Har inte orkat läsa igenom tråden, men är det någon mer än jag som gillar att göra lollypops av braj?
Alltså smälta ner det i lite fett och blanda ut med socker som sedan karamelliseras?
Smakar ju inte världsbäst, men effekten kommer betydligt fortare, är inte säker på om detta är placebo eller ej. Men får för mig att en del tas upp sublingulärt (eller vad fan det nu heter, är på ipod så pallar intw leta upp stavnngar)
Det funcerar bra iaf, men varm choklad är ju godare.
Mitt recept för varm choklad:
"masala choco"
-kakao
-hash
-2 kardemummafrökapslar
-1 kanelstång
-2 nejlikor
-rörsocker eller palmsocker
-lite riven ingefära
-helmjölk
Ta en mugg av valfri storlek och mät upp mjölk, häll över i en kastrull
Torka koppen och häll i 2-4 teskedar socker och 2-3 tsk kakao (beroende på koppens storlek) häll i en liten dash med mjölk o rör om till en smet
Värm upp lite smör tillsammans md valfri mängd hash i micron eller pa plattan. När hashet lösts ut i smöret så häll över det i kastrullen med mjölken
Värm upp mjölken, lägg i kanellstången, nejlikorna och kardemummakärnorna (alternativt 1/2 tesked kanellpulver o 1/2 kardemummapulver)
Riv i lite ingefära (alternatvt torkad pulveriserad ingefära)
Rör om hela tiden så mjölken skummar och hashet blandas ut i
Mjölkfettet
Värm upp tills det börjar koka, ta av plattan direkt när det kokar
Häll över i koppen med kakaosmeten och rör om
Smakar som en blandning mellan oboy o masala chai. Personligen tcker jag smaken av hash går extremt bra ihop med vad jag kallar "bruna smaker" eller "juldmaker" (kanel, kardemumma, ingefära, kakao, kaffe, nejlikor, kakao etc).
Lycka till o hoppas någon uppskattar det lika mycket som jag!