2015-11-18, 17:45
Medlem
Shotgun92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4sweeden
Man löser ju upp haschet med fett, t.ex när du ska baka brownies. Men det är ju inte nödvändigt när det skall drickas.

http://existenz.se/out.php?id=121785
Slänger upp en länk med lite goa recept om du är kreativ

Om jag førstår dig rætt så ska jag bli bæng av att blanda ut det med varmt te vatten/kaffe? smakar ju røv men ska kika på lænken du gav mig.

Tack før svar!
Citera
2015-11-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun92
Om jag førstår dig rætt så ska jag bli bæng av att blanda ut det med varmt te vatten/kaffe? smakar ju røv men ska kika på lænken du gav mig.

Tack før svar!

Yes, smula ner haschet fint bara och låt det lösas upp i koppen. Bara att kika på länken så hajar du nog
Citera
2015-11-24, 12:32
Medlem
Hejsan. Jag har en MFLB och kan verkligen rekommendera att äta resterna från den (och från alla vaporizers). Man behöver inte mycket vaporiserat gräs för att bli skönt stenad. Igår tex. så vaporiserade jag kanske 3-4gram bra gräs och det som blev över (askan eller vad man ska säga) blandade jag med mjölk och en skvätt grädde och sen in i mikron.
Idag när jag vaknade så var jag skönt stenad och det kändes som om man nyss rökt en holk

Så det kan jag rekommendera. Vad jag undrar över är vilket som är bäst när man är sjuk, att äta vanligt gräs (utan att först "aktivera" det med värme) eller att äta "aktiverat" gräs ?

Jag har för mig att det ska vara väldigt bra att äta gräset utan att "aktivera" det med värme också, för då kan man äta massor utan att bli speciellt stenad och att det ska vara bra för bla. imunförsvaret (ser till så att det inte löper amok vid cancer tex osv). Men viket är bäst?

Någon som vet?
Citera
2015-11-26, 16:28
Medlem
Det jag vet är att röka kan vara synligt vid en poliskontroll om man kör bil, blir det synligt då att ta det som te eller bakat med muffins, förutom genom urinprov? jag menar, misstänker dem inte det så gör man inte en urinprov vid en trafikkontroll.
Citera
2015-12-04, 19:16
Medlem
Cilangs avatar
Har haft helt sjuka upplevelser två gånger om nu. Åt givetvis för mycket, vet inte exakt i gram. Men båda gångerna spydde som om det inte fanns något slut i magen. Men det psykologiska var något helt sjukt, hela världen föll ihop. Är van rökare (även om inte röker så ofta nu), är också van användare av syra, svamp och diverse andra hallucinogener. Aldrig upplevt något negativt på dessa även om doserat ganska kraftigt. Så var verkligen försiktig med doseringen mina vänner, det är starkare än man kan tro om man får i sig för mycket...
Senast redigerad av Cilang 2015-12-04 kl. 19:19.
Citera
2015-12-05, 13:38
Medlem
Softers avatar
Jag vill att ni ska reda ut en sak åt mig...
En gång när jag smulade ner typ 0,5g brunt i te eller kaffe (minns inte vad det var) så drack jag upp det och blev skön, jag vart bäng helt enkelt och vart bäng ganska länge dessutom.

Nästa gång när jag skulle äta CB så kokade jag upp smör på plattan, lade sen ner cannabiset i smöret (ca 0,7g kanske) och rörde om några minuter, åt sedan upp smöret som det var direkt. Den gången kände jag inte ett jävla skit. Det var dessutom helt okey weed, räckte med att röka typ 0,1 för att bli bäng.

Vad gjorde jag fel/rätt???
Senast redigerad av Softer 2015-12-05 kl. 13:44.
Citera
2015-12-05, 14:05
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Jag vill att ni ska reda ut en sak åt mig...
En gång när jag smulade ner typ 0,5g brunt i te eller kaffe (minns inte vad det var) så drack jag upp det och blev skön, jag vart bäng helt enkelt och vart bäng ganska länge dessutom.

Nästa gång när jag skulle äta CB så kokade jag upp smör på plattan, lade sen ner cannabiset i smöret (ca 0,7g kanske) och rörde om några minuter, åt sedan upp smöret som det var direkt. Den gången kände jag inte ett jävla skit. Det var dessutom helt okey weed, räckte med att röka typ 0,1 för att bli bäng.

Vad gjorde jag fel/rätt???

Spontant känns det som du värmde det för lite / för kort tid. När jag gör cannasmör ( smör som jag sedan bakar och lagar mat med, inte äter ur pannan ) efter recept så puttrar det på låg värme i timmar och det har jag aldrig blivit missnöjd med.
Citera
2015-12-11, 21:09
Medlem
Behöver lite hjälp!

Köpte mina första 5gr weed nu och fick en brun på köpet

Jag vill pröva det för depression men jag hatar rök och har tre barn hemma så skulle lukta mycket och baka skulle inte fungerar heller då skulle barn bli sugen för muffins etc vad som helst jag skulle baka.

Jag vill ha tips på vilket sätt ska skulle använda gräset. Te?
Jag vill inte ta det lugnt och inte ta allt på en gång så ta jag te? hur mycket vatten till hur mycket gräs?

En annan fråga är hur länge tid ta de att försvinna från kroppen så jag kan köra bil igen?
Citera
2015-12-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reborn.swe
Behöver lite hjälp!

Jag vill pröva det för depression men jag hatar rök och har tre barn hemma så skulle lukta mycket och baka skulle inte fungerar heller då skulle barn bli sugen för muffins etc vad som helst jag skulle baka.

Jag vill inte ta det lugnt och inte ta allt på en gång så ta jag te? hur mycket vatten till hur mycket gräs?

En annan fråga är hur länge tid ta de att försvinna från kroppen så jag kan köra bil igen?
Varm choklad tycks vanligt. Problemet med te är att gräset enbart är oralt aktivt om du blandar det med fett, ex. vanligt smör.

Äter man så håller det ca 6 timmar.

Annars vore väl vaporizer ett bra tips. Då röker man inte gräset utan förångar det, och lukten sätter sig inte heller lika mycket. En vaporizer kostar runt 1500 kr.
Citera
2015-12-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reborn.swe
Behöver lite hjälp!

Har tipsat om denna tråden förut men här har du en hel drös med exempel vad du kan göra med dina godsaker iaf: http://existenz.se/out.php?id=121785 ! Enjoy
Citera
2015-12-26, 13:03
Bannlyst
Hade tänkt göra lite oboy idag lägger väl i 2g hasch och sen väntar återkommer med resultat sen

Edit: Smaken var inte så dåligt gick ner hur bra som helst, hur länge kommer jag behöva vänta, 1-2h?
Senast redigerad av Yogurtman 2015-12-26 kl. 13:13.
Citera
2015-12-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman
Hade tänkt göra lite oboy idag lägger väl i 2g hasch och sen väntar återkommer med resultat sen

Edit: Smaken var inte så dåligt gick ner hur bra som helst, hur länge kommer jag behöva vänta, 1-2h?

Hur lång tid tog det tills det slog och gjorde den sitt jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in