Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-24, 15:17
  #13
Medlem
blev less..

nu slängde jag in margarin på ett fat i mikron tills det smalt..och la i 1.5 g i där och rörde om... in i frysen me 'ett och gjorde iordning köttbullar och potatismos...ur med margarinet och ner i potatis moset...massor med ketchup.. n ready to eat.. nu ska jag sjunka ner fram tv'n..
Citera
2005-10-24, 15:21
  #14
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laval
nu slängde jag in margarin på ett fat i mikron tills det smalt..och la i 1.5 g i där och rörde om... in i frysen me 'ett och gjorde iordning köttbullar och potatismos...ur med margarinet och ner i potatis moset...massor med ketchup.. n ready to eat.. nu ska jag sjunka ner fram tv'n..

Det är nog troligt att Biten ska lösas medans matfettet smälter.
Tror knappast du får nån direkt bra effekt utav bara lägga en bit på smält matfett.
Citera
2005-10-24, 16:44
  #15
Medlem
Jag åt haschpizza i helgen och måste säga att jag blev sjukt bäng! Först meckade jag såklart haschet och sedan la jag allt på en slice. Sen la jag en slice till på den första. Smakade väldigt starkt med hasch, jag hade i ungefär lika mycket som i en vanlig spliff (0,5 kanske). Man märkte hur haschet smälte direkt och började droppa ner på resten av pizzan. Åt allt själv och väntade en timme, samtidigt som jag krängde två starköl, och var fortfarande ganska påverkad när jag gick och la mig fem timmar senare. Rekommenderar detta!

(På tal om att inta cannabis på andra sätt än rökning.)
Citera
2005-10-24, 17:42
  #16
Medlem
BrotherLouies avatar
Hade i typ 2 G riktigt bra grönt (ak47) i mitt té
Var helt stukad en hel jävla dag haha
Men jag smulade bara i det i téet o lät det stå o dra och efter så drack jag upp allt + smulorna.. Så nog funkar det alltid, även om man kanske blir bättre med smör o så..
Citera
2005-10-24, 22:45
  #17
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Hade i typ 2 G riktigt bra grönt (ak47) i mitt té
Var helt stukad en hel jävla dag haha
Men jag smulade bara i det i téet o lät det stå o dra och efter så drack jag upp allt + smulorna.. Så nog funkar det alltid, även om man kanske blir bättre med smör o så..

Detta är vad jag tror:
Du har slösat på riktigt fin röka och fått en feting Placebo.
Har väldigt svårt att tro på att du blev just stångad av THC eftersom du ej kan ha löst upp det eller aktiverat det.
Citera
2005-10-25, 10:08
  #18
Medlem
avdagatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Detta är vad jag tror:
Du har slösat på riktigt fin röka och fått en feting Placebo.
Har väldigt svårt att tro på att du blev just stångad av THC eftersom du ej kan ha löst upp det eller aktiverat det.
Vad får dig att tro att inte magen tar upp THC även om det inte är upplöst? Och mig veterligen finns det inget som heter "aktivera THC".

Klart det finns fetter och enzymer som sönderdelar även haschet. Det tar längre tid och ger inte ett lika bra rus, men effekt ger det. 2g gräs är en fet dos grönt även om man äter det som det är.
Citera
2005-10-25, 10:28
  #19
Medlem
nosight69s avatar
Min favorit är att koka upp vatten (ungefär 2 dl), lägga ner en stor smörklick, ca 1g grönt och 0.5g brunt. låter det koka tills det bruna har löst upp sig helt, silar bort det överflödiga (som vid det här laget är tomt på thc) och häller över det i en kopp. släng ner 2 tepåsar och låt det stå och dra i ca 5 minuter. i med mjölk och honung. drick, njut och invänta
Citera
2005-10-25, 18:56
  #20
Medlem
Om jag slänger in 3 gram standardbrunt i ett glas rödmjölk(fetast av alla sorter), och värmer det i micron och sen äter det. Händer det något då?
Citera
2005-10-25, 19:14
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av suki
Om jag slänger in 3 gram standardbrunt i ett glas rödmjölk(fetast av alla sorter), och värmer det i micron och sen äter det. Händer det något då?
Det kommer säkerligen att koka över och du måste göra ren micron.

Té på gräsblad däremot är helt otroligt gott. Själva aromen blir mycket bättre än vanligt grönt té och smaken blir lite "stickig". Dr Greenthumb och alla andra: Det går visst att bli bäng på Ganjatea, testa själv.

/ F
Citera
2005-10-25, 19:21
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fläsk!
Det kommer säkerligen att koka över och du måste göra ren micron.

Té på gräsblad däremot är helt otroligt gott. Själva aromen blir mycket bättre än vanligt grönt té och smaken blir lite "stickig". Dr Greenthumb och alla andra: Det går visst att bli bäng på Ganjatea, testa själv.

/ F
Men om det inte kokas över eller om jag värmer den på nåt annat sätt... blir man bäng då?
Citera
2005-10-25, 19:26
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av suki
Men om det inte kokas över eller om jag värmer den på nåt annat sätt... blir man bäng då?
Jepp det blir du. Satsa på haschoboy annars. värm upp haschet i lite smör i en liten kastrull. Häll på mjölk och kakao och socker, värm upp under omrörning.
Sätt dig och chilla med flickvännen eller till någon bra film....njut.
Citera
2005-10-25, 21:00
  #24
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläsk!
Det kommer säkerligen att koka över och du måste göra ren micron.

Té på gräsblad däremot är helt otroligt gott. Själva aromen blir mycket bättre än vanligt grönt té och smaken blir lite "stickig". Dr Greenthumb och alla andra: Det går visst att bli bäng på Ganjatea, testa själv.

/ F

Hmm Det kan vara så att jag hade fel men hade bara svårt och tro det.
Men om ni är så säkra på saken så kanske det är värt att prova nångång.
Bara jag inte slösar på mitt underbara röka, men allt har sitt pris.
Ikväll ska jag se om jag håller med er eller inte, Ca 1,5g Orange Bud ska bli drickbar vätska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback