2013-07-14, 17:57
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ban-Arne
Hittat rätt tråd nu!

Har läst lite gällande oboy med cannabis i.

Fungerar det om jag helt enkelt värmer fet mjölk för att sedan låta mitt välgrindade gräs dra i mjölken i ca 20 min? Rör även om för att sedan ta bort växtmaterialet och tillsätta oboy?
Bör jag även tillsätta smör?

Och viktigast av allt, hur mycket gräs bör jag använda mig av? Har knappt någon tolerans, röker sällan. Har bra gräs också för övrigt.

Andra enkla lösningar är också välkomna.

Tack på förhand,
Mvh

Jag rekommenderar dig att du smälter ner margarin i en kastrull på svag värme och rör ner buds/hash. Du bör ta en del, mer än en joint. Sedan kör du bara med en sil för att filtrera bort eventuellt skräp, växtmaterial etc ner i ett glas. I med mjölk och oboy och där var det klart.

Är det värt att göra te/oboy etc på weed/hash? Verkligen inte.
Citera
2013-07-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Jag rekommenderar dig att du smälter ner margarin i en kastrull på svag värme och rör ner buds/hash. Du bör ta en del, mer än en joint. Sedan kör du bara med en sil för att filtrera bort eventuellt skräp, växtmaterial etc ner i ett glas. I med mjölk och oboy och där var det klart.

Är det värt att göra te/oboy etc på weed/hash? Verkligen inte.

Tack för svar!

Hur mycket margarin talar vi om då till ett glas oboy? Ska det puttra eller tar man av kastrullen direkt smöret smält? Ska man fortfarande låta det stå och dra ett tag innan man använder det?

Mvh
Citera
2013-07-15, 13:21
Medlem
Sitter och smuttar på en kastrull med varm choklad med ett gram över medel sativadominerat hasch. Får se vad som händer, hoppas det händer något i alla fall för det smakar rent för djävligt.
Citera
2013-07-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Sitter och smuttar på en kastrull med varm choklad med ett gram över medel sativadominerat hasch. Får se vad som händer, hoppas det händer något i alla fall för det smakar rent för djävligt.

Jag ska bara skriva det här om mitt tillstånd just nu för att undvika direktrapportering, men satan vad det svänger på. Jag började känna av det rejält redan efter en halvtimme. Så jag rekommenderar verkligen att äta/dricka cannabis.
Citera
2013-07-15, 15:24
Medlem
Är det ett måste att sila bort allt gräs när man låtit det suga i smöret ett tag eller kan man hälla i sig rubbet?
Citera
2013-07-15, 15:51
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ban-Arne
Är det ett måste att sila bort allt gräs när man låtit det suga i smöret ett tag eller kan man hälla i sig rubbet?
Det är givetvis inget måste; du dör inte av att svälja några grässmulor
Citera
2013-07-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det är givetvis inget måste; du dör inte av att svälja några grässmulor

Så här på efterhand kändes frågan ganska oväsentlig

Sist men inte minst, luktar det mycket när man värmer smöret tsm med gräset på spisen?

Over and out, tack.
Citera
2013-07-16, 13:48
Medlem
Ignorera förra inlägget, ber om ursäkt för dubbelpost.

Drack igår exakta mängden jag brukar röka på en kväll, för test, och kände givetvis inte mycket. Rekommenderar du mig att dubbla eller trippla intaget för bra nivå?

Och hur länge bör gräset dra i smöret innan smöret dragit åt sig det mesta av thc't och man kan sila bort det?

Många inlägg och frågor, ursäkta. Hoppas på svar.
Tack.
Citera
2013-07-16, 22:02
Medlem
Vore det inte för att jag är svårt lat och hatar att mecka i köket så hade jag fan aldrig rökt cannabis igen. Vilket dunderrus jag fick ut på ett gram hasch alltså. Och det höll ju sig betydligt längre än om jag skulle ha rökt samma mängd utspritt på några jollar för att hålla mig stekt. Lät det stå och dra i smör på spisens lägsta värme i en timme som jag hade läst här i tråden och jag kan intyga att det funkar fett.
Citera
2013-07-16, 23:38
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Vore det inte för att jag är svårt lat och hatar att mecka i köket så hade jag fan aldrig rökt cannabis igen. Vilket dunderrus jag fick ut på ett gram hasch alltså. Och det höll ju sig betydligt längre än om jag skulle ha rökt samma mängd utspritt på några jollar för att hålla mig stekt. Lät det stå och dra i smör på spisens lägsta värme i en timme som jag hade läst här i tråden och jag kan intyga att det funkar fett.
vad lagade du?
Citera
2013-07-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
vad lagade du?

En enkel chokladdryck på smör, mjölk, kakao och hasch.
Citera
2013-07-17, 16:43
Medlem
söker recept på att göra karamell godis elr gelegodis av CB.

Hittar inget direkt. Någon som kan hjälpa mig?

Mvh z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in