Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-03-11, 13:51
Medlem
Hej. Har en del frågor angående tillverkning och imundigande av mixturen "Green Dragon". Har spenderat mycket tid på att söka information gällande mina frågor, men fått väldigt varierande samt otillräckliga svar. Om det inte är för mycket begärt, ber jag att ingen förser mig med länkar eller irrelevanta inlägg, jag skulle uppskatta korta och uttömande svar.

Jag ämnar alltså tillverka en liten mängd "Green Dragon" i experimentellt syfte. Med ordet 'liten' avses två, alternativt ett par ytterligare engångsdoser. Förutsatt att jag lyckas införskaffa det, kommer jag att använda mig av en 96 %-haltig etanollösning vid framställningen. Tänker använda mig av metoden som innebär en väntetid på 2-3 veckor.

Gällande förhållandet i mängd mellan alkoholen och gräset har jag inga större bekymmer. Folk verkar använda väldigt olika proportioner, själv skulle jag helst använda en stor mängd cannabis i så lite alkohol som möjligt. Vill dock inte riskera att lösningen blir mättad och en del THC därmed går till spillo. En engelskspråkig sida, minns inte vilken, nämnde att man inte bör använda mer än ca. 1 gram per 3 cl sprit. Huruvida detta stämmer eller inte har jag ingen aning om, för att vara på den säkra sidan tänkte jag blanda 1 gram per 4 cl. Alkoholmändgen motsvarar 2,4 shots 40 %-ig sprit så särskilt pverkad av alkoholen blir man inte. Synpunkter?

Gällande själva spriten har jag en del frågor. För det första bor jag i Finland, alkohollösningar som besitter en högre alkoholhalt än 80% kan man endast köpa från apotek och dessutom krävs recept. Annat innehav är olagligt. Att köpa smugglad sprit är inte ett alternativ för mig. Antar att detta är ett bekant dilemma även i Sverige, tyvärr är era lösningar på problemet troligen inte relevanta för mig. Däremot kommer jag inom nära framtid att bege mig till Estland, ett land där folkets främsta hobby tycks vara att tänja på lagbestämmelser. Kan tänka mig att man hittar mindre butiker som erbjuder dylika produkter, de mer kända butikerna lär inte sälja dessa. Har någon erfarenheter? Tillägger ännu att jag hittat flera trådar gällande ämnet men inte fått något satisfierande svar.

Reservplanen är att använda 80 %-ig sprit, som erbjuds friskt åt vilket håll man än vänder blicken i Estland. Teoretiskt sätt fungerar detta alternativ bra. Jag har inte riktigt fått klarhet i vilken inverkan alkoholhalten har på den slutliga produkten. Hög alkoholhalt bör man ju sträva efter för att kunna maximera THC:ns effekter, 80 %-ig sprit duger väl hur bra som helst vid en '1 g per 4 cl'-blandning. Åsikter? Är mängden vatten (20%) alls relevant förutsatt att all THC blandas med etanolen? Rekommenderas en hög alkoholhalt alltså enbart för att inget THC skall gå till spillo eller medför vattnet några oönskade biverkningar?

Själva doseringen förbryllar mig mest. Har läst tiotals olika recept, även för andra former av ätbara cannabisprodukter, med väldigt varierande doser. Vissa hävdar att 1 gram knappt känns och att 2 gram är en lämplig dos, andra tycks trippa skiten ur sig av under 0,5 gram. Självklart finns det ett direkt samband mellan dos och tolerans, även tillverkningssättet kan inverka på till vilken grad man utnyttjar dosens potential, liksom varans kvalitet. Vill inte bli obehagligt hög men absolut inte besviken för att effekterna är otillräckliga, hellre slockna eller spy än att bli besviken. Har huvudsakligen tillgång till mids, ibland bättre, 0,5 uppskattar jag att krävs för att bli skitbäng om jag röker joints. Har dessutom ingen tolerans, men tillräckligt med erfarenhet för att hålla huvudet kallt då jag är hög. Kan någon uppskatta vilken mängd (gram, mängden vätska kan jag själv räkna ut) som är ändamålsenlig?

