2012-03-13, 17:53
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
Drygt 30 minuter senare känner jag fortfarande ingenting. Tror att det säkert inte har funkat men skiter i det bara och fortsätter kolla. Men när avsnittet sedan tog slut så känner jag hur jag har fastnat i en ställning. Kan typ inte röra på mig. Haha tänkte jag och nu var jag säker på att det funkar. Det var början till min high.

Peaken nåddes väl efter 70-80 minuter och den varade längre än vanligt, höll lätt på i ungefär 3 timmar. Efter det så har den sakta men säkert avtagit. Nu när klockan snart är 22.30, alltså 8 timmar senare känner jag fortfarande lite i huvudet och är lite seg. Blir perfekt att lägga sig senare.

Upplevelsen var helt klart godkänd

Men hur var ruset mer specifikt? Eller kände du dig som en gammal gubbe genom hela ruset?
Att ta det oralt ska ju vara mer effekt och längre påverkar så mycket som jag har hört.
Eller du kanske inte hade 'good shit' eller så mycket i?
Citera
2012-03-13, 20:27
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Du menar bara grinda upp lite buds och blanda ner i en sallad? Kommer ju inte fungera ifall du vill bli hög på salladen...
Japp grinda buds och även klippa/riva ner löv i salladen, så färskt som möjligt är tanken här.

Så för att ämnen i Cannabis ska omvandlas till psykoaktiva ämnen så måste cannabisen värmas upp till hur många grader då? Kan man alltså inte bli bäng av att käka en bud utan uppvärming? Kan man inte bli bäng av att svälja en klutt hasch då heller eller?

Vid uppvärmning förstör man ett ganska stort gäng kemikalier. Men finns inte THC i Cannabis utan att det är uppvärmt? Över tiden så faller ju THC sönder till CBC som inte är så kul. CBC är troligtvis ämnet som gör att man får den där trista segheten.

Är inte ute efter ett psykoaktivt rus. Är alltså ute efter de (förmodade) medicinska egenskaperna hos THCa (THC acid, syran alltså) som förstörs om man värmer upp växten. Vet för lite om det här.

Leaf: http://www.youtube.com/watch?v=qa0nLdVJiIg
Citera
2012-03-13, 20:28
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Men hur var ruset mer specifikt? Eller kände du dig som en gammal gubbe genom hela ruset?
Att ta det oralt ska ju vara mer effekt och längre påverkar så mycket som jag har hört.
Han tog bara 0.4-0.5, det är ganska lite i bakverk då det ska vara runt grammet. När man käkar kan det hålla i runt 10 timmar, det gjorde första gången för mig.
Citera
2012-03-13, 20:37
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
Han tog bara 0.4-0.5, det är ganska lite i bakverk då det ska vara runt grammet. När man käkar kan det hålla i runt 10 timmar, det gjorde första gången för mig.
Har aldrig kört med bakelser men blir ju sugen ^^ Man ska ju inte snåla med weed i såna fall
Citera
2012-03-14, 18:22
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Japp grinda buds och även klippa/riva ner löv i salladen, så färskt som möjligt är tanken här.

Så för att ämnen i Cannabis ska omvandlas till psykoaktiva ämnen så måste cannabisen värmas upp till hur många grader då? Kan man alltså inte bli bäng av att käka en bud utan uppvärming? Kan man inte bli bäng av att svälja en klutt hasch då heller eller?

Vid uppvärmning förstör man ett ganska stort gäng kemikalier. Men finns inte THC i Cannabis utan att det är uppvärmt? Över tiden så faller ju THC sönder till CBC som inte är så kul. CBC är troligtvis ämnet som gör att man får den där trista segheten.

Är inte ute efter ett psykoaktivt rus. Är alltså ute efter de (förmodade) medicinska egenskaperna hos THCa (THC acid, syran alltså) som förstörs om man värmer upp växten. Vet för lite om det här.

Leaf: http://www.youtube.com/watch?v=qa0nLdVJiIg
Ja men då är det väl bara att käka på. Vad jag har förstått av att bli hög på cannabis är att man antingen måste förånga THC (vilket är det man gör vid rökning) eller så förtär man det men då måste man lösa upp det i på något sätt då kroppen inte kan bryta ner THC och ta upp det av sig själv. Det är av just den orsaken det alltid finns ngn ingrediens som innehåller fett med i recepten man kan hitta för oralt intag av cannabis.
Citat:
Har aldrig kört med bakelser men blir ju sugen ^^ Man ska ju inte snåla med weed i såna fall
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsfuckedup
Citat:
Ruset var till en början ganska uppåt men övergick sakta men säkert över till mer neråt efter att peaken började avta.

Det jag menade med 3 timmar är att PEAKEN varade 3 timmar. Alltså tänk dig när du är som mest hög när du har rökt en spliff eller bongat, sån känsla hade jag i drygt tre timmar. Vid rökning brukar min peak inte hålla mer än ngn timme kanske. Och det har varit samma sak när jag har varit nere i Amsterdam och rökt där. Så det där med "good shit" eller inte kan vi stryka direkt. Men som jag skrev var väl hela upplevelsen drygt 8 timmar lång för mig. Så om man kör en 4:20 oralt blir det perfekt med tid tills man ska lägga sig.

Men om jag skulle jämföra samma röka, skillnaden mellan att röka och oralt intag, så var oralt intag mycket mer tillfredställande. Kommer antagligen köra på det så ofta jag kan. Och receptet var som jag nämnde jävligt lätt.

