2014-05-13, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EchoAlfa
Måste det puttra? Har testat göra oboy. Men har kanske inte haft tillräckligt mycket för att få effekt. Mitt smör har inte puttra. Smält över vattenbaserat sedan i med godiset. I typ 40 minuter under omrörning.
Blir bättre effekt av att låta det puttra en stund, om man har hash så är det bara att dumpa i
Citera
2014-05-13, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Äsch på dig själv, vissa är känsligare än andra, vill inte bli hög, bara må bättre, som nu.
Life of marijuana medication, get high, get healty. Du kommer att "läka" mer ifall du lägger i ditt weed i smör eller röker det, alltså slipper du betala stora mängder pengar för att läka mindre än du vill eller bör göra

EDIT: Ifall man inte tar cbd medikation
Senast redigerad av Bergshamramaffian 2014-05-13 kl. 17:04.
Citera
2014-05-13, 20:26
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
Life of marijuana medication, get high, get healty. Du kommer att "läka" mer ifall du lägger i ditt weed i smör eller röker det, alltså slipper du betala stora mängder pengar för att läka mindre än du vill eller bör göra

EDIT: Ifall man inte tar cbd medikation

Det är väl att det är mycket cbd som gör det till indica? jag tror att den hette northern lights eller något åt det hållet.
Citera
2014-05-13, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Det är väl att det är mycket cbd som gör det till indica? jag tror att den hette northern lights eller något åt det hållet.
Varierar från strain till strain, men indica är oftast mer balanserad mellan cbd och thc. Här finns även lite info om strainen som du äter http://www.leafly.com/indica/northern-lights https://budgenius.com/search.html?cm...orthern+Lights
Citera
2014-05-13, 23:24
Medlem
någon som kan rekommendera nått grymt baktips? typ kladkaka och om man är typ 5 pers som ska dela hur mycket bruning ska man lägga i för att bli riktig baked

mvh
Citera
2014-05-14, 07:19
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Indica i kapslar infogad.

/Mod
Citera
2014-05-14, 08:52
Medlem
Har använt lika mycket grönt som jag stoppar ned i en lite joint. Men känner inget. Hur mycket ska jag ha? Testat två gånger nu och nästan så att det blir en hel femma nästa gång för att vara säker....
Citera
2014-05-14, 09:46
Medlem
Som jag skrev några inlägg upp... Till en normalstor kladdkaka så är allt från 2.5-5 gram mer än väl.
När jag bakar med mitt superpotenta så har jag i 2 gram i en hel kladdkaka, då tar man en supertunn slice och blir ruggigt bränd
Citera
2014-05-14, 16:33
Medlem
XTRVGNZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sv3rige
någon som kan rekommendera nått grymt baktips? typ kladkaka och om man är typ 5 pers som ska dela hur mycket bruning ska man lägga i för att bli riktig baked

mvh

Du kan få en riktigt potent kaka som räcker iaf två gånger för 5 personer på bara ca 2 gram. Behövs inga jättemängder. Det viktiga är att låta rökat ligga i smöret länge innan du gör klart smeten. Jag brukar låta det stå på spisen på ettan i ca en timme innan jag rör ner det så att så mkt THC som möjligt binder till fettmolekylerna i smöret.

Funkar till i princip alla bakverk som ska ha flytande fett i sig. Morotskaka rekommenderas. Cannabissmaken förkläs i princip helt pga kryddorna.
Senast redigerad av XTRVGNZ 2014-05-14 kl. 16:35.
Citera
2014-05-25, 08:07
Medlem
Fan jag bara känner att jag måste dela med mig utav det här.

Igår var jag ensam hemma, ingen sambo eller kompisar. Gött tänkte jag!
Nu jävlar ska jag tända upp en. Hade lite brunt av ok kvalitet hemma och använde denna, cirka 2 gram, till att smälta ut med en klick smör. Sedan smälte jag ihop detta tsm med 100 gram Marabou choklad. Mums!

Rökte därefter en halv spliff grönt. Mysigt som bara den! 2 timmar senare var jag så stukad att jag trodde att jag inte ens kunde röra mig. Jag börja tro att om jag skulle röra mig så skulle jag bita tungan av mig. Så stukad har jag aldrig varit! Jag skelade med ögonen och var någon helt annanstans. Det höll i sig i 5 och en halv timme!! Var otroligt nojiga och jobbigt i början men sen efter 1 timme cirka blev det gött.

Kommer hädanefter att baka på hasch då det var trevligt rus
Citera
2014-06-02, 12:37
Medlem
Bewnhurs avatar
Fungerar det att smälta ned i 80% milda? Är inte allt för säker på det hela. Innehåller rapsolja och övrigt skit. Ska man bara ta sig ned till affären och köpa Svenskt smör? Har nog omkring 0.8g kvar vilket borde duga för en omgång oboy.

Är det värt att ens käka den mängden? Kanske man ska röka upp det istället om man blir sugen någon gång.
Senast redigerad av Bewnhur 2014-06-02 kl. 12:44.
Citera
2014-06-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Fungerar det att smälta ned i 80% milda? Är inte allt för säker på det hela. Innehåller rapsolja och övrigt skit. Ska man bara ta sig ned till affären och köpa Svenskt smör? Har nog omkring 0.8g kvar vilket borde duga för en omgång oboy.

Är det värt att ens käka den mängden? Kanske man ska röka upp det istället om man blir sugen någon gång.

0.8 funkar fint. Det viktiga här är att du köper riktigt smör med minst 80% fett. Låt det stå i cirka 20 minuter så att det får lösas upp ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in