2023-04-02, 19:15
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
Nej det behöver det inte nödvändigtvis göra. Ja det tas upp betydligt mycket bättre om du tillagar det med tex smör. Men även om du äter det som det är kan du bli bäng av en stor mängd då magen har egna fett syror som kan ta upp en vis del av thc’n man får i sig.

Men krävs som sagt mycket mer om du inte tillagar det innan.

Jag skulle tro att smält ett gram röka och sedan äta/ dricka det motsvarar cirka 4g röka som man äter utan tillagning.
Det är säkert som du säger, jag har ätit 2g osv utan o tillaga med fett och fått för mig att jag känt något minimalt, eventuellt placebo. Innan jag visste hur man ska göra. Nu när jag gör rätt kan jag känna av tydlig effekt med så lite som 0.2 men föredrar 0.5 för ett redigt rus.
I slutändan tycker jag inte riktigt det du skrev säger emot vad jag skrev särskilt mycket då jag fortfarande håller kvar att man behöver tillaga det korrekt vilket är väldigt enkelt. Annars nästintill total waste.
Senast redigerad av Badassmfoka 2023-04-02 kl. 19:17.
Citera
2023-04-03, 23:26
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KittyvonMitty
Är proteinerna/enzymerna för Δ9-tetrahydrocannabinol kartlagda och om det är så borde man kunna göra cDNA på detta och inkorporera i arvsmassan hos potatis, och börja odla potatis med skyhöga halter THC. Kan en privatperson beställa in restriktionsenzymer, ligas, ultraljudbad, och en lämplig vektor såsom tomma virus proppfulla med DNA och make some sweet Magic?
Som privatperson kommer du inte att kunna bedriva sådan genetisk förädling.
Citera
2023-04-05, 14:11
Medlem
ZugMaskins avatar
Ok. Nej, man får inga vettiga svar i denna tråden. Folk säger att de smular hasch i te och dricker när vi vet att det måste lösas i fett. Folk säger det ska va 190 grader på spacecakes. Folk säger man ska smula hasch i smör men smöret får inte koka. Ok.

Jag provade 40 min hasch i 190 grader. Funkade.
Provade 180 grader. Funkade.
Provade 160 grader 30 min. Funkade.

Frågan är: vad är optimal temperatur och hur länge när du gör hasch smör?
Citera
2023-04-05, 14:14
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Det är säkert som du säger, jag har ätit 2g osv utan o tillaga med fett och fått för mig att jag känt något minimalt, eventuellt placebo. Innan jag visste hur man ska göra. Nu när jag gör rätt kan jag känna av tydlig effekt med så lite som 0.2 men föredrar 0.5 för ett redigt rus.
I slutändan tycker jag inte riktigt det du skrev säger emot vad jag skrev särskilt mycket då jag fortfarande håller kvar att man behöver tillaga det korrekt vilket är väldigt enkelt. Annars nästintill total waste.
Nej nej. Det måste lösas upp i värme i fett först. 100% placebo.
Citera
2023-04-05, 17:27
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Nej det behöver det inte nödvändigtvis göra. Ja det tas upp betydligt mycket bättre om du tillagar det med tex smör. Men även om du äter det som det är kan du bli bäng av en stor mängd då magen har egna fett syror som kan ta upp en vis del av thc’n man får i sig.

Men krävs som sagt mycket mer om du inte tillagar det innan.

Jag skulle tro att smält ett gram röka och sedan äta/ dricka det motsvarar cirka 4g röka som man äter utan tillagning.

Nä för haschet måste lösas upp i fett varmare än din kroppstemperatur. Och du har fett i magen om du ätit fett. Din kropp producerar inte fett av sig själv. Tard.
Citera
2023-04-05, 17:55
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Ok. Nej, man får inga vettiga svar i denna tråden. Folk säger att de smular hasch i te och dricker när vi vet att det måste lösas i fett. Folk säger det ska va 190 grader på spacecakes. Folk säger man ska smula hasch i smör men smöret får inte koka. Ok.

Jag provade 40 min hasch i 190 grader. Funkade.
Provade 180 grader. Funkade.
Provade 160 grader 30 min. Funkade.

Frågan är: vad är optimal temperatur och hur länge när du gör hasch smör?

Citat:
Taking the combined trendline into account, it would need 3 hours at 100 °C to convert THCA fully into THC and 4 hours at 98 °C. At high temperatures above 160 °C only about 10 minutes and at 200 °C only seconds are needed to convert THCA fully into THC.
https://eiha.org/media/2014/08/16-10...active-THC.pdf

Här är svaret, kom ihåg att THCs kokpunkt är runt 157C. Så värmer du över 157C finns det risk att du värmer bort THC.

