2022-01-29, 14:41
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedz
Uppskattar svaret. Vad menar du med 0,2 förresten? Mina enda mått är att hela "batchen" är av 5g weed :P Vet inte THC-mängden

Dela upp den i 25 delar, så har du 0.2 ":P".

Redan varit på cannabisen?
Citera
2022-01-29, 14:44
Medlem
Swedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icuesofty20
Dela upp den i 25 delar, så har du 0.2 ":P".

Redan varit på cannabisen?

Tack tack, då förstår jag! Fan jag kanske slänger i mig 1g ändå som du säger och hoppas på det bästa?
Citera
2022-01-29, 14:44
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Börja mycket lägre är mitt tips, det går bra att fylla på efter nån timme om du känner för det.

Nu kommer jag säkert få mothugg, men sikta på en 0,2a och känn efter. Potensen kan variera något otroligt.

Ja, bra tips. Lyssna på det här TS, det är ju lite svårt att dosera, men försöka att få i dig c.a. 0,2 gram baserat på hur mycket kakor du har. Var själv en novis för många år sedan. Gjorde cannabis på olivolja. Tog en matsked istället för en tesked. En riktig åktur blev det så att säga.

Man behöver verkligen mycket mindre edibles än vad man tror.
Citera
2022-01-29, 14:45
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Tack tack, då förstår jag! Fan jag kanske slänger i mig 1g ändå som du säger och hoppas på det bästa?

Äh, kör på hälften av det, så kan det omöjligen gå fel. (0.5g).

Det är många timmar kvar på lördagen, kan fylla på sen.
Citera
2022-01-29, 14:45
Medlem
Swedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ja, bra tips. Lyssna på det här TS, det är ju lite svårt att dosera, men försöka att få i dig c.a. 0,2 gram baserat på hur mycket kakor du har. Var själv en novis för många år sedan. Gjorde cannabis på olivolja. Tog en matsked istället för en tesked. En riktig åktur blev det så att säga.

Man behöver verkligen mycket mindre edibles än vad man tror.

Okej vi börjar med 0,2 och jobbar oss uppåt! Det blir nog kanoners
Citera
2022-01-29, 14:48
Medlem
shotacats avatar
Personligen så tycker jag att 0.25g-0.3g är den perfekta doseringen, problemet när man äter för mycket är att man riskerar att somna och det är ju enbart ett slöseri tycker man. När peaken börjar att dala så kan man med fördel göra en återfyllning på samma dosering.
Citera
2022-01-30, 15:41
Medlem
Citat:
Okej vi börjar med 0,2 och jobbar oss uppåt! Det blir nog kanoners

Hur gick det? Rapport!
Citera
2022-02-28, 05:59
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Tänkt köpa cannabisblad och göra en smoothie som jag kommer ta under en vecka.

Fötsta gången någonsin jag äter cannabis.

Någon som kan rekommendera var jag får tag på högkvalitativa ekologiska cannabisblad?
Hur skall jag göra för att få till en go smoothie?
Citera
2022-03-08, 13:10
Medlem
thebyebyemans avatar
Finns det cannabisolja med THC i som man använder som droppar? Hittar bara med endast CBD på clearnet och på Darknet hittar jag bara olja som används till e-cigg.
Citera
2022-03-11, 20:13
Medlem
Kan man vara immun mot edibles?

kan man vara immun mot att äta cannabis? har prövat göra hasch smör och olja på kokosolja på 1 gram bra hasch ca 4-5 gånger men det enda som händer efter 2 timmar är att jag får gigantiska pupiller.
Sista gången jag gjorde det på margarin och hade en termometer för första gången då jag decarbade och såg att den var lite för varm, kan det ha något med det att göra? känns som slöseri att försöka igen innan jag får det bekräftat att man kan vara immun. isåfall skulle jag uppskatta det absolut snabbaste sättet att få hash ätbart utan att slösa på allt för mycket thc
Citera
2022-03-11, 20:24
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag märker knappt av något om jag äter, spelar ingen roll om det är brownies eller rent hasch, men om jag ätit och röker en liten flisa så slår det stenhårt och stenhårt länge.
Citera
2022-03-11, 21:14
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
kan man vara immun mot att äta cannabis? har prövat göra hasch smör och olja på kokosolja på 1 gram bra hasch ca 4-5 gånger men det enda som händer efter 2 timmar är att jag får gigantiska pupiller.
Sista gången jag gjorde det på margarin och hade en termometer för första gången då jag decarbade och såg att den var lite för varm, kan det ha något med det att göra? känns som slöseri att försöka igen innan jag får det bekräftat att man kan vara immun. isåfall skulle jag uppskatta det absolut snabbaste sättet att få hash ätbart utan att slösa på allt för mycket thc
1 gram låter lite, prova 2-3 gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in