2012-06-27, 01:25
Medlem
kattkungs avatar
Hej!

Ska ner och jobba under Peace&Love festivalen imorgon och tänkte laga/baka något mysigt! Köpte nyligen en 5:a brunt och tänkte använda hela. Vi är två stycken som ska dela på denna föda? Vad bör jag göra för något? Något extra att tänka på förutom mycket fett?

har ätit förr men är absolut inte rutinerad, är det för stor mängd brunt?

Tips om vad och hur jag ska gå tillväga uppskattas! Gärna hela recept då jag inte är alltför bra i köket!

Mvh

EDIT: Gärna något som går att ha under flera tillfällen! Dvs ta en bit och njuta sen dagen efter osv, hoppas ni förstår! Stupar snart
Senast redigerad av kattkung 2012-06-27 kl. 01:28.
Citera
2012-06-27, 12:39
Medlem
Tänkte göra så här;

Ta 100g smör, lägga det i en kastrull på låg värme 2/6, lägga en bit brunt på smöret, innan det hunnit smälta. Går detta?

Och vad kan man blanda smöret med? Det blir ju rätt mycket, så kanske inte jätte gott att dricka det.
Citera
2012-06-27, 19:54
Medlem
Liketotallys avatar
Höftade upp holländskt superpolm och purple haze (totalt mellan 0.5-0.8g skulle jag gissa på, inte under 0.5 iaf) och smälte det i ca 50gram smör, blandade med grädde och mjölk och gjorde varm oboy på det.
Började dricka 19.35, var klar ca fem i åtta (blev dryga litern, för mycket mjölk!).
Sitter fortfarande och väntar, börjar kännas rätt nice i kroppen iaf, som ett rus på väg fast utan head high, ökar ju längre det går, kommer röka en liten snart för att snabbstarta lite.
Smakade nästan bara oboy men konsistensen sög, speciellt efter en liter hehe.
Postar resultat imorgon eller om jag kommer ihåg senare!
Citera
2012-06-28, 01:55
Medlem
Gjorde "cannabutter". La 1 gubbe grindat weed i 30gram smör. Hade de på plattan i 30minuter på värme 1/9. Tog av från plattan o tillbaka på spisen för att jag läste så på ett recept. Har jag haft för låg värme?
Citera
2012-06-28, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egentligen
Har jag haft för låg värme?

Nej
Citera
2012-06-28, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Nej

Det är du som är experten här har läst de du skrivit. Jag la ungefär 0,8g grönt av ganska bra kvalite, högre än standard iaf. Hur mycket tycker du jag ska äta av de för att få skön kick, vill inte snea. är inte erfaren om de spelar roll.
Citera
2012-06-28, 03:28
Medlem
Citat:
Det är du som är experten här har läst de du skrivit. Jag la ungefär 0,8g grönt av ganska bra kvalite, högre än standard iaf. Hur mycket tycker du jag ska äta av de för att få skön kick, vill inte snea. är inte erfaren om de spelar roll.

Oh, komplimanger är det inte ofta man får här, uppskattas.

Det är nästintill omöjligt för mig att avgöra hur mycket du kommer bli påverkad, det är för många faktorer som spelar roll. Potens på materialet, tillberedningen, kroppsvikt, ämnesomsättning, resistans osv.

Jag hade rekommenderat att du går ut lågt om du är relativ oerfaren, har låg resistans och liten kroppshydda. Prova en 0,2:a, dvs 1/4 av din slutprodukt om du vill vara försiktig, 0,4:a om du vill försäkra dig om ett tydligt rus.

Kan tillägga att jag bjudit mycket folk på motsvarande 0,3-0,4brunt, av dessa har två av ovan nämnda kategori blivit mycket påverkade, den ena blev kraftigt hög i över 12 timmar och fick gå på släktmiddag fortfarande stukad och den andra fick OEV:s och kunde inte föra sig som en normal människa i flera timmar. Sistnämda har dock en sjujävlar ämnesomsättning. Så bättre att börja lågt och öka.

Se till att ta det på relativt fastande mage, har du släng i dig mycket fett eller socker innan så kommer kroppen ta upp THC-fettet betydligt sämre. En liten mängd socker i samband med intaget främjar dock upptaget av fetter, därför är små bakverk väldigt lämpliga.
Citera
2012-06-28, 03:42
Medlem
Citat:
Oh, komplimanger är det inte ofta man får här, uppskattas.

