2011-09-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Snackade med en kille en gång som påstod att man inte skulle använda brunt som inte var hemmaodlad i matlagning för att det kunde finnas vissa giftiga kemikalier eller något som bara uppstod när haschet reagera med olja. Kan någon bekräfta eller dementera detta?

Det låter som en myt , det kan iofs säker finnas någon sjuk jävel som har i nåt som man absolut inte ska ha i hasch.

Jag har bakat ett fåtal gånger på brunt och blivit rejäääält stenad

Innan du bestämmer dig för att baka så kan jag nog säga att 1g kommer inte få dig lika hög som du verkar tro. Du behöver mer oralt, hade i 1.5g senast, blev dock som sagt rejääält stenad
Citera
2011-09-22, 00:08
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azurex
Det låter som en myt , det kan iofs säker finnas någon sjuk jävel som har i nåt som man absolut inte ska ha i hasch.

Det var jävligt skönt att höra! Tack för svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Azurex
Innan du bestämmer dig för att baka så kan jag nog säga att 1g kommer inte få dig lika hög som du verkar tro. Du behöver mer oralt, hade i 1.5g senast, blev dock som sagt rejääält stenad

1.5g i vadå? I en sockerkaka eller en halstablett?
Citera
2011-09-22, 00:53
Medlem
Citat:
Det var jävligt skönt att höra! Tack för svaret.

I ditt bakverk som du äter antar jag att han syftar på.

Jag har bakat/ätit cannabis tre gånger, de två första gångerna tog jag ganska exakt 0.5 gram och då blev jag rätt så hög men inte tokhög. Den tredje gången käkade jag totalt 1 gram och rökte nånstans emellan 0.2-0.3 gram en ungefärlig halvtimme innan, då blev jag vrålhög och blev tvungen att lägga mig ner för att inte spy. Jag däckade efter typ 1-2 timmars soffliggande, det var en hemskt tråkig upplevelse.

Mitt tips är att börja med 0.5, vänta en timme och känn efter hur hög du är, bedöm hur mycket till du kan/vill äta utefter det.
Citera
2011-09-22, 11:22
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Den tredje gången käkade jag totalt 1 gram och rökte nånstans emellan 0.2-0.3 gram en ungefärlig halvtimme innan

Mitt tips är att börja med 0.5, vänta en timme och känn efter hur hög du är, bedöm hur mycket till du kan/vill äta utefter det.
@Sigma Jag hade bakat en haschabou kaka, hade i ca 4.5-5g för 3 pers(http://www.ettnet.se/~alex/bokboken/Haschabou.html)
Kan nog säga att de andra som åt denna tyckte att det var bland det vidrigaste de hade käkat, personligen kan jag få ner nästan vad som helst utan problem... Men det smakar ungefär som hasch o lite annat skit, ganska stark smak

@fulhuvud Jag blev bara tokbäng vid "peaken", började skratta en hel del. Gick dock över ganska fort

Kan även tipsa om att du borde baka med grönt, när jag käkade en kaka i ams(käkade ungefär 2.2g och delade två jollar) så blev jag så bäng som jag har varit i hela mitt liv av CB, det höll i ca 8 timmar
Citera
2011-09-24, 18:53
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blommlsd
Sorry for dubbelpost

Min fråga; Har gjort hasch oboy förut i mina dagar med grädde, Undrar bara om de möjligen går att använda Mellangrädde med fetthalt på 27%?

Mvh

Klart det gör. Går bra med mjölk med om du löser upp det i något fetare innan t'ex margarin/smör.
Citera
2011-10-20, 17:55
Medlem
alkemisten2s avatar
Tänkte nästan skapa en ny tråd, för att för mig; Var detta något ganska så revolutionerande.
Enligt denna tråd, som också är mycket välskriven, så kan du få ut upp till 40 dunderdoser av 1/8 oz weed! 1⁄8 (0.125) oz = 3.54369 g

Detta är på grund av att man i denna process på något vänster, gör THC:t mer potent (rätta mig om jag har fel). Hur som helst, så verkar folk ha fått lysande resultat.

Låter helt otroligt bra för folk som mig själv, där jag bor kostar bra weed €50 per 0.5g ...

http://boards.cannabis.com/concentra...-combined.html
Citera
2011-10-22, 18:59
Medlem
Kan jag göra en vanlig toast i micron fast jag lägger lite grönt i osten?
Senast redigerad av Snuttetofs 2011-10-22 kl. 19:51.
Citera
2011-10-30, 16:55
Medlem
Om jag äter upp 4 gram grönt innan en pisskontroll kommer det att synas på testet då? om svaret är ja,,,hur lång tid tar det för thc att komma ut i blodet? (vid ätande)
Citera
2011-10-30, 22:35
Medlem
WhaleCores avatar
Blandade precis ner 2g (mediokert okej-hasch) i 3 matskedar smör och en skvätt te. Det smakar lite östasiatiskt, men inte så pjåkigt alls

Kommer jag hinna känna något innan läggdags?
Citera
2011-10-30, 23:31
Medlem
WhaleCores avatar
Måste säga att det har funkat ganska bra asså..
Citera
2011-11-14, 21:13
Medlem
Jag är helt ny när det kommer till denna drog,
blir ruset av att äta canabis i form av weed brownies sämre än när man röker det? Själv avskyr jag rökning och vill helst undvika att röka någon substans så långt det går. Också, är det någon skillnad på att baka med hasch eller marijuana?
Citera
2011-11-15, 01:43
Medlem
Tips på diskret sätt att enkelt baka någon form av kaka med gräs? Har gemensamt kök så kan inte direkt stå och värma smör och gräs. Alternativt hade väl varit att smälta smör i en kastrull och ta med till rummet och sedan röra i gräset, men det behöver kanske mer värme än så?

Vad mer kan man göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in