Som sagt är jag mycket tacksam om någon orkar ge korta, koncisa svar på dessa frågor, utan att länka eller påpeka att ärendet redan diskuterats x antal gånger, jag har alltså sökt men är ute efter att få förtydligande.
Citera
2012-03-11, 14:19
Medlem
Hemlys avatar
Orsaken till att man vill ha så stark sprit som möjligt är att vatten löser klorofyll som ju
inte smakar så gott.
Om etanolen är ett problem kan du göra olja eller annat extrakt av det först, så kan du använda vilken sprit som helst.
Citera
2012-03-11, 14:24
Medlem
Har personligen själv aldrig gjort green dragon men läst mycket. Har hört att bacardi 151 (75%~) funkar också, dock brukar man använda den med metoden att man låter alkoholen och majjan ligga på svagvärme i en kastrull.

Riktlinje är ungefär 0.5gram majja per 2.8cl alkohol. Sen vet jag inte kvaliten på ditt röka men denna riktlinje går väl i ungefär hand med hand på högkvalitativ marijuana.

Men det borde väl inte vara omöjligt att köpa hem en flaska everclear från internet? Tullen lär inte vara så snabba på ta en flaska alkohol.
Citera
2012-03-12, 09:30
Medlem
Tack för svaren. Själva smaken har väldigt liten betydelse, man kan ju blanda slutprodukten med något för att täcka smaken. Har för övrigt hällt i mig ett och annat som skulle få många att kräka inälvorna ur sig, att pressa ner några shots GD borde inte vara något problem.

Att beställa från nätet kan säkert fungera, har ändå beslutat att det blir 80 %-ig vodka ifall jag inte hittar starkare i Estland. Gällande mängderna och deras förhållande tänker jag för att understryka att jag skapade tråden p.g.a. opålitlig information, nämna att jag just kollade 5 källor och gjorde en del omräkningar som resulterade i att den rekommenderade mängden gräs var mellan 0,07g och 2,37g per 4 cl alkohol. Du nämde 0,5 g / 2,8 cl vilket är ca. 0,7 g per 4 cl. Drar slutsatsen att 1 g med säkerhet löser sig.

Andra synpunkter?
Citera
2012-03-12, 09:48
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
http://wiki.magiskamolekyler.org/Ber...v_Green_Dragon

Doseringen får du nog jobba lite med, om det enligt denna kille räcker med max 5 ml.
Citera
2012-03-12, 11:33
Moderator
kvm3s avatar
Jag har god erfarenhet av att tillverka och använda green dragon.

Jag har alltid använt sprit med minst 80% alkohol; för närvarande kör jag med en tysk sprit på 96% vilken fungerar alldeles utmärkt även om den bränner lite väl mycket i halsen. Jag har bland annat även använt 80% Stroh-rom (vars slutresultat smakade riktigt gott utblandat med coca cola). Jag brukar ta fyra till fem centiliter sprit per gram bra gräs och då räcker det med doser under en halv centiliter (normalt tar jag två till fyra milliliter för att sedan röka en gås vid sidan om). Det tar ungefär en halvtimme från det att du dricker din drake tills effekterna börjar krypa sig på.

Jag har hört påståenden om att två centiliter 96% sprit ska vara tillräckligt för att lösa all THC från ett gram cannabis, men jag har inte velat testa detta då koncentrationen vore alldeles för hög för att kunna mätas ordentligt. Även om jag har utrustning för att mäta vätskor med en precision på en tiondels milliliter känns det lite väl komplicerat, då jag inte är det minsta rädd för att få i mig en halv centiliter alkohol när jag intar min drake. Som du förstår blir man inte alls påverkad av den lilla alkoholmängden som följer med en rimlig dos.

