt lång tid (som han så fint uttryckte det.). Ska försöka leta rätt på vilken det var.
Sen tycker jag att fördelen med att äta det rent är att man ofta slipper smaken ifall det man bakar blir äckligt eller bara smakar en massa gräs. Även om ett glas cannabis-oboy kan sitta riktigt fint