2022-12-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Lägg smör i varmt vattenbad, kastrull med vatten och sedan en skål eller dylikt för smöret. Smält smöret och blanda i haschet rakt upp och ner, 0.25 får dig lätt påverkad 0,5 får dig påverkad och 1+ får dig väldigt påverkad.

Låt haschet smälta ner i smöret rör runt någon gång ibland, låt det stå så länge du orkar vänta. Ju längre desto bättre är min erfarenhet, men efter 1 timme gör det ingen större skillnad längre. Häll ner smöret i oboy eller vad du nu vill så väntar du upp till 2 timmar innan effekt ges.

Säkert inte det mest effektiva sättet att göra det på men fungerat bra för mig. Gräs däremot blir annorlunda där måste du decarba och filtrera växtmaterialet osv. Men hasch är bara att dricka, smakar inte särskilt gott dock.
tack
Citera
2022-12-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombibitt219
tack
förresten hur mycket smör på 0,25 ?
Citera
2022-12-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombibitt219
förresten hur mycket smör på 0,25 ?

Ta så det räcker för att smälta ner haschet, jag brukar ta kanske 15 gram smör när jag gör. Tillräckligt för att smälta haschet och inte mycket mera. Sä länge du inte bränner det så kan du inte direkt göra fel, det enda viktiga är att haschet smälter och får stå i smöret ett tag.
Citera
2022-12-16, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ta så det räcker för att smälta ner haschet, jag brukar ta kanske 15 gram smör när jag gör. Tillräckligt för att smälta haschet och inte mycket mera. Sä länge du inte bränner det så kan du inte direkt göra fel, det enda viktiga är att haschet smälter och får stå i smöret ett tag.
Funkar det med grenar/kvistar från buds med, har lite sparat. Puffat på den nån gång med värsta huvudvärken som belöning. Tips för kvistar
Citera
2022-12-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeff567-107
Funkar det med grenar/kvistar från buds med, har lite sparat. Puffat på den nån gång med värsta huvudvärken som belöning. Tips för kvistar

Det är svårare, men försök skadar aldrig. Har aldrig testat själv med kvistar osv, men kasta in det i ugnen på 120 grader så du decarbar det i en timme. Gör sedan cannabutter som ovan men filtrera ut växtmaterialet för det blir ett helvete annars. Sedan förtär smöret på bästa sätt, baka kladdkaka eller oboy.

Brukade baka på mitt gröna när jag vapade och gjorde som ovan, vilket fungerade. Nu håller jag mig enbart till kief/hasch för att det är lättare, de få gånger jag köper något.

Ingen aning om mängder osv utan testar mig fram. Nackdelen är när det blir för starkt, då vet du att du lever
Citera
2022-12-16, 18:29
Bannlyst
Citat:
Det är svårare, men försök skadar aldrig. Har aldrig testat själv med kvistar osv, men kasta in det i ugnen på 120 grader så du decarbar det i en timme. Gör sedan cannabutter som ovan men filtrera ut växtmaterialet för det blir ett helvete annars. Sedan förtär smöret på bästa sätt, baka kladdkaka eller oboy.

Brukade baka på mitt gröna när jag vapade och gjorde som ovan, vilket fungerade. Nu håller jag mig enbart till kief/hasch för att det är lättare, de få gånger jag köper något.

Ingen aning om mängder osv utan testar mig fram. Nackdelen är när det blir för starkt, då vet du att du lever
Provar nåt sånt nu när kranen slutat rinna/droppa
Citera
2022-12-16, 19:32
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmegaHaccintosh
Vid decarb i ugn, borde det inte funka med ugnspåse för doften? Med tanke på hur kalas det funkar när man gör snus så borde det väl gå här med?
Prova och se
Citera
2022-12-24, 01:30
Medlem
bobo909s avatar
Någon som stått och bakat en jävla massa haschbrownies inför jul?

Hur mycket påverkas effekten jämfört med ifall man käkar direkt, kontra att frysa ned och eventuellt inta upp till en månad efteråt?

Antar att effekten är som bäst när det kommer direkt ifrån ugnen, men då jag aldrig fryst ned förut för att sedan använda vid ett senare tillfälle och saknar erfarenhet gällande det får någon gärna flika in.
Citera
2022-12-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Någon som stått och bakat en jävla massa haschbrownies inför jul?

Hur mycket påverkas effekten jämfört med ifall man käkar direkt, kontra att frysa ned och eventuellt inta upp till en månad efteråt?

Antar att effekten är som bäst när det kommer direkt ifrån ugnen, men då jag aldrig fryst ned förut för att sedan använda vid ett senare tillfälle och saknar erfarenhet gällande det får någon gärna flika in.

Det är inga konstigheter att frysa ned och äta senare i vart fall vad jag märkt. Vart lika stenad de gånger jag åt kakorna direkt och när det legat fryst 1 år.
Citera
2022-12-25, 15:25
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Det är inga konstigheter att frysa ned och äta senare i vart fall vad jag märkt. Vart lika stenad de gånger jag åt kakorna direkt och när det legat fryst 1 år.

Bra.

Tänkte det att den minimala skillnaden det eventuellt blir kommer knappast spela roll. Ska fan övergå helt till att käka endast, man tar för mycket stryk av själva rökningen, även om det endast vissa dagar är en joint med minimal tobak.

Kommer även bli rätt skoj och läskigt nu i början då det fan inte är lika lätt att dosera och förutspå hur det kommer te sig.

Rätt ironiskt att jag även lyckades kamma hem en baknings bok via tärningsspelet. Ödet har liksom talat
Citera
2022-12-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Bra.

Tänkte det att den minimala skillnaden det eventuellt blir kommer knappast spela roll. Ska fan övergå helt till att käka endast, man tar för mycket stryk av själva rökningen, även om det endast vissa dagar är en joint med minimal tobak.

Kommer även bli rätt skoj och läskigt nu i början då det fan inte är lika lätt att dosera och förutspå hur det kommer te sig.

Rätt ironiskt att jag även lyckades kamma hem en baknings bok via tärningsspelet. Ödet har liksom talat

Att göra edibles är i mitt tycke mycket bättre än att hålla på att röka. Ger ett bättre längre rus om det är vad man är ute för. Även CBD blir i mitt tycke bättre om man äter det, ger mera av de positiva effekterna.

Gjort brownies och kakor både på vanligt hasch/gräs samt cbd-gräs och kommer alltid göra det istället för att röka.

Nackdelen med att göra egna edibles är ju lukten, när man gör smöret så verkligen stinker det.
Citera
2022-12-26, 19:32
Medlem
Hasch i glögg?

Tjena. Som det står i rubriken. Går att smula ner hasch i varm glögg? Funkar med te.

Sökte, men hitta ingen relevant tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in