2012-05-21, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Fel.. Det "minskar" vid högre temperaturer.
Kommer inte ihåg vilken. men max 80 grader har jag för mig.
Finns massvis med fakta om det här. Läs innan du undervisar.
Thc, upplöser i fett, värme påskyndar processen,.

undervisar inte. som de står var ja osäker.
Provade detta för några år sen och hälde smöret i äggröra vispen ja gjort. de smakade skit men de slog som fan ^^
Citera
2012-05-21, 05:46
Medlem
Fernets avatar
Stelnat microsmält smör på en chockladkaka?
Förutom att det låter väldigt äckligt så kan man undra vad som hänt med dagen knarkare?
En rökare skall laga i köket och inte minst bygga rökdon!
Inga sådana här pinsamma halvmesyrer!

Kom igen, laga ngt riktigt eller rulla en joint för fan.
Man kan både laga både salt och sött och letar du här i denna delen finns även en tråd om green dragon; dvs THC-snaps.

THC får dig att tänka. Bli aktiv!
Citera
2012-05-21, 05:57
Medlem
leanfxs avatar
Nice, var beredd bara på ett riktigt kraftigt inkommande rus.
Sist jag åt brunt blev jag så dunder stekt, fick massvis med skrämmande "flashbacks"
Medan du väntar in ruset från kakan så är det alltid soft att kicka en spliff innan, så slår det dubbelt
Citera
2012-05-22, 04:44
Medlem
Ville bara påpeka att resultatet blev en höjdare!
1g per kaka(riktigt bra brunt, testat att röka det tidigare)
2 kakor blev det hehe :P

dessa "kakor" är inte vanlig chokladkaka som man brukar säga hehe.
utan dessa kakor med marabou mjölkchoklad i som man kan köpa i butiker :P.

kakorna sög in smöret(haschet) bra och efter 15 min i kylen så var dom "torra".
åt båda! smakade riktigt bra faktiskt då haschet bidrog med en smak som passade utmärkt till
kakorna.. Rekommenderar att dricka mjölk till!!

Rus peak = Riktigt bra!! jag la mig i yacuzzin då peaken kom och mådde gott!

smak = 8/10 , klart att riktiga haschbrownies smakar bättre, men med tanke på hur lätt dessa var att göra så smakade det riktigt gott!

Smidighet = 10/10
köpa marabous egna kakor på ICA eller varför inte be morsan köpa dom? , hur som helst så är det väldigt lätt även för er som bor hemma att genomföra detta! Bara rör om haschet i smöret tills det har "försvunnit" i smöret, sedan häll över kakorna.. Kan genomföra detta även då föräldrarna är hemma och vakna!! in med en liten skål i mikron med smör, låt det smälta och bär med det till ditt rum där kakorna och haschet väntar, glöm inte att smöret är varmt!!!!

Väntan på rus = 5/10 , finns inte så mkt att säga om saken, Det går långsamt när man käkar!

PERFEKT FÖR ER SOM INTE ORKAR KOKA IHOP VÄRSTA GREJERNA.

DÖPER DESSA TILL TAMENS SNABBHASCHKAKOR

så ser kakorna ut!
http://zurry.blogg.se/2012/january/marabou-kakor.html
Citera
2012-05-22, 04:51
Medlem
som ni kanske förstod så menar jag INTE smör direkt på vanlig choklad.
utan på en KAKA som innehåller marabou mjölkchoklad.

checka länken på ovanstående post!
Citera
2012-05-22, 04:52
Medlem
ville rekommendera kanelbullar med samma teknik! funkar utmärkt!
Citera
2012-05-22, 17:17
Medlem
smack1337s avatar
Oboy och hasch

Tjena, jag hade en sjukt potent afghan hemma och det var en underbarelse av underbart den sommardagen hade rökt hela morgonen, och sen när jag kom hem hittade jag en 1-1.3 bit i fickan. Dock så hade jag ingen tobak men var sugen på att få i mig denna bit, det var då jag fick för mig att koka oboy, det var ganska enkelt och smakade riktigt bra, och jag blev så sjukligt stekt, är detta verkligen pågrund av att jag åt det eller bara en fet placebo? + att jag redan var bäng när jag käkade det...
Citera
2012-05-22, 17:19
Medlem
Effekten utav cannabis blir mer intensiv när du äter det och det håller i sig längre.. Men dock måste du få i dig mer.

Nästa gång prova göra firecrackers med nutella eller jordnötssmör. Då jävlar..
Citera
2012-05-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smack1337
Tjena, jag hade en sjukt potent afghan hemma och det var en underbarelse av underbart den sommardagen hade rökt hela morgonen, och sen när jag kom hem hittade jag en 1-1.3 bit i fickan. Dock så hade jag ingen tobak men var sugen på att få i mig denna bit, det var då jag fick för mig att koka oboy, det var ganska enkelt och smakade riktigt bra, och jag blev så sjukligt stekt, är detta verkligen pågrund av att jag åt det eller bara en fet placebo? + att jag redan var bäng när jag käkade det...

Det är därför det kallas Oböj...
Citera
2012-05-23, 22:01
Medlem
Vralarens avatar
Tänkte smälta haschet i smör och sedan hälla det på popcornen, tror ni det hade varit en bra mix?
Ursäkta för eventuela stavfel eller grammatik fel. Jag har någon slags störning i skrivandet
Citera
2012-05-23, 22:05
Medlem
amigo23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vralaren
Tänkte smälta haschet i smör och sedan hälla det på popcornen, tror ni det hade varit en bra mix?
Ursäkta för eventuela stavfel eller grammatik fel. Jag har någon slags störning i skrivandet

Jag brukar bara smälta haschet i smör och shotta ner det som det är. Det smakar förjävla äckligt, men lidandet blir kort. Jag hade i varje fall inte bemödat mig med att hälla sörjan på popcorn, då du förmodligen kommer att få slicka i dig det som rinner av ändå
Citera
2012-05-23, 22:11
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vralaren
Häll smöret i ett glas oboy. mycket bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in