2022-12-26, 19:35
Medlem
ApolloSthlms avatar
Såklart det går, men det får nog inte vara för varmt.....inte koka bort skiten...låter äckligt...
Citat:
Ursprungligen postat av Etorsknr1
Tjena. Som det står i rubriken. Går att smula ner hasch i varm glögg? Funkar med te.

Sökte, men hitta ingen relevant tråd.
Citera
2022-12-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Såklart det går, men det får nog inte vara för varmt.....inte koka bort skiten...låter äckligt...

Okej men då vet jag. Tack! Haha låter riktigt snuskigt, men drygt att stå ute i regn och hårda vindar
Citera
2022-12-26, 19:52
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Smält knarket i lite margarin och häll ner det i glöggen.
Citera
2022-12-26, 20:51
Medlem
Gridiots avatar
Bara att köra! Förr om åren smulade jag ner i morgonkaffet.

Det där me fett är enomrt överdrivet. Är du inte fullkomligt utsvulten har en nog med fettsyror i systemt hursom.
Citera
2022-12-26, 21:37
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Tjena. Som det står i rubriken. Går att smula ner hasch i varm glögg? Funkar med te.

Rök en joint och drick glögg till
Citera
2022-12-26, 22:29
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:

Tråden "Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis" är bättre lämpad.

Tråd "Hasch i glögg?" sammanfogad. /MOD
Citera
2022-12-27, 10:26
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Smält knarket i lite margarin och häll ner det i glöggen.
Smör ska det vara, inte margarin.
Citera
2023-01-18, 12:46
Medlem
0nlAs avatar
Hej alla stoners, tänkte dela min upplevelse med att dricka en 0,5-1g hasch i varm oboy.
Jag gjorde som så att jag värmde mjölk i mikron tills det blev sjukt varmt, sedan oboypulver, (lite mer än vad jag brukar ha i för att dämpa haschsmaken) och sen la jag bara ner biten hel i oboyen och rörde runt.
Det funkade jättebra, det började kännas efter 30 minuter och sedan fick jag allt på samma gång efter ca en timme. Känner av lite just nu dagen efter.
Är inte en stor cannabisrökare men detta var min upplevelse för andra gången jag testat ta hasch oralt.
Ursäkta eventuella stavfel är lite bäng fortfarade.
Citera
2023-01-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0nlA
Hej alla stoners, tänkte dela min upplevelse med att dricka en 0,5-1g hasch i varm oboy.
Jag gjorde som så att jag värmde mjölk i mikron tills det blev sjukt varmt, sedan oboypulver, (lite mer än vad jag brukar ha i för att dämpa haschsmaken) och sen la jag bara ner biten hel i oboyen och rörde runt.
Det funkade jättebra, det började kännas efter 30 minuter och sedan fick jag allt på samma gång efter ca en timme. Känner av lite just nu dagen efter.
Är inte en stor cannabisrökare men detta var min upplevelse för andra gången jag testat ta hasch oralt.
Ursäkta eventuella stavfel är lite bäng fortfarade.

Intressant, trodde man var tvungen att addera fett (typ svenskt smör) för att känna något. Så är det iaf med cannabis.
Citera
2023-01-18, 20:38
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Intressant, trodde man var tvungen att addera fett (typ svenskt smör) för att känna något. Så är det iaf med cannabis.

Många som delat med sig om oboyhasch utan att tillaga haschsmör, att det funkat. Aldrig testat.

Iofs när jag var 20 och inte ens börjat röka hade jag omedvetet fått med mig typ 1g gräs (över gränsen och allt). Då jag inte visste hur man rullade och hade 0 intresse, slängde jag bara in allt i käften. Väl i matbutiken, tyckte jag mig känna av lite, mja för att vara realistisk - säkert placebo.
Citera
2023-01-19, 08:45
Medlem
angestmannens avatar
Jag ser ingen anledning att blanda in fett när man käkar braj, magsyran löser upp allt och man blir bäng även om man bara sväljer biten hel.
Citera
2023-01-19, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Jag ser ingen anledning att blanda in fett när man käkar braj, magsyran löser upp allt och man blir bäng även om man bara sväljer biten hel.

Det du skriver går helt emot vetenskapen. Både THC och CBD är fettlösliga och därför behövs fett för att cannabispotensen ska frigöras. Det är kanske inte omöjligt att känna något om man käkar cannabis utan fettkälla men du behöver väldigt mkt mer gräs i så fall jämfört med om du löser upp det i fett.

https://www.hellomd.com/articles/why...your-cannabis/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in