2023-01-20, 08:47
Medlem
0nlAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Jag ser ingen anledning att blanda in fett när man käkar braj, magsyran löser upp allt och man blir bäng även om man bara sväljer biten hel.
Ja det är klart att det går, dock krävs det en högre mängd. Smakar inte så gott heller.
Citera
2023-01-23, 10:09
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0nlA
Ja det är klart att det går, dock krävs det en högre mängd. Smakar inte så gott heller.

Nej inte att äta det rakt av nej, men man kan ju baka nått
Citera
2023-01-26, 11:27
Medlem
0nlAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Nej inte att äta det rakt av nej, men man kan ju baka nått
Jodå, för mig har det funkat utmärkt, en kompis till mig likaså. Har kanske något och göra med magsaften?
Citera
2023-01-26, 11:49
Medlem
Citat:
Jodå, för mig har det funkat utmärkt, en kompis till mig likaså. Har kanske något och göra med magsaften?

Fel, googla dekarboxylering.

Ni har blivit inbillningsbänga som en fjortis efter en mun folköl.
Citera
2023-01-26, 18:25
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Har aldrig heller haft några problem käka det rakt av, däremot är det ju altid skojsigt att baka något om man har polare över. Dock ska jag säga att jag såklart föredrar att röka det.
Citera
2023-01-27, 09:11
Medlem
0nlAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fGpgcuc2WfyPjbe
Fel, googla dekarboxylering.

Ni har blivit inbillningsbänga som en fjortis efter en mun folköl.
Tro vad du vill, det funkar.
Citera
2023-02-05, 02:03
Medlem
Citat:
Tro vad du vill, det funkar.
Ni båda har rätt kan man säga. Det funkar absolut att bara äta det då magen har egna fett syror. Men magen kan ta upp betydligt mer thc om man först smällter det i fett innan.

Så ja man kan bli bäng av att bara äta det rakt av men det krävs större mängd då än om du smälter de i smör först.
Citera
2023-02-05, 13:10
Medlem
Basers avatar
Tog ett halv gram redan vejpat hasch på en smörgås med jordnötssmör och trodde inte det skulle ge så mycket.

Oj så fel jag hade. Tur att jag hade lite benso till hands
Citera
2023-02-07, 12:14
Medlem
PundarAliens avatar
Gröna THC gummibjörnar

Hej! Tänkte se om någon här har nån info om de här små gummibjörnarna som just nu florerar på den svenska gräsmarknaden. De kommer i svarta ziplock bagd och är tryckta med bilder på rick and morty, GTA m.m. Undrar om nån vet vad de är för styrka och vart de kommer ifrån? Käkade två och blev helt friterad på de.
Citera
2023-02-07, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av PundarAlien
Hej! Tänkte se om någon här har nån info om de här små gummibjörnarna som just nu florerar på den svenska gräsmarknaden. De kommer i svarta ziplock bagd och är tryckta med bilder på rick and morty, GTA m.m. Undrar om nån vet vad de är för styrka och vart de kommer ifrån? Käkade två och blev helt friterad på de.

Mumsade några sådana förra veckan på besök hemma i Malmö, jo friterad är nog rätt ord!
Men går under klassen "edibles" alltså, ätbara thc-karameller/dyl.
Inget nytt, men är nog någon tjomme som kokat ihop hemma och skeppat ifrån som vanligen någon Öst stat.

Men bra alternativ helt klart, rök är aldrig bra för kroppen!
Citera
2023-02-07, 14:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2023-02-07, 22:06
Medlem
PundarAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gill.Bates
Mumsade några sådana förra veckan på besök hemma i Malmö, jo friterad är nog rätt ord!
Men går under klassen "edibles" alltså, ätbara thc-karameller/dyl.
Inget nytt, men är nog någon tjomme som kokat ihop hemma och skeppat ifrån som vanligen någon Öst stat.

Men bra alternativ helt klart, rök är aldrig bra för kroppen!

Jo, att det är edibles förstår jag ju Undra ba om nån visste ursprunget då dessa finns överallt i Sverige just nu, hos varannan kran typ. Var mest intresserad i styrkan då det var längesen ja käkade edibles, vill gärna ha en referenspunkt respektive dos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in