2011-01-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Gör ej te på cannabis. Cannabinoider är opolärt, vatten är polärt http://sv.wikipedia.org/wiki/Opol%C3%A4r Jag låter dig bearbeta informationen på egen hand.

Jo, jag vet det där. Fast jag har ändå hört från många trovärdiga källor att det ska funka att göra te.
Men å andra sidan funkar det väl att bara stoppa i sig rent gräs också..(?) Blir kanske samma sak. Man får i sig kristaller som lossnar i vattnet..(?) Vet inte, vet bara att folk som vet vad dom snackar om säger att det går att få effekt av te. Själv skulle jag inte riskera att slösa bort nåt genom att koka i vatten (möjligen om jag hade besprutish). Alla sätt är bra utom dom dåliga, och jag misstänker att te är ett rätt dåligt sätt.
Citera
2011-01-08, 00:17
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Jo, jag vet det där. Fast jag har ändå hört från många trovärdiga källor att det ska funka att göra te.
Men å andra sidan funkar det väl att bara stoppa i sig rent gräs också..(?) Blir kanske samma sak. Man får i sig kristaller som lossnar i vattnet..(?) Vet inte, vet bara att folk som vet vad dom snackar om säger att det går att få effekt av te. Själv skulle jag inte riskera att slösa bort nåt genom att koka i vatten (möjligen om jag hade besprutish). Alla sätt är bra utom dom dåliga, och jag misstänker att te är ett rätt dåligt sätt.

Klart du kan bli påverkad av att inta rent gräs oralt. Desto mer du fördelar (maler) gräset desto mer effekt. Vi har fetter / magsyra som hjälper till att bryta ner det. Men det betyder inte att det är en bra metod i förhållande till att lösa det i fett innan.

Många hävdar även att dom blir påverkad av 0.5-1g oralt. Visst kan man känna av det, men normal dos är runt 5-8 gånger så mycket som en normal rökdos. Så röker du endast 0.2g av en produkt så lär det funka med 1g oralt av samma produkt. Ytterst få personer röker dock så lite.

Angående besprutat/soapbars så kan man koka ur skiten ur bitarna/lösa skiten dom besprutat gräset med för att få en renare produkt. Du tappar ingen större mängd THC då det vad jag vill minnas börjar kondenseras runt 70grader+. För att effektivt frigöra THC måste man upp i minst 200 grader+ vad jag vill minnas.

Edit: Ni behöver knappast klanka ner på att han kallar det besprutish då ni endå förstår vad han menar.

Citat:
Ursprungligen postat av centrifug
Sen det här med te..jag har löst upp en bit hasch i varmt vatten mången gång och blivit bra stenad. Så går gör det ju.

Du har aldrig löst upp en bit hasch i vatten någonsin då det är nästintill fysiskt omöjligt. Provat lösa olivolja i vatten någon gång ? Snacka inte skit. Har du lyckats löst något du trott varit hasch så är det din ensak men du har inte löst hasch i vatten. Jag ber dom som tvivlar på mig att försöka själv.
Senast redigerad av hockexx 2011-01-08 kl. 00:26.
Citera
2011-01-08, 14:13
Medlem
centrifugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx

Du har aldrig löst upp en bit hasch i vatten någonsin då det är nästintill fysiskt omöjligt. Provat lösa olivolja i vatten någon gång ? Snacka inte skit. Har du lyckats löst något du trott varit hasch så är det din ensak men du har inte löst hasch i vatten. Jag ber dom som tvivlar på mig att försöka själv.

Löst upp så att det inte är en stor klump utan små små partiklar så att det hela går att dricka. Det borde du förstått.
Citera
2011-01-11, 14:13
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centrifug
Löst upp så att det inte är en stor klump utan små små partiklar så att det hela går att dricka. Det borde du förstått.

Jag förstår det, har förstått det hela tiden. Poängen är att det tar en jävla tid och löser sig inte i vattnet. Det du gör är att smälta det med hjälp av värme från vattnet. Visst är det bättre än att äta det rent, men varför inte göra något av dom bättre alternativen istället ? Oboy tar mindre tid att göra och ger bättre effekt. Men fortsätt kör på din metod du.
Citera
2011-01-11, 20:59
Medlem
E14s avatar
Frågor om att baka hasch

Hallå, låt säga att man har ett gram kvalitetsröka och vill baka det till en diskret muffin eller liknande.