Men kan tänka mig att man blir sååååååå mycket mer stenad om man kör grammet oralt helt själv. Känns nästan som lite overkill där. Man kanske bör prova lite mindre först och se hur det känns för att sen lägga dom där extrema doserna. Känns som att man lätt kan överdosera vid oralt intag...
Senast redigerad av billybomb 2012-03-14 kl. 18:24.
Citera
2012-03-14, 19:11
Medlem
D-LAs avatar
Citat:
Och receptet var som jag nämnde jävligt lätt.

Men kan tänka mig att man blir sååååååå mycket mer stenad om man kör grammet oralt helt själv. Känns nästan som lite overkill där. Man kanske bör prova lite mindre först och se hur det känns för att sen lägga dom där extrema doserna. Känns som att man lätt kan överdosera vid oralt intag...

Vilket recept använde du?

EDIT: såg att det stod där uppe
Citera
2012-03-14, 20:15
Medlem
undervattenfisks avatar
Jag gjorde smör (cannabutter??) av halvtaskigt gräs jag hade och sen stekte jag en burgare och sen drog jag på smöret på brödet.. smakade inte så mycket cannabis direkt men var sjukt stekt många timmar och sammanlagt höll det i sig tills jag somnade senare på kvällen.

När jag får dåligt röka och blir less på åter och åter sitta och fylla lungorna med massavis av rivig rök så blir det oftast att äta det på något sätt, men har aldrig blivit av att göra det när man har kvalitéts röka, då föredrar jag som dom flesta att röka det.
Citera
2012-03-20, 23:36
Medlem
Provade att dricka cb för första gången idag. Har ej ätit tidigare heller men rökt en del. Hade nu en five bra brunt.

Smulade ner ca 2.5 g i smält smör/margarin (80 % fett). Lät det dra ihop sig med margarinet till en brunaktig sörja. Hällde det i kokhett kaffe och drack koppen på ca 10 minuter.

En timme och 40 minuter senare känner jag endast av gåsen jag rökt strax efter koppen med "kaffe".

Kommer effekten? Har hört det kan dröja länge vid oralt intag.
Citera
2012-03-20, 23:55
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudrr
Provade att dricka cb för första gången idag. Har ej ätit tidigare heller men rökt en del. Hade nu en five bra brunt.

Smulade ner ca 2.5 g i smält smör/margarin (80 % fett). Lät det dra ihop sig med margarinet till en brunaktig sörja. Hällde det i kokhett kaffe och drack koppen på ca 10 minuter.

En timme och 40 minuter senare känner jag endast av gåsen jag rökt strax efter koppen med "kaffe".

Kommer effekten? Har hört det kan dröja länge vid oralt intag.

går det över 2 timmar lär du nog inte få effekt. visst chansen finns men den är ganska liten. Nyligen ätit innan du drack kaffet? Smält grejerna på för hög värme? Inte tillräckligt med smör kanske? Återstår att se men för mig och andra som så tar det aldrig mer än 1 timme och då är vi i olika kropps storlekar och alla är olika påtagliga för droger.
Citera
2012-03-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
går det över 2 timmar lär du nog inte få effekt. visst chansen finns men den är ganska liten. Nyligen ätit innan du drack kaffet? Smält grejerna på för hög värme? Inte tillräckligt med smör kanske? Återstår att se men för mig och andra som så tar det aldrig mer än 1 timme och då är vi i olika kropps storlekar och alla är olika påtagliga för droger.

Jag åt en mellan-sushi med miso-soppa ca 3 timmar före, men nu börjar det kicka. tack för svar
Citera
2012-03-21, 01:04
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudrr
Jag åt en mellan-sushi med miso-soppa ca 3 timmar före, men nu börjar det kicka. tack för svar

Gött mos. 2+ timmar är ganska länge men bättre sent än aldrig!
Citera
2012-03-21, 01:27
Medlem
Berberines avatar
Har inte orkat läsa igenom tråden, men är det någon mer än jag som gillar att göra lollypops av braj?
Alltså smälta ner det i lite fett och blanda ut med socker som sedan karamelliseras?

Smakar ju inte världsbäst, men effekten kommer betydligt fortare, är inte säker på om detta är placebo eller ej. Men får för mig att en del tas upp sublingulärt (eller vad fan det nu heter, är på ipod så pallar intw leta upp stavnngar)

Det funcerar bra iaf, men varm choklad är ju godare.

Mitt recept för varm choklad:

"masala choco"

-kakao
-hash
-2 kardemummafrökapslar
-1 kanelstång
-2 nejlikor
-rörsocker eller palmsocker
-lite riven ingefära
-helmjölk

Ta en mugg av valfri storlek och mät upp mjölk, häll över i en kastrull

Torka koppen och häll i 2-4 teskedar socker och 2-3 tsk kakao (beroende på koppens storlek) häll i en liten dash med mjölk o rör om till en smet

Värm upp lite smör tillsammans md valfri mängd hash i micron eller pa plattan. När hashet lösts ut i smöret så häll över det i kastrullen med mjölken
Värm upp mjölken, lägg i kanellstången, nejlikorna och kardemummakärnorna (alternativt 1/2 tesked kanellpulver o 1/2 kardemummapulver)
Riv i lite ingefära (alternatvt torkad pulveriserad ingefära)
Rör om hela tiden så mjölken skummar och hashet blandas ut i
Mjölkfettet
Värm upp tills det börjar koka, ta av plattan direkt när det kokar

Häll över i koppen med kakaosmeten och rör om

Smakar som en blandning mellan oboy o masala chai. Personligen tcker jag smaken av hash går extremt bra ihop med vad jag kallar "bruna smaker" eller "juldmaker" (kanel, kardemumma, ingefära, kakao, kaffe, nejlikor, kakao etc).

Lycka till o hoppas någon uppskattar det lika mycket som jag!
Senast redigerad av Berberine 2012-03-21 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in