2013-09-08, 20:59
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blippbloppmusik
Alltså jag har gjort det i år... Tro mig det är inte placbo.
Ni behöver inte hålla på tillaga det. Går utmärkt att bara käka straight up.
Men visst har själv aldrig fettat till det... Men av erfarenhet så funkar det finfint utan tillagning.
Gamla poeter åt det i sylt. Kanske funkar bättre med fett till, men tror inte skillnadaden är så enorm.
Har jag typ standard marock äter jag det hellre än röker. Fint röka, ska rökas, men allvarligt 0,75g räcker för ett rätt intensivt 3-4 timmars rus.

Förlåt, placebo va fel ord val av mig. Jag förstår att det funkar att bara äta det som det är, men det är ju bevisat att det blir bättre av att värma det, så varför man inte vill spendera 15-30min på att göra det bättre förstår jag inte. Gjorde varm choklad på det senast med lille brorsan och vi tog ca 1g var till 1 varsin stor kopp, och vi va bänga över 6 timmar. Vi rökte ju med, men chokladen gjorde allt.
Citera
2013-09-10, 19:07
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blippbloppmusik
Alltså jag har gjort det i år... Tro mig det är inte placbo.
Ni behöver inte hålla på tillaga det. Går utmärkt att bara käka straight up.
Men visst har själv aldrig fettat till det... Men av erfarenhet så funkar det finfint utan tillagning.
Gamla poeter åt det i sylt. Kanske funkar bättre med fett till, men tror inte skillnadaden är så enorm.
Har jag typ standard marock äter jag det hellre än röker. Fint röka, ska rökas, men allvarligt 0,75g räcker för ett rätt intensivt 3-4 timmars rus.
"Gamla poeter åt det i sylt." Det vill jag gärna höra mer om! Förslag på sökord eller gärna någon berättelse.
Citera
2013-09-11, 00:56
Medlem
Arslens avatar
Luktar köksutrustningen efter om man värmer brunt eller grönt på låg värme i en stekpanna eller en kastrull?
Står säkert i tråden men visste inte riktigt vad jag skulle söka på.
Citera
2013-09-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arslen
Luktar köksutrustningen efter om man värmer brunt eller grönt på låg värme i en stekpanna eller en kastrull?
Står säkert i tråden men visste inte riktigt vad jag skulle söka på.

Det har en väldigt distinkt lukt blandat med smör men om du tvättar den så luktar det inte, om det var frågan?

Edit: Om du menar fläkt och liknande så luktar det inte särskilt mycket och försvinner snabbt.
Citera
2013-09-11, 21:22
Medlem
AgustSeris avatar
Är det stora skillnader på effekt mellan att röka eller äta cannabis?
Citera
2013-09-11, 22:54
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Ja, sök tack.
Citera
2013-09-11, 22:58
Medlem
Citat:

Det varierar givetvis från person till person.
Generellt kan ett oralt intag av cannabis ha följande effekter:
1. Längre rus än vid rökning, når även sin peak senare.
2. Mer mysigt, mer bodyload än vid rökning (varierar)

Tänk på att effekterna kommer senare uppemot en timme efter intag (vanligtvis 20-30 minuter).
Det är lätt hänt att man äter lite och inte känner något för att därför äta upp hela skålen av chokladbollar (hänt mig, var bäng när jag vaknade igen med 6h sömn i lasten, ledde till en kul kväll dock )
Citera
2013-09-12, 15:14
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Det varierar givetvis från person till person.
Generellt kan ett oralt intag av cannabis ha följande effekter:
1. Längre rus än vid rökning, når även sin peak senare.
2. Mer mysigt, mer bodyload än vid rökning (varierar)

Tänk på att effekterna kommer senare uppemot en timme efter intag (vanligtvis 20-30 minuter).
Det är lätt hänt att man äter lite och inte känner något för att därför äta upp hela skålen av chokladbollar (hänt mig, var bäng när jag vaknade igen med 6h sömn i lasten, ledde till en kul kväll dock )
Haha ja, jag var påverkad 16-18 timmar näst senast Då tog det uppemot 2 h innan det verkligen kändes också!
Citera
2013-09-12, 17:49
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
Ja jävlar, testa äta en av alexandrus mörka kakor på tom mage så blir det en rejäl åktur på mårten gås!
Citera
2013-09-13, 18:54
Medlem
CrippledJoins avatar
Tja alla kunniga! Jag undrar om jag kan slänga i lite vaporiserat gräs i ett glas oboy eller liknande och dricka det helt enkelt (?) Kommer det ge effekt eller måste man smälta det i smör osv?
Citera
2013-09-13, 19:33
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Tja alla kunniga! Jag undrar om jag kan slänga i lite vaporiserat gräs i ett glas oboy eller liknande och dricka det helt enkelt (?) Kommer det ge effekt eller måste man smälta det i smör osv?

Vaporiserat gräs kan du äta rent. Alla cannabinoider osv. har redan blivit aktiverat av vaporiseringen. Tro mig det funkar. Ät dock bara 1g första gången. En matsked ungefär om du inte har våg. Om du behöver mer än så ta bara ett halv gram till.
Tänk på att det kan ta lång tid att få det fungera, så ät helst på tom mage för bäst effekt. 6 timmar senare är lite drygt om det inte är planerat.
Citera
2013-09-13, 19:34
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:

Tycker det är ett väldigt annorlunda rus. Mer trippigt kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in