2013-04-03, 21:07
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Vill rapportera att jag har gjort en lyckad Green Dragon.

Jag körde 10g white widow genom en grinder och smulade ner 1g hasch som en bonus. Jag värmde detta i mirkon 3 x 20 sekunder. Alla säger olika tider, vissa säger att det inte är nödvändigt att värma, så jag tog ett mellanting.

Jag slängde därefter ner allt i 73%-ig 500ml absint, skakade om och lade det under sängen. Sedan har jag skakat det minst en gång om dagen. Idag, en vecka och en dag senare, så läste jag att det inte alls är nödvändigt att låta det ligga i 3-5 veckor, eftersom alkoholen absorberar THC:n på bara några minuter.

Jag var skeptisk till en början, men jag bestämde mig för att prova 5 ml och riskera att förlora lite av det goda.

Efter cirka 40-50 minuter så började ruset långsamt krypa på mig, och det har bara blivit starkare och starkare sedan dess.

Helt lyckat faktiskt, trots att det bara legat i en vecka.
Citera
2013-04-04, 16:33
Medlem
Vill ha recept på att baka med cannabis

Jag vill ha ett bra recept på något gott så att jag kan baka med mitt cannabis, istället för att röka det
Citera
2013-04-04, 16:39
Medlem
Maximus23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klukkpang
Jag vill ha ett bra recept på något gott så att jag kan baka med mitt cannabis, istället för att röka det

http://www.medicinskmarijuana.com/recept.html där har du lite att gå på
Citera
2013-04-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus23

Grymt!! Tack!
Citera
2013-04-04, 22:36
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Vill ha recept på att baka med cannabis infogad.

/Mod
Citera
2013-04-04, 22:40
Medlem
Nayyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus23

Tänkte lite på Marijuana-the't
THC är väl inte vattenlösligt så hade det gett något rus ens?
Citera
2013-04-04, 22:42
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayye

Det löser sig nere i magen ändå, men processen går fortare med en skvätt mjölk/grädde eller smör i drickan

MvH
Citera
2013-04-04, 22:44
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayye
Viss effekt hade det givit, men det går bra mycket bättre om man låter lösa de aktiva ämnena i exempelvis etanol eller fett.
Citera
2013-04-04, 22:57
Medlem
Nayyes avatar
Okeeej tack !

Kollade vidare på sidan och lite fundersam hur fan han/hon tänkt ibland
vid haschbollar ska man tydligen rulla in smulhaschet i smeten istället för att smälta de med smöret
njaa tror jag skippar den sidan
Citera
2013-04-05, 00:49
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Enklaste sättet att få i sig hasch oralt, är att smälta en rejäl klick smör i en kastrull, ta av kastrullen från plattan, lägg i fin smulat hasch och tillsätt en skvätt varm mjölk. Sedan är det bara att dricka, det smakar ganska vidrigt men är effektivt! (Vill man att det ska smaka lite bättre kan man ha i oboy och få den klassiska hacsh-oboyen).
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2013-04-05 kl. 00:51.
Citera
2013-04-05, 11:40
Medlem
TraeHitlers avatar
Jag ska göra lite oboy sedan, men folk verkar vara väldigt oöverens när det kommer till tillagning av cannabis. Jag gör väl det enkelt för mig, en stor jävla mugg oboy så rör jag ner smör i det sedan.

Men ungefär hur mycket ska man ha? Vissa säger mycket mer än man röker och andra säger samma mängd. Har en bit hasch, cirkus 1 gram. Ska jag ta smör eller margarin, hur mycket? Hur mycket hasch och sedan hur länge ska det stå?

Har läst innan att man ska ha det på låg värme, ca 4 om spisen går till 9. Hur vet man när det är klart? Vad finns det för indikationer på att man gör rätt eller fel?

Första gångens bakare här, var snälla

*Edit*

http://hightimes.com/lounge/emcdonough/7654

Här säger de att man ska värma det på runt 50-60 grader i minst tjugo min. Andra pratar ju om temperaturer uppåt 170C?
Senast redigerad av TraeHitler 2013-04-05 kl. 12:27.
Citera
2013-04-05, 12:37
Medlem
Nayyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraeHitler
Jag ska göra lite oboy sedan, men folk verkar vara väldigt oöverens när det kommer till tillagning av cannabis. Jag gör väl det enkelt för mig, en stor jävla mugg oboy så rör jag ner smör i det sedan.

Men ungefär hur mycket ska man ha? Vissa säger mycket mer än man röker och andra säger samma mängd. Har en bit hasch, cirkus 1 gram. Ska jag ta smör eller margarin, hur mycket? Hur mycket hasch och sedan hur länge ska det stå?

Har läst innan att man ska ha det på låg värme, ca 4 om spisen går till 9. Hur vet man när det är klart? Vad finns det för indikationer på att man gör rätt eller fel?

Första gångens bakare här, var snälla

*Edit*

http://hightimes.com/lounge/emcdonough/7654

Här säger de att man ska värma det på runt 50-60 grader i minst tjugo min. Andra pratar ju om temperaturer uppåt 170C?

Jag gjorde haschoboy en gång och det funkade perfekt, ett minus är bara att det tar ett par timmar innan man börjar känna effekt.
Iallafall som du sa så ska du smälta haschet i smör/margarin (Desto mer fetthalt desto bättre) och du behöver inte vänta mycket mer än tills de smält, bara smält de långsamt och tills de försvunnit och fettet tagit färg, sen kan du fylla på med mjölk, värma upp och sen smaka av med oboy/kako + socker
Är du van rökare? Jag tog cirka 1g när jag blandade ner och jag tycker det är rejäl overkill för mig för jag klarar mig med ca 0.2 för att bli bra stekt

Hoppas jag hjälpte lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in