Fråga ett: kommer det att lukta när man löser skiten i smöret? Om man vill baka lite diskret utan att någon i kåken märker det?

Fråga två: hur starkt blir det om man är runt en och sjuttio/åttio och äter den? Vet inte om kroppsbyggnad spelar roll, men för en vanlig slank person?
Kommer man bli asbäng (för det blir man sannerligen om man rullar en jävel med ett halvt gram och inte delar med någon, höll på att spy när vi var två som delade på en 0,5:a) eller går effekten ur något vid bakning?

Fråga tre: Kollar bara så jag har alla fakta rätt, man värmer smöret, tar av plattan när det kokar och smular ner haschet?

Det ska bli EN kaka. Räcker den till två? Har aldrig provat bakning, men vill gärna testa. Dock inte så intresserad av att kassera ett gram av denna dyrbara ingrediens för ren smaksättning, vill bli lite sutten också.

Tackar skitmycket, om svar anhålles.
Citera
2011-01-11, 21:06
Medlem
Svar på fråga ett: Ja det luktar, du bör baka när du är ensam hemma om du vill vara helt 100 på att ingen ska märka något.

Svar på fråga två: Har haft i 2 gram svart i en hel sockerkaka och den hästen sparkade!
Tror du kommer bli hög som fan om du bara ska ha EN muffin.

Svar på fråga tre: Du kan smula ner haschet när du bryner direkt. Så länge det inte är för varmt så kommer det lösa sig fint.

Lycka till bagar'n!
Citera
2011-01-11, 21:44
Medlem
GlassKattens avatar
Baka två till fyra kakor på det, beroende på önskad effekt.
Som du kanske redan vet så blir ruset en aning annorlunda, mer utdraget och enligt mig mildare.

Go for it, rapportera in senare!
Citera
2011-01-12, 01:53
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Det beror väl lite på vad du menar med om det "luktar". Om du står i köket o bakar din muffins så säger det väl sig självt att det luktar lite i köket. Men det är ju inte så att folk skulle reagera på om du bara lägger i ett gram. Själva brukar vi ta 50 gram till 100 muffins. Det brukar bli ganska lagom. 1/2 gram per muffins.

Låt bara smöret o haschet puttra några minuter. Men OBS! det ska INTE bränna!!!

1/2 gram per muffins tycker jag är ganska lagom. Åtminstone rent smakmässigt. Vårt egna namn på dom är...

© Spacecakes

Ett annat bra alternativ är... Spacechoklate dvs hasch och blockchoklad. Men då skippar du smöret. Värm blockchokladen så att den blir riktigt het o smula ner haschet i den flytande chokladen o låt det småputtra 5 minuter. Häll upp i knäckformar eller bara på en ren plan yta o så in med det i kylen. Supergott o gå o mumsa på choklad o samtidigt bli påtänd.

Bildgalleri http://purplehaze.000space.com/

PurpleHaze & BlondBimbos rullande odlingsdagbok
https://www.swecan.org/index.php?nam...5038&start=700
Citera
2011-01-12, 12:17
Medlem
D0oRNABs avatar
är ingen expert på att baka, men jag har hört att thc't försvinner vid >180ºc, så ett tips är att inte baka varmare än så.. någon som vet bättre får gärna läxa upp mej, säger bara vad jag hört
Citera
2011-01-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleHaze-Ganjabreeder
Ett annat bra alternativ är... Spacechoklate dvs hasch och blockchoklad. Men då skippar du smöret. Värm blockchokladen så att den blir riktigt het o smula ner haschet i den flytande chokladen o låt det småputtra 5 minuter. Häll upp i knäckformar eller bara på en ren plan yta o så in med det i kylen. Supergott o gå o mumsa på choklad o samtidigt bli påtänd.

Smälte nyss ner ett paket blockchoklad med lite sirap tillsammans med 4.5gram, fyllde sedan upp en sån där man har iskuber i. Blev 16 stycken lagom stora fina kuber!
Tackar för tips.
Citera
2011-01-12, 21:16
Medlem
Kutlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phloam
Smälte nyss ner ett paket blockchoklad med lite sirap tillsammans med 4.5gram, fyllde sedan upp en sån där man har iskuber i. Blev 16 stycken lagom stora fina kuber!
Tackar för tips.

Återkom med resultat!
Citera
2011-01-13, 14:16
Medlem
E14s avatar
Okej, bakade idag när jag fick vara själv i huset i ett par timmar.

Återkommer med rapport imorgon eller på lördag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in