2012-02-04, 14:58
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProudBlackMan
Razputin- Den där hemsidan var så jävla bra!! Jag blev skit sugen på att göra haschpannkakor Jag ska förklara allt detta för mina vänner.. så "Brownies ger än längre effekt, men tar en längre tid tills det kickar till. Att röka ger en kortare effekt men man blir bäng snabbare"

Ah vsg Alltså ja så kan man se det, ruset känns också lite annorlunda men ni får testa er fram! Det kommer bli susen, glöm inte att ha munchies redo så ni inte käkar fler spacebrownies när ni är hungriga
Citera
2012-02-04, 16:51
Medlem
xpeqts avatar
Det beror lite på hur många ni är. Kom ihåg att lägger i det grindade gräset i det smältna smöret och låta det stå och värmas på kanske 2-3/6 på spisen i kanske 20-30 min. Sen använder ni bara smöret i degen direkt, inge silande. Det är typ medelavancerade metoden, den som man egentligen orkar göra...
Citera
2012-02-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpeqt
Det beror lite på hur många ni är. Kom ihåg att lägger i det grindade gräset i det smältna smöret och låta det stå och värmas på kanske 2-3/6 på spisen i kanske 20-30 min. Sen använder ni bara smöret i degen direkt, inge silande. Det är typ medelavancerade metoden, den som man egentligen orkar göra...

Okej, tack för tipset.. fan man behöver tålamod för det ska lyckas va??
Jag har två andra frågor, 1. är det en dålig ideé att äta brownies och dricka alkohol??(får man ont i magen?) jag vill inte ha några magproblem om jag ska ut o festa? ? 2. Om den nu av något mirakel skulle bli brownies över, går det att lägga plastfolie runt den och äta den nästa dag?(kylen elr skafferiet)
Citera
2012-02-04, 17:58
Medlem
JzsaVGvyF8Rqn1Bs avatar
Haha,

ut och festa? Efter att ha ätit brownies med 5g grönt i?

Ni kommer sitta tokstenade i soffan eller somna beroende på hur många ni är, hur mycket ni äter och kvalitét såklart

Att äta kan vara riktigt tungt om man är ovan så ät inte för mycket på en gång. Lätt hänt när det tar så lång tid innan det slår (been there, done that)
Citera
2012-02-04, 19:06
Medlem
xpeqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProudBlackMan
Okej, tack för tipset.. fan man behöver tålamod för det ska lyckas va??
Jag har två andra frågor, 1. är det en dålig ideé att äta brownies och dricka alkohol??(får man ont i magen?) jag vill inte ha några magproblem om jag ska ut o festa? ? 2. Om den nu av något mirakel skulle bli brownies över, går det att lägga plastfolie runt den och äta den nästa dag?(kylen elr skafferiet)

1. du blir hög som på ett par joints och så varar det hela kvällen, om du kan eller inte kan hantera det i samband med alkohol vet du bara själv, men nej, det är inte farligt.

2. eh... ja, det är bara vanliga brownies då. du kan äta dom när du känner för det...
Citera
2012-02-04, 21:55
Medlem
CloudyClowns avatar
Det går jätte bra med en plåt för 5 g, se till att smula ner det ordentligt så det är så finmalt som möjligt och blanda ned i smöret, själv sket jag i att sila ur chunksen och sådär som man egentligen skall för att få så "fint" smör som möjligt.
Citera
2012-02-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JzsaVGvyF8Rqn1B
Haha,

ut och festa? Efter att ha ätit brownies med 5g grönt i?

Ni kommer sitta tokstenade i soffan eller somna beroende på hur många ni är, hur mycket ni äter och kvalitét såklart

Att äta kan vara riktigt tungt om man är ovan så ät inte för mycket på en gång. Lätt hänt när det tar så lång tid innan det slår (been there, done that)

HAHAHA bara om jag hade läst detta innan helgen!!! Vi blev 7st nybörjare, så medan jag och en polare "lagar" brownies så sitter alla i köket och dricker, vi tänkte f*ck it, vi blir lite lulliga innan vi börjar äta(big mistake).
När kakan blev klar och alla tog sin bit och ätit den så bestämde vi oss för att sitta i vardagsrummet och dricka lite mer.. och där började allt, jag kunde knappt koncentrera mig på tv och fick skratt attacker ena sekunden och blev deppat den andra Värsta var att jag visste inte om jag var full eller om det browniesen som gjorde mig helt knäpp.. så efter ett tag bestämde jag mig för att gå till toan och ta ett piss, stod där i vad som kändes som 20min och inget kom ut . Efter gick jag till sovrummet för HELA lägenheten snurrade! Och där halv-sov jag kl 00.30!!! !!!!! tills typ 10 på morgonen!! HELT SJUK!!!! Värsta är att mina vänner hade tydligen kommit under natten i mitt sovrum hoppat på min säng och bara hängt!:S! Om det nu blir en nästa gång så ska jag absolut inte äta en hel kaka utan en halv bara

"You learn by experience"
Citera
2012-02-17, 21:03
Medlem
Om man bara har en gubbe standardbrunt, är det någon idé att smälta ner det i smör och blanda oboy, eller är det bara slöseri?
Citera
2012-02-23, 22:24
Medlem
billybombs avatar
Tänkte dela med mig min första upplevelse med att inta cannabis oralt.

