2018-07-21, 15:56
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
1 gram räcker gott och väl för att bli over the moon stukad.

Okok nice😀
Citera
2018-07-22, 11:51
Medlem
Om man ska blanda grönt och smör och receptet till en kaka ska ha 100g smör, hur mkt cb ska man ta och hur ska man tillaga det?
Citera
2018-07-22, 11:52
Medlem
Och hur skiljer ruset sig från när man röker?
Citera
2018-07-23, 02:45
Medlem
Hade tänkt göra haschkaffe på haschsmör inför en 13timmars bilresa, problemet är att kaffet inte kommer hålla sig varmt så länge. Min fråga är om det går o dricka ljummet ( möjligtvis kylt i kylskåpet ) kaffe och fortfarande få samma effekt som när det är varmt?

Mvh
Citera
2018-07-25, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luds
Hade tänkt göra haschkaffe på haschsmör inför en 13timmars bilresa, problemet är att kaffet inte kommer hålla sig varmt så länge. Min fråga är om det går o dricka ljummet ( möjligtvis kylt i kylskåpet ) kaffe och fortfarande få samma effekt som när det är varmt?

Mvh

Två dagar sen du skrev men.. smältpunkten för smör är högre än vad jag antar blir typ 20c i en bil med AC, borde funka om du har det i en termos eller något och har den i solen? :P
Citera
2018-08-05, 17:52
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luds

Mvh

Hur gick det med ditt kaffe? Jag har haft liknande tankar kring kaffe och bilresa själv nämligen.
Citera
2018-08-05, 18:33
Medlem
Buffedbygods avatar
Jag röker i snitt 3 gram om dagen och gjort länge. Hur mycket ska jag äta för att bli bäng ett bra tag?

Trött på att mecka och röka konstant.
Citera
2018-08-06, 00:52
Medlem
Någon som prövat edibles från dispensires?

Finns ju grymt starka jävla grejer, såg en video med Joe Rogan där han berättade om en polare som ätit 1000mg thc!! Måste trippat balls, även Seth Rogen och Snoop har varnat för dessa gummibjörnar, jag blev redigt svängd av en kola köpt på Svensk mark för länge sedan och om jag inte missminner mig innehöll den runt 80mg thc.

Vad innehåller en standardjoint, 30mg tops? Sen är väl rökning den mest ineffektiva metoden för kroppen att ta upp alla aktiva ämnen men det var bara en jämförelse för att visa hur starka edibles det görs.

Tankar? Erfarenheter? Recept?
Citera
2018-08-06, 16:28
Medlem
jamesdeans avatar
Någon som testat att röka AVB/ABV, dvs det brun-färgade gräset som blir över i ens vaporizer? Jag har en Volcano och läste någonstans att eftersom volcanon redan har hettat upp gräset så behöver man inte hetta upp det i ugnen eller blanda det med fett utan man kan bli bäng genom att bara äta ett gram. Så jag tvingade i mig ett gram (smakade för jävligt och jag spydde nästan flera gånger) och ingenting hände alls, 2 timmar senare var jag fortfarande spik nykter. Någon som testat att äta AVB och lyckades bli bäng?
Citera
2018-08-06, 16:48
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Någon som testat att röka AVB/ABV, dvs det brun-färgade gräset som blir över i ens vaporizer? Jag har en Volcano och läste någonstans att eftersom volcanon redan har hettat upp gräset så behöver man inte hetta upp det i ugnen eller blanda det med fett utan man kan bli bäng genom att bara äta ett gram. Så jag tvingade i mig ett gram (smakade för jävligt och jag spydde nästan flera gånger) och ingenting hände alls, 2 timmar senare var jag fortfarande spik nykter. Någon som testat att äta AVB och lyckades bli bäng?

Ja, många ggr med mycket bra resultat. Gjorde alltid te på det dock. Kokande vatten, AVB och smör i ca 1 timme. Sen filtrera bort all avb och ner med en tepåse.

Det svåra är dosering... 2gram och uppåt skulle jag GISSA på att det keävs när vi pratar om AVB.
Citera
2018-08-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Röka avb'n har jag gjort ett par gånger i krissituationer, gäller att rulla "rent", smakar skit men visst det finns lite aktiva ämnen kvar, för mig är det helt enkelt inte värt mödan.

En studie jag läst visar på att vape är ett av dom effektivaste sätten att förtära cannabis och tar upp så mycket som 70% av dom aktiva ämnena så du får kräma på rejält med avb om du ska känna något.

Jag har också efter ett vad ätit avb straight up (ett gram bruning drygt) effekten uteblev tyvvär men en erfarenhet rikare.
Citera
2018-08-07, 05:44
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Röka avb'n har jag gjort ett par gånger i krissituationer, gäller att rulla "rent", smakar skit men visst det finns lite aktiva ämnen kvar, för mig är det helt enkelt inte värt mödan.

En studie jag läst visar på att vape är ett av dom effektivaste sätten att förtära cannabis och tar upp så mycket som 70% av dom aktiva ämnena så du får kräma på rejält med avb om du ska känna något.

Jag har också efter ett vad ätit avb straight up (ett gram bruning drygt) effekten uteblev tyvvär men en erfarenhet rikare.
Så sant som det är sagt. Vape är väldigt effektivt.

Jag sparar all min AVB tills jag har drygt 40 gram. Sedan blir det 15 ganska potenta kakor av det! :Yes:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in