För att sammanfatta saken kommer ett gram gräs per fyra centiliter 80% sprit att fungera utmärkt och lösa sig bra. Mal gräset fint, värm det tio-femton sekunder i din microvågsugn för att konvertera THC-syran till rent THC och blanda det sedan med spriten i en glasburk som du försluter ordentligt efteråt. Snurra/skaka lite på burken dagligen under minst två veckor för att sedan filtrera vätskan; förslagsvis genom en tesil.
Citera
2012-03-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag har god erfarenhet av att tillverka och använda green dragon.

Är det värt besväret att tillverka då, och blir ruset på något sätt bättre än cannabis som intas oralt med de mer vanliga metoderna? Skulle vara intressant med en beskrivning från någon som testat...
Citera
2012-03-12, 15:55
Medlem
KTM_s avatar
Använd dig av isopropyl/isopropanol istället.. går att köpa på claes ohlsson o dyl.
Citera
2012-03-12, 16:00
Medlem
Tack för ett väldigt uttömmande svar. Det enda jag ännu heller inte kan begripa är dosen. Utgående från dina siffror är ju själva mängden cannabis per dos minimal. Om man exempelvis blandar 1 gram med 4 cl och dosen är 4 ml får man ju i sig ynka 0,1 g. Påstår du att denna dos ger önskad effekt? Förstår inte hur det skulle kunna vara möjligt, visserligen utnyttjar man ju THC:t i högsta möjliga grad, men att en dos som är flerfaldigt mindre än vid rökning och till sin styrka ger motsvarande effekt och dessutom verkar en betydligt längre tid låter otroligt. Vill inte verka skeptisk till ditt svar, är bara förbluffad.
Citera
2012-03-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Använd dig av isopropyl/isopropanol istället.. går att köpa på claes ohlsson o dyl.

Gör INTE detta. Isopropanol är extremt giftigt.
Citera
2012-03-16, 18:37
Medlem
Andra åsikter om dosen? En kille på grasscity tyckte 0,5 är bra för mids..
Citera
2012-03-17, 13:09
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Är det värt besväret att tillverka då, och blir ruset på något sätt bättre än cannabis som intas oralt med de mer vanliga metoderna? Skulle vara intressant med en beskrivning från någon som testat...
Särskilt besvärlig skulle jag inte vilja påstå att tillverkningsprocessen är, men den inkluderar förstås en viss vänteperiod innan tinkturen blir klar. Den största skillnaden mellan drake och rökning är i min mening att man kan bli betydligt mer bäng av draken innan man börjar somna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kennet-Klotkuk
Tack för ett väldigt uttömmande svar. Det enda jag ännu heller inte kan begripa är dosen. Utgående från dina siffror är ju själva mängden cannabis per dos minimal. Om man exempelvis blandar 1 gram med 4 cl och dosen är 4 ml får man ju i sig ynka 0,1 g. Påstår du att denna dos ger önskad effekt? Förstår inte hur det skulle kunna vara möjligt, visserligen utnyttjar man ju THC:t i högsta möjliga grad, men att en dos som är flerfaldigt mindre än vid rökning och till sin styrka ger motsvarande effekt och dessutom verkar en betydligt längre tid låter otroligt. Vill inte verka skeptisk till ditt svar, är bara förbluffad.
Det du undrar över är det främsta skälet till att jag använder drake; det går helt enkelt åt extremt små mängder aktiv substans per rus. THC upplöst i etanol har väldigt hög biotillgänglighet och blir därmed väldigt dospotent, till skillnad från exempelvis fettlöst dito där dosen behöver ökas rejält för att ge märkbar effekt. Rökning kvalar sig in någonstans däremellan vilket innebär att dosen som krävs vid rökning är större än den mängd tinktur som går åt för ett motsvarande rus.

Glöm som sagt inte heller att kombinationen av rökning och drake är en höjdare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in