Jag hittade ett recept för ngt som heter Golden cocoa typ två sidor bak i tråden. Smälte lite drygt 70g 80% mörk choklad. Tillsatte lite flytande smör, vet inte varför stod inte ens med i receptet, men kände äh vafan liksom kan ju inte skada. Rörde sedan ner grindat röka ~0.4-0.5 g, och rörde om på svag värme under drygt 8 minuter. Tillsatte därefter mjölk, gick mest på känsla för jag gillar egentligen inte smaken av mörk choklad. Så späda ut till vad man känner för iaf.

Klockan 14.30 började jag dricka chokladen, samtidigt sätter jag på ett avsnitt Top Chef som är drygt 45 minuter långt. Tog väl en 10 minuter innan den var färdigdrucken och sen satte jag bara och kollade på serien för att inte bara sitta och tänka på att ruset skulle komma. Det kunde ju liksom ha skitit sig när jag gjorde chokladen så att jag inte känner nånting.

Drygt 30 minuter senare känner jag fortfarande ingenting. Tror att det säkert inte har funkat men skiter i det bara och fortsätter kolla. Men när avsnittet sedan tog slut så känner jag hur jag har fastnat i en ställning. Kan typ inte röra på mig. Haha tänkte jag och nu var jag säker på att det funkar. Det var början till min high.

Peaken nåddes väl efter 70-80 minuter och den varade längre än vanligt, höll lätt på i ungefär 3 timmar. Efter det så har den sakta men säkert avtagit. Nu när klockan snart är 22.30, alltså 8 timmar senare känner jag fortfarande lite i huvudet och är lite seg. Blir perfekt att lägga sig senare.

Upplevelsen var helt klart godkänd och det var inte alls mycket arbete. Och nästan ingen disk heller, bara en liten kastrull, en visp och en kopp att dricka ur. Och inget tjafs med att hålla på och tillverka en massa cannabutter eller jidder i ugnen. Det här var färdigt på ~15 minuter. Detta kommer definitivt att genomföras igen då det var så enkelt.

Och om det är någon som undrar över lukt så tycker jag inte man kände nånting. Tror lukten från chokladen är så mycket starkare att man inte känner ngn gräs-lukt. Jag kände iaf inte nånting.
Citera
2012-02-23, 22:28
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
Tänkte dela med mig min första upplevelse med att inta cannabis oralt.

Jag hittade ett recept för ngt som heter Golden cocoa typ två sidor bak i tråden. Smälte lite drygt 70g 80% mörk choklad. Tillsatte lite flytande smör, vet inte varför stod inte ens med i receptet, men kände äh vafan liksom kan ju inte skada. Rörde sedan ner grindat röka ~0.4-0.5 g, och rörde om på svag värme under drygt 8 minuter. Tillsatte därefter mjölk, gick mest på känsla för jag gillar egentligen inte smaken av mörk choklad. Så späda ut till vad man känner för iaf.

Klockan 14.30 började jag dricka chokladen, samtidigt sätter jag på ett avsnitt Top Chef som är drygt 45 minuter långt. Tog väl en 10 minuter innan den var färdigdrucken och sen satte jag bara och kollade på serien för att inte bara sitta och tänka på att ruset skulle komma. Det kunde ju liksom ha skitit sig när jag gjorde chokladen så att jag inte känner nånting.

Drygt 30 minuter senare känner jag fortfarande ingenting. Tror att det säkert inte har funkat men skiter i det bara och fortsätter kolla. Men när avsnittet sedan tog slut så känner jag hur jag har fastnat i en ställning. Kan typ inte röra på mig. Haha tänkte jag och nu var jag säker på att det funkar. Det var början till min high.

Peaken nåddes väl efter 70-80 minuter och den varade längre än vanligt, höll lätt på i ungefär 3 timmar. Efter det så har den sakta men säkert avtagit. Nu när klockan snart är 22.30, alltså 8 timmar senare känner jag fortfarande lite i huvudet och är lite seg. Blir perfekt att lägga sig senare.

Upplevelsen var helt klart godkänd och det var inte alls mycket arbete. Och nästan ingen disk heller, bara en liten kastrull, en visp och en kopp att dricka ur. Och inget tjafs med att hålla på och tillverka en massa cannabutter eller jidder i ugnen. Det här var färdigt på ~15 minuter. Detta kommer definitivt att genomföras igen då det var så enkelt.

Och om det är någon som undrar över lukt så tycker jag inte man kände nånting. Tror lukten från chokladen är så mycket starkare att man inte känner ngn gräs-lukt. Jag kände iaf inte nånting.

Lät trevligt det där. Man behöver ju inte krångla till det med en massa bakrecept men att ha några kakor/bullar med cb i som man kan äta och njuta av samtidigt är inte fel det heller. Kanske ger mig på något recept om orken mm finns där i helgen!
Citera
2012-03-12, 23:51
Medlem
hashflashs avatar
Cannabis som sallad? Nån som provat? Vill ej värma upp och THCa verkar lovande då det är färskt.
Citera
2012-03-13, 17:47
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Cannabis som sallad? Nån som provat? Vill ej värma upp och THCa verkar lovande då det är färskt.
Du menar bara grinda upp lite buds och blanda ner i en sallad? Kommer ju inte fungera ifall du vill bli hög på salladen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in