2013-04-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Som de flesta redan påpekat så behövs inget fett för att "kroppen ska ta upp det". Trots det är det vissa som ändå envisas med att man absolut måste lösa i fett. Har t.o.m sett folk som hävdar att det måste vara animaliskt fett och att det absolut inte fungerar med vegetabiliskt fett . Det går bra att äta det som det är. Jag brukar käka direkt och skölja ner med vatten/läsk, alternativt smula ner lite grönt i en kopp te, fungerar finfint och man får ett långt och skönt rus. Däremot har jag upplevt att det tagit lite längre tid än när jag ätit något samtidigt. Men det kanske bara är slumpen och mer har med att magen kommer igång lite ifall den är välfylld. I 9 fall av 10 röker jag, men ibland är det skönt med ett rus efter att ha käkat cannabis

Såg för övrigt en dokumentär hos en polare för någon månad sedan när vi letade inspiration till alternativt intag. Den handlade i stort sett endast om intag av cannabis och i den dokumentären var det en snubbe som käkar grönt rent och sköljer ner det med vatten för att bli av med smärtor i kroppen. Han föredrog att äta det rent i stället för att röka, eftersom det spar på lungorna och att "bake some fucking cakes" bara tog onödigt lång tid (som han så fint uttryckte det.). Ska försöka leta rätt på vilken det var.

Sen tycker jag att fördelen med att äta det rent är att man ofta slipper smaken ifall det man bakar blir äckligt eller bara smakar en massa gräs. Även om ett glas cannabis-oboy kan sitta riktigt fint
Det är inte nödvändigt att lösa det i fett för att få ett "rus" men om du vill ha optimal effekt så är det att föredra. Prova själv så kommer du märka en stor skillnad.

edit: med prova själv menar jag ju att du får prova med exakt samma mängd som är upplöst i fett och sen det som inte är upplöst i fett.
Senast redigerad av Knockaround 2013-04-20 kl. 12:32.
Citera
2013-05-04, 11:33
Medlem
Tjena! När man väl har löst ut THC i fettet är det lungt att hetta upp smöret i ugn eller micro? Det är väl bara under tillverkning av cannabutter där det är viktigt med låg temperatur?
Citera
2013-05-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Som de flesta redan påpekat så behövs inget fett för att "kroppen ska ta upp det". Trots det är det vissa som ändå envisas med att man absolut måste lösa i fett. Har t.o.m sett folk som hävdar att det måste vara animaliskt fett och att det absolut inte fungerar med vegetabiliskt fett . Det går bra att äta det som det är. Jag brukar käka direkt och skölja ner med vatten/läsk, alternativt smula ner lite grönt i en kopp te, fungerar finfint och man får ett långt och skönt rus. Däremot har jag upplevt att det tagit lite längre tid än när jag ätit något samtidigt. Men det kanske bara är slumpen och mer har med att magen kommer igång lite ifall den är välfylld. I 9 fall av 10 röker jag, men ibland är det skönt med ett rus efter att ha käkat cannabis

Såg för övrigt en dokumentär hos en polare för någon månad sedan när vi letade inspiration till alternativt intag. Den handlade i stort sett endast om intag av cannabis och i den dokumentären var det en snubbe som käkar grönt rent och sköljer ner det med vatten för att bli av med smärtor i kroppen. Han föredrog att äta det rent i stället för att röka, eftersom det spar på lungorna och att "bake some fucking cakes" bara tog onödigt lång tid (som han så fint uttryckte det.). Ska försöka leta rätt på vilken det var.

Sen tycker jag att fördelen med att äta det rent är att man ofta slipper smaken ifall det man bakar blir äckligt eller bara smakar en massa gräs. Även om ett glas cannabis-oboy kan sitta riktigt fint

Hur mycket äter du då?
Citera
2013-05-06, 00:18
Medlem
Robboxs avatar
Hur mkt cannabis är lagom att käka på en gång i en kaka t.ex.
Jag bakade en på jobbet, körde 500g smör och 50g bra weed i. Käkade 1/8 av kakan, ca 6g. Ja börjar bli helt fuckad, någon som vet om de är för mkt? :P
Citera
2013-05-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbox
Jag bakade en på jobbet, körde 500g smör och 50g bra weed i. Käkade 1/8 av kakan, ca 6g. Ja börjar bli helt fuckad, någon som vet om de är för mkt? :P

Om vi säger så här, jag behöver 0,15G för att bli riktigt för att bli riktigt bränd vid välgjorda kakor. (som jag gör själv). Så du kan ju gissa hur det kommer vara för dig
Citera
2013-05-06, 22:17
Medlem
Citat:

Haha hur i helv.. Hur var de?
Satan va bäng du måste vart!
Citera
2013-05-06, 23:45
Medlem
Chestbrahs avatar
Hejsan. Ville bara skriva för att hjälpa folk som har misslyckats.