Det funkar i rapsolja och annan matlagningsolja. Den olja som löser THC bäst är MCT olja

Här är en shyst guide för hur du kan göra:
https://emilykylenutrition.com/canna...fused-mct-oil/
Senast redigerad av JagSettKungenNaken 2023-04-05 kl. 18:00.
Citera
2023-04-05, 18:03
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
https://eiha.org/media/2014/08/16-10...active-THC.pdf

Här är svaret, kom ihåg att THCs kokpunkt är runt 157C. Så värmer du över 157C finns det risk att du värmer bort THC.

Det funkar i rapsolja och annan matlagningsolja. Den olja som löser THC bäst är MCT olja

Här är en shyst guide för hur du kan göra:
https://emilykylenutrition.com/canna...fused-mct-oil/

Konstigt att de bakar space cakes på 190 grader då. Och att 190 grader funkade i smör. Jag testar just nu smör med vatten. Kör 1 timme 120 grader. Vi får se.
Citera
2023-04-05, 18:18
Medlem
Citat:
Nä för haschet måste lösas upp i fett varmare än din kroppstemperatur. Och du har fett i magen om du ätit fett. Din kropp producerar inte fett av sig själv. Tard.
Haha okej tro det om du vill. Då vill jag att du förklarar hur det kommer sig att folk blir påverkade av tex svalda förpackningar av hasch som går sönder i magen på kropps smugglare? och tex folk som blivit stoppade och svalt sitt röka för att några timmar senare vara bänga.
Absolut att du kanske måste ha fett i magen från något du ätit men i dagens samhälle är fett produkter som vi får i oss ingen brist vara direkt. De flesta har dagligen fett i sin magsäck.
Citera
2023-04-05, 18:21
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Haha okej tro det om du vill. Då vill jag att du förklarar hur det kommer sig att folk blir påverkade av tex svalda förpackningar av hadch som går sönder i magen på kropps smugglare? och tex folk som blivit stoppade och svalt sit röka för att några timmar senare vara bänga.
Absolut att du kanske måste ha fett i magen från något du ätit men i dagens samhälle är fett produkter som vi får i oss ingen brist vara direkt. De flesta har dagligen fett i sin magsäck.
Det blir dom inte. Hasch omvandlas inte till thc i 37 grader. Och du har inte naturligt fett i magen. Du ha saltsyra hci och lite annat. Glukos kan omvandlas till fett. Men inte i magen. Punkt. Cannabisolja är en annan sak.
Citera
2023-04-05, 18:35
Medlem
Citat:
Det blir dom inte. Hasch omvandlas inte till thc i 37 grader. Och du har inte naturligt fett i magen. Du ha saltsyra hci och lite annat. Glukos kan omvandlas till fett. Men inte i magen. Punkt. Cannabisolja är en annan sak.
Tror inte det är så svart eller vit. tex vet jag att du måste decarba rökat innan för att omvandla thc till thca. dock sker denna proces även naturligt långsamt i rumstemperatur. så gammalt hash kan vara delvis decarbat redan. Jag tror iaf inte på att kroppen inte kan ta upp något thc alls från rökat om det inte smälta i smör eller olja innan. kan ha fel men läst och hört för mycket om folk som fått effekt utav att äta det utan tillagning.

Tex såg jag en dukumentär om en tjej som svalde hash ägg som sedan sprack i magen och hon blev extremt påverkad på flygplatsen. hur förklarar du det?
Citera
2023-04-05, 18:45
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Tror inte det är så svart eller vit. tex vet jag att du måste decarba rökat innan för att omvandla thc till thca. dock sker denna proces även naturligt långsamt i rumstemperatur. så gammalt hash kan vara delvis decarbat redan. Jag tror iaf inte på att kroppen inte kan ta upp något thc alls från rökat om det inte smälta i smör eller olja innan. kan ha fel men läst och hört för mycket om folk som fått effekt utav att äta det utan tillagning.

Tex såg jag en dukumentär om en tjej som svalde hash ägg som sedan sprack i magen och hon blev extremt påverkad på flygplatsen. hur förklarar du det?

Nä man får ingen effekt så e de ju bara.
Citera
2023-04-05, 18:46
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:

Måste de vart hasch? Kan ha varit mycket thc olja i. Eller annat. Och en dokumentär verifierar inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in