2012-05-16, 12:41
Medlem
Bongmons avatar
Om man löser hash i matolja, kan man dricka det utan att baka det?
Kommer förmodligen smaka skit, men finns inget att baka med hemma, o ja har inga pengar.
Citera
2012-05-16, 12:54
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Kommer förmodligen smaka skit, men finns inget att baka med hemma, o ja har inga pengar.
Jag hade värmt det ett tag först (~110grader) så konverteringen thc-a -> thc genomförs.

Citat:
In whole-plant cannabis, THC content is expressed as THCA (tetrahydrocannabolic acid) prior to decarboxilation into THC, which takes place when cannabis is heated during cooking, and smoked or vaporized ingestion. THCA is a mild analgesic and anti-inflammatory but does not have good affinity with our CB1 receptors, so in order to make a THC-rich tincture that has many of the same therapeutic effects as smoked ingestion (including rapid absorption, quick relief and ease of self-titration), we must convert the THCA in the plant matter into THC prior to extracting it through an alcohol soak."

-Peace!
Citera
2012-05-16, 13:17
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Jag hade värmt det ett tag först (~110grader) så konverteringen thc-a -> thc genomförs.

-Peace!

Will do!
Citera
2012-05-16, 17:34
Medlem
Hur mycket luktar det när man gör cannabis smör och hur långt tid tar det innan lukten försvinner?

Bor nämligen hemma och det får självfallet inte lukta gräs i flera timmar. Har försökt tidigare, dock på låg värme, 60 grader. Då kände jag ingenting, bara om man lukta 2 cm ifrån. Dock var detta EXTREMT lite gräs och skulle bara se om det fungerar.

Men tänkte göra cannabis smör på ungefär 3 gram och köra en helkväll med grabbarna!

Hur är effekten gentemot att röka det? Förutom att det håller längre.
Citera
2012-05-16, 18:01
Medlem
KTM_s avatar
Citat:

Jag brukar göra cannabutter+ oboy. Fungerar utmärkt. Behövs inget bak, färdigt på 10-15 min.
Citera
2012-05-16, 18:37
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Jag brukar göra cannabutter+ oboy. Fungerar utmärkt. Behövs inget bak, färdigt på 10-15 min.

Löste 2 G i matolja o lät de vara varmt en stund, hoppas de ger rus. Tänkte inte på o fråga om man kan ha de stående nån dag, men de är ju bara 2g om de av nån orsak skulle bli verkningslöst. Har råd att wastea 2g.
Citera
2012-05-16, 19:20
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Löste 2 G i matolja o lät de vara varmt en stund, hoppas de ger rus. Tänkte inte på o fråga om man kan ha de stående nån dag, men de är ju bara 2g om de av nån orsak skulle bli verkningslöst. Har råd att wastea 2g.

Nej.. Både fett och hasch håller sig väldigt bra. Se bara till ha något återförslutande lock. Är något irriterande när skit åker i.

Sen kan du alltid ösa på värmen något när du inte gör det på ordentligt vis..
Tar endå tid för thc:t att lösa sig. Något snabbare om det är varmare.
Se till att det inte bränns bara.-
Citera
2012-05-16, 19:46
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaBoy
Ja precis. Gör som du hade gjort med smör!

Du vet väl inte hur han gör det i smör heller
Citera
2012-05-16, 21:27
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Nej.. Både fett och hasch håller sig väldigt bra. Se bara till ha något återförslutande lock. Är något irriterande när skit åker i.

Sen kan du alltid ösa på värmen något när du inte gör det på ordentligt vis..
Tar endå tid för thc:t att lösa sig. Något snabbare om det är varmare.
Se till att det inte bränns bara.-

Hur länge bör man ha det på plattan, om man använder matolja i en kartrull o smulat hash?
Citera
2012-05-16, 21:50
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Hur länge bör man ha det på plattan, om man använder matolja i en kartrull o smulat hash?

beror på hur du gör...
Jag använder mig alltid av vattenbad. Dvs jag lägger kastrullen i en kastrull full med varmt vatten.
1ans värme är det som gäller. Och så låter jag det stå så i en timme eller två.

Vill man göra den snabba versionen så är det bara att sätta den direkt på plattan. Sätt först på 1an värme, ställ av och ställ på kastrullen imellanåt så det inte blir för varmt. Se till att allt ha löst sig ordentligt först! Sen kan du höjja värmen något. Jag brukar ha i ett finger så länge jag och sen ha det på plattan någon sekund till. Sen kan man låta det stå en liten stund och sen in i kylskåpet.

Man kan även göra som så att du först värmer upp vatten och en smör i samma kastrull.
värmer upp kastrullen, låt de stå på 1an värme. mellan 30min-90 cirkus.
Sen in i kylen. 2-3 timmar senare har det stelnad. Skär i smöret och separera vattnet ifrån smöret.
Sen har du ditt fina smör..

Sök på cannabutter på youtube så hittar du videos.
Citera
2012-05-20, 17:03
Medlem
TequilaBoys avatar
Citat:
Du vet väl inte hur han gör det i smör heller
Det kan jag omöjligt veta men det gäller att lita på Bongmon! Han gör säkert rätt för sig
Citera
2012-05-21, 01:04
Medlem
hasch smält i smör på kakor TEST

just nu har jag gjort klart ett litet test.
Följande behövs
marabou mjölkchokladkakor
SVENSKT smör
2 g brunt

stoppade lite smör i mikron. när det var helt smällt tog jag ut det och rörde ut haschen i det tills nästan allt smällt bort i smöret.

sedan hällde jag det på mjölkkakorna och lät dom stå och "torka" i kylen i 15 min.

nu är det upp till bevis.

kommer ge betyg 1-10 beroende på smak, styrkan i förhållande till gram, varaktighet samt smidighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in