Häromdagen tog jag cirka 0.3g brunt. Smulade ner det och la på en sked. Sen hällde jag olja på skeden, precis så att det täckte allt hash. Jag tog en tändare och värme skeden underifrån tills det börjar bubbla i skeden. Allt får en mörk och brun konsistens. Jag fortsätter i cirka 2 minuter tills allt hash har smält och bubblats sönder i skeden. Det är nu en brun/mörk geggamojja.
Jag sänkte ner skeden i en skål med yoghurt och blandar ordentligt. Var försiktig här, skeden är varm så den reagerar på den kalla yoghurten. Akta ansiktet så ingenting skvätter, rekommenderar att vänta 30 sekunder innan du lägger ner skeden. Som sagt blanda ordentligt och vänta 5 minuter. Käka sedan yoghurten och var säker på att du får i dig varenda droppe!

Vänta 30-45 minuter och känn ruset komma mot dig som en tjur. Jag var helt galet stenad. Prova och säg om det funkar för er.
Super enkelt!
Citera
2013-05-07, 00:25
Medlem
Robboxs avatar
Bara att ja ställde frågan är ju ganska bängt då jag uppenbarligen fick känna på effekten till slut. ca 2,5 timma efter ja smällt i mig denna kaka med 6g weed i vart ja så jävla hög så ja har aldrig vart me om maken på gräs, kunde varken stå eller gå, försökte spela en fifa men torska me 7-0 i halvtid och sen vart de hej då god natt. Vart fortfarande ordentligt stukad och seg i kolan kl 8 på morran när ja vaknade riktig amatör på att äta weed men har rökt i 10år så ja trodde inte effekten skulle va så sjuk.
Citera
2013-05-10, 19:07
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Smulade ner nyss en mängd bra grönt, la det på en sked, matolja upp till kanterna så allt gräs låg under, sen eldade jag under en stund tills det började bubbla och oljan blev grön kletig istället, ner i en yoghurt och blanda om. Ska vi se om det räckte med gräs annars nya tag imorgon
Citera
2013-05-10, 21:18
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Om vi säger så här, jag behöver 0,15G för att bli riktigt för att bli riktigt bränd vid välgjorda kakor. (som jag gör själv). Så du kan ju gissa hur det kommer vara för dig

Lust att dela med dig av tips eller recept?

Har bara testat att dricka haschoboy en gång, och då tror jag att jag inte fick ut allt som jag kunde fått. Sökte bra och länge på internet innan men alla är oöverrens om hur man ska tillaga CB för bästa effekt typ.
Citera
2013-05-10, 21:44
Medlem
Citat:

Kan ju bero på att jag för några timmar sedan åt 1g, men skrattade länge och högt när jag läste det där

Hur gick det?
Citera
2013-05-11, 14:51
Medlem
Även en fettlöslig substans löser sig delvis i vatten och denna delen kommer sedan ta sig över cellmembranen och in i kroppen och då kommer en ny mängd lösa sig i vatten och sedan har allt tagits upp tillslut.

% löst i vatten <(i balans med)> % löst i fett, tar man bort den ena kommer en liten del skjutas över till den andra!

Allt handlar om jämnvikter och inte det ena eller andra, alltså en fettlöslig substans har jämviktsläget huvudsakligen i fett medan en vattenlöslig substans har den huvudsakligen i vatten. Men de flesta substanser löser sig i båda.

Alltså behöver man inte "lösa upp" cannabis (jämför med exempelvis benso som diazepam som ej heller är vattenlösligt men som tas upp utmärkt ändå), däremot kan det vara till en fördel att förminska partikelstorleken/lösa upp de aktiva ämnena om man vill ha lite snabbare effekt. Men det är inget krav på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in