Det är nästintill omöjligt för mig att avgöra hur mycket du kommer bli påverkad, det är för många faktorer som spelar roll. Potens på materialet, tillberedningen, kroppsvikt, ämnesomsättning, resistans osv.

Jag hade rekommenderat att du går ut lågt om du är relativ oerfaren, har låg resistans och liten kroppshydda. Prova en 0,2:a, dvs 1/4 av din slutprodukt om du vill vara försiktig, 0,4:a om du vill försäkra dig om ett tydligt rus.

Kan tillägga att jag bjudit mycket folk på motsvarande 0,3-0,4brunt, av dessa har två av ovan nämnda kategori blivit mycket påverkade, den ena blev kraftigt hög i över 12 timmar och fick gå på släktmiddag fortfarande stukad och den andra fick OEV:s och kunde inte föra sig som en normal människa i flera timmar. Sistnämda har dock en sjujävlar ämnesomsättning. Så bättre att börja lågt och öka.

Se till att ta det på relativt fastande mage, har du släng i dig mycket fett eller socker innan så kommer kroppen ta upp THC-fettet betydligt sämre. En liten mängd socker i samband med intaget främjar dock upptaget av fetter, därför är små bakverk väldigt lämpliga.

Tack för ditt svar, aa ska testa 1/4 då, nångång denna veckan. Det sista visste jag inget om, tack! Är det dålig ide att "äta" utomhus? Kan inte vara hemma pga föräldrar.
Citera
2012-06-28, 03:49
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar, aa ska testa 1/4 då, nångång denna veckan. Det sista visste jag inget om, tack! Är det dålig ide att "äta" utomhus? Kan inte vara hemma pga föräldrar.

Huruvida du röker eller äter ute gör ingen skillnad, samma saker att tänka på väl effekten kommer.
Risken med båda ligger således i hur påverkad du blir, men eftersom du nu ska börja lågt så ska det nog inte vara någon större fara.

Det tar oftast 1-1½ timme innan ruset börjar slå ordentligt, typiskt nybörjarmisstag är att efter 45-60min klämma i sig en massa till 'för det var så dåligt fart på det'. Så var inte girig nu första gången utan tänk såhär; Skulle 0,2 inte ge så mycket till rus så har du en 3x dos att testa nästa gång.
Citera
2012-06-28, 03:54
Medlem
Citat:
Huruvida du röker eller äter ute gör ingen skillnad, samma saker att tänka på väl effekten kommer.
Risken med båda ligger således i hur påverkad du blir, men eftersom du nu ska börja lågt så ska det nog inte vara någon större fara.

Det tar oftast 1-1½ timme innan ruset börjar slå ordentligt, typiskt nybörjarmisstag är att efter 45-60min klämma i sig en massa till 'för det var så dåligt fart på det'. Så var inte girig nu första gången utan tänk såhär; Skulle 0,2 inte ge så mycket till rus så har du en 3x dos att testa nästa gång.

Aa tack så mycket för hjälpen!
Citera
2012-06-28, 09:41
Medlem
Dagens kock tips! :D

Börjar med ett cannabis/vitlöksbröd till förätt.

Vitlök&cannabissbröd

1 stor baguette
60g smör
2-3 vitlöksklyftor
1½ gram cannabis
1 msk persilja
olivolja
salt och peppar

Varmrätt

Oxfilé med svamp&cannabissås

En riktigt lyxig och god middag.
På bilden serveras oxfilén med kantarellsås och ugnstekt potatis,
lök och rödbetor med en timjankvist.

0.9-1.2 kg oxfilé
2-4 msk smör att steka i
salt
grovmalen svartpeppar

Svampsås:

1 hekto kantareller
3 gram cannabis
1 dl grädde
1 mts soja
Senast redigerad av MrMcFish 2012-06-28 kl. 09:45.
Citera
2012-06-28, 10:04
Medlem
--censur--s avatar
Förklara mer gärna hur du gör med cannabisen etc
Är trött nu så kan inte formulera mig, men skriv som ett "riktigt" recept.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in