2013-04-05, 13:04
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayye
Jag gjorde haschoboy en gång och det funkade perfekt, ett minus är bara att det tar ett par timmar innan man börjar känna effekt.
Iallafall som du sa så ska du smälta haschet i smör/margarin (Desto mer fetthalt desto bättre) och du behöver inte vänta mycket mer än tills de smält, bara smält de långsamt och tills de försvunnit och fettet tagit färg, sen kan du fylla på med mjölk, värma upp och sen smaka av med oboy/kako + socker
Är du van rökare? Jag tog cirka 1g när jag blandade ner och jag tycker det är rejäl overkill för mig för jag klarar mig med ca 0.2 för att bli bra stekt

Hoppas jag hjälpte lite

Så haschsmulorna försvinner helt medans man värmer då? Kör väl med margarin då typ och ser hur det går efter någon halvtimme på låg värme.
Citera
2013-04-05, 16:14
Medlem
TraeHitlers avatar
Har kört i lite haschsmulor i margarin nu. Har plattan på 3 av 9, så smöret bubblar inget. Margarinet är grönt som fan, och botten är fylld med ett mörkare lager av damm typ.

Det ska få stå i 10 min till, sen blir det i med mjölk och oboy!
Citera
2013-04-06, 16:26
Medlem
Nayyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Har kört i lite haschsmulor i margarin nu. Har plattan på 3 av 9, så smöret bubblar inget. Margarinet är grönt som fan, och botten är fylld med ett mörkare lager av damm typ.

Det ska få stå i 10 min till, sen blir det i med mjölk och oboy!

Hur blev de?
Citera
2013-04-06, 18:12
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayye
Hur blev de?

Ingen höjdare faktiskt. Drack i mig den över 2 timmar, kände typ inget. Har ingen aning om ifall jag tillagade haschet helt korrekt dock. Borde druckit den snabbare med.
Citera
2013-04-11, 21:30
Medlem
Hej.
Tänkte slänga ner något gram i morgon kaffet i morgon bitti.
Behöver man smälta i smör eller ej?
Har mycket behöver man till en kopp kaffe?
Citera
2013-04-11, 23:33
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Jag tänkte ta och göra cannabis smör gör första gången. Jag har fem gram grönt och det jag undrar över hur pass länge man ska låta det koka med smöret. Jag vet att jag ska ha smör med hög fetthalt och att det ska koka på låg värme. Det jag inte vet är hur lämge det bör kokas.
Citera
2013-04-12, 00:07
Medlem
FroeJaizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag tänkte ta och göra cannabis smör gör första gången. Jag har fem gram grönt och det jag undrar över hur pass länge man ska låta det koka med smöret. Jag vet att jag ska ha smör med hög fetthalt och att det ska koka på låg värme. Det jag inte vet är hur lämge det bör kokas.

minst 30 min. det kan dra lite längre också, se bara till att det inte bubblar eller bränns!

en kastrull med vvatten som man sätter en annan kastrull med smör och ved i är ett bra sätt för att garantera att det inte bränner
http://i1141.photobucket.com/albums/...0526-00095.jpg
Citera
2013-04-12, 13:04
Medlem
Svamphoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FroeJaizer
minst 30 min. det kan dra lite längre också, se bara till att det inte bubblar eller bränns!

en kastrull med vvatten som man sätter en annan kastrull med smör och ved i är ett bra sätt för att garantera att det inte bränner
http://i1141.photobucket.com/albums/...0526-00095.jpg

Om man stoppar lilla kastrullen i stora(som är vattenfylld) vilken ska spisen stå på 1-6?

