2023-02-08, 15:50
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarAlien
Hej! Tänkte se om någon här har nån info om de här små gummibjörnarna som just nu florerar på den svenska gräsmarknaden. De kommer i svarta ziplock bagd och är tryckta med bilder på rick and morty, GTA m.m. Undrar om nån vet vad de är för styrka och vart de kommer ifrån? Käkade två och blev helt friterad på de.
Den där förpackningen känner jag inte igen, dom jag köpte kom i en plåtburk typ modell jättestor snusdosa med skruvlock. Enligt etiketten så ligger dom på 25mg thc/ styck. Vet inte om styrkan stämmer eller ej, men jag blir bra kokt på två stycken.
Citera
2023-02-20, 16:14
Vet inte om detta är rätt tråd men tänkte bara tipsa om en grej.

Hade en bit brunt och rullpapper men ingen tobak så jag blandade ut med lite lös-te och det fungerade helt okej faktiskt. Läste på innan att det ska vara relativt ofarligt att röka te och i vissa länder röker de tydligen te.

Bara ett tips om det skulle krisa!
Citera
2023-02-27, 23:40
Medlem
Halloj, jag. Har ordnat 2st gummies björnar på 50mg thc styck och tänkte kasta i mig en eller båda imorgon problemet är att jag ska befinna mig med folk som inte för märka att jag är bäng och jag har ingen tolerans just nu då jag haft ett längre uppehåll innan dess har jag rökt dagligen 20+ år så jag är ingen färsking förutom på dessa gummies då då,

Så frågan är, ska jag äta båda, dvs 100 mg eller räcker det med en björn 50mg om man ska kunna hålla sig oupptäckt eller är 50mg för mkt det med utan tolerans om man ska kunna hålla färgen ? Tacksam för snabbt svar..

Ps tror ni man kan lämna negativt urinprov ca 10dagar efter intag av 50-100 mg?

Må bäst alla flumtomtar!
Citera
2023-02-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Halloj, jag. Har ordnat 2st gummies björnar på 50mg thc styck och tänkte kasta i mig en eller båda imorgon problemet är att jag ska befinna mig med folk som inte för märka att jag är bäng och jag har ingen tolerans just nu då jag haft ett längre uppehåll innan dess har jag rökt dagligen 20+ år så jag är ingen färsking förutom på dessa gummies då då,

Så frågan är, ska jag äta båda, dvs 100 mg eller räcker det med en björn 50mg om man ska kunna hålla sig oupptäckt eller är 50mg för mkt det med utan tolerans om man ska kunna hålla färgen ? Tacksam för snabbt svar..

Ps tror ni man kan lämna negativt urinprov ca 10dagar efter intag av 50-100 mg?

Må bäst alla flumtomtar!

Avvakta hellre isåfall, 50mg THC är väldigt mycket om man inte har en tolerans.
Kommer absolut märkas på dig att du är stekt. 20-30mg brukar ses som en hög dos, när jag senast köpte färdigdoserade edibles vilket nu är några år sedan respekterade jag inte dosen och tryckte i mig 100mg "för jag brukar faktiskt göra egna edibles" men det slutade med att jag låg på soffan med ena benet på golvet i 7-8 timmar för allting bara snurrade.

Spara isåfall dina björnar till en dag när du inte har något för dig.
Citera
2023-02-28, 08:02
Medlem
Hahaha okeey tack för varningen
Jag tänkte precis som du, jag brukar med göra min egna hasch oboy innan jag la ner. Men om jag verkligen tänker efter så skulle jag bli totalstekt på en 0.1 om jag ens rökte nu.

Men tror nog jag törs peta i mig en halv björn iaf.

Får låtsas som jag fått huvudvärk o gå och lägga mig eller nåt ifall det skulle bli allt för mkt men tycker jag bör klara det hehe
Återkommer med resultat

Y
Citera
2023-03-11, 10:46
Medlem
forumusers avatar
Testa att carboxylera hasch i ugnen igår, sen smulade jag ner det i smör. Ingen effekt. Tidigare testat att bara smula ner det i smör och shotta smöret.

Varför får jag ingen effekt när jag försöker äta/dricka? Vad gör jag för fel?
Citera
2023-03-11, 11:47
Medlem
forumusers avatar
Hur äter jag några gram hasch på bäst sätt?
Citera
2023-03-13, 21:16
Medlem
Extremeflys avatar
Jag ser ibland att man kan köpa färdiga godisbitar med cannabis i.

Hur blir man på enbart en sådan bit? Är det grönt eller brunt i? Hur länge sitter ruset i?

Är helt ny på detta men väldigt sugen på att testa.

Sen tänkte jag fråga om de finns cannabisolja som man droppar under tungan likt cbd olja? Funkar de lika bra?

Bor i lägenhet mitt i stan så kan tyvärr inte röka och vape går bort.
Citera
2023-03-14, 10:48
Medlem
En klassiker jag och brorsan kört på under några års tid är; koka upp mjölk på spisen. Så snart det börjar koka, häll upp i en kopp. Smula ned önskad mängd hasch -rör om. Tuta och kör😋

Sen är man go i 12-24 timmar beroende på tolerans och mängd. Gillar själv 0.3g när man inte är särskilt inkörd, då är man fint bäng framför någon fin film. Gärna animerat men sån är jag.

Soul, Encanto, Raya and the last Dragon, kung Fu Panda, Seamonsters..
Citera
2023-03-29, 14:45
Medlem
Badassmfokas avatar
Lol till början av denna TS.
Nej cannabis behöver tillagas för att det psykoaktiva ska bli biotillgängligt i magen.
Åtminstone CA 30 min i runt 100 grader i ugn eller stekpanna tillsammans med fett som smör eller kokosolja är bra alternativ.

Jag har ätit starkt indica hash senaste dagarna som mixat med sub fick mig att somna lite för lätt. Fick blanda ihop en hel del kaffe så blev det väldigt trevligt.
Citera
2023-04-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Lol till början av denna TS.
Nej cannabis behöver tillagas för att det psykoaktiva ska bli biotillgängligt i magen.
Åtminstone CA 30 min i runt 100 grader i ugn eller stekpanna tillsammans med fett som smör eller kokosolja är bra alternativ.

Jag har ätit starkt indica hash senaste dagarna som mixat med sub fick mig att somna lite för lätt. Fick blanda ihop en hel del kaffe så blev det väldigt trevligt.
Nej det behöver det inte nödvändigtvis göra. Ja det tas upp betydligt mycket bättre om du tillagar det med tex smör. Men även om du äter det som det är kan du bli bäng av en stor mängd då magen har egna fett syror som kan ta upp en vis del av thc’n man får i sig.

Men krävs som sagt mycket mer om du inte tillagar det innan.

Jag skulle tro att smält ett gram röka och sedan äta/ dricka det motsvarar cirka 4g röka som man äter utan tillagning.
Senast redigerad av flaskans 2023-04-01 kl. 22:49.
Citera
2023-04-02, 15:42
Medlem
Är proteinerna/enzymerna för Δ9-tetrahydrocannabinol kartlagda och om det är så borde man kunna göra cDNA på detta och inkorporera i arvsmassan hos potatis, och börja odla potatis med skyhöga halter THC. Kan en privatperson beställa in restriktionsenzymer, ligas, ultraljudbad, och en lämplig vektor såsom tomma virus proppfulla med DNA och make some sweet Magic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in