Ska stora behållaren med vatten koka eller bara vara varm?
Citera
2013-04-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixth-March
Ostmacka
Svårighetsgrad: Väldigt lätt
Ingredienser: Polarkaka, Smör, Ost, Hasch

1. Skär ner polarkakan till fyra delar. Använd en av dem.
2. Bre smör på fjärdedelen du nyss skärt upp.
3. Hyvla ett lager ost.
4. Smula ner 0.5~ gram hasch på polarbrödet.
5. Micra på högsta effekt tills osten börjar bubbla och lite längre.
6. Vänta en halvminut.
7. Ät med gaffel och kniv.

http://i43.tinypic.com/2ur41p5.jpg
Effekten dröjer en timme kanske, men ack så skön den är.
Är ledig och helstekt på en sån jävel just nu

Låter ju otroligt simpelt
Funkar det då?

Varje gång jag har bakat så har jag misslyckats varje gång.
Det där med att smälta smöret med gräset/haschet är väl där jag fuckar upp det
Citera
2013-04-18, 16:53
Medlem
AlternativeGirls avatar
Lite allmän fundering sådär till er som skriver i denna tråd.
Vad säger ni, funkar det lika bra med grönt som med brunt?

Vet att det finns många olika sätt. Oboy, te, ostmacka m.m. Finns det, enligt er, vissa sorters tillredning där brunt fungerar bättre ex eller finns det tillredningssätt där det andra alternativet inte fungerar alls?

Vill bara veta vad ni tycker. Har hört att brunt ska vara bättre, men att det ändå funkar med grönt till att inta det oralt.

Vore ju lite bull om man läste om nått najs recept där det ex använts brunt och jag sitter med endast grönt hemma, försöker mig på det och ångrar sen det hela eftersom det inte funkade som det skulle :P
Citera
2013-04-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlternativeGirl
Lite allmän fundering sådär till er som skriver i denna tråd.
Vad säger ni, funkar det lika bra med grönt som med brunt?

Vet att det finns många olika sätt. Oboy, te, ostmacka m.m. Finns det, enligt er, vissa sorters tillredning där brunt fungerar bättre ex eller finns det tillredningssätt där det andra alternativet inte fungerar alls?

Vill bara veta vad ni tycker. Har hört att brunt ska vara bättre, men att det ändå funkar med grönt till att inta det oralt.

Vore ju lite bull om man läste om nått najs recept där det ex använts brunt och jag sitter med endast grönt hemma, försöker mig på det och ångrar sen det hela eftersom det inte funkade som det skulle :P
Det funkar lika bra vilket som så länge det är upplöst ordentligt i animaliskt eller vegetabiliskt fett så att din kropp kan ta upp det. Sen kan du göra precis vad du vill med det om du vill ha det till matlagning, bakning eller någon dryck tex.
Citera
2013-04-20, 12:17
Medlem
Som de flesta redan påpekat så behövs inget fett för att "kroppen ska ta upp det". Trots det är det vissa som ändå envisas med att man absolut måste lösa i fett. Har t.o.m sett folk som hävdar att det måste vara animaliskt fett och att det absolut inte fungerar med vegetabiliskt fett . Det går bra att äta det som det är. Jag brukar käka direkt och skölja ner med vatten/läsk, alternativt smula ner lite grönt i en kopp te, fungerar finfint och man får ett långt och skönt rus. Däremot har jag upplevt att det tagit lite längre tid än när jag ätit något samtidigt. Men det kanske bara är slumpen och mer har med att magen kommer igång lite ifall den är välfylld. I 9 fall av 10 röker jag, men ibland är det skönt med ett rus efter att ha käkat cannabis

Såg för övrigt en dokumentär hos en polare för någon månad sedan när vi letade inspiration till alternativt intag. Den handlade i stort sett endast om intag av cannabis och i den dokumentären var det en snubbe som käkar grönt rent och sköljer ner det med vatten för att bli av med smärtor i kroppen. Han föredrog att äta det rent i stället för att röka, eftersom det spar på lungorna och att "bake some fucking cakes" bara tog onödigt lång tid (som han så fint uttryckte det.). Ska försöka leta rätt på vilken det var.

Sen tycker jag att fördelen med att äta det rent är att man ofta slipper smaken ifall det man bakar blir äckligt eller bara smakar en massa gräs. Även om ett glas cannabis-oboy kan sitta riktigt fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in