2021-06-08, 09:47
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z3ckl1z
Okej, kan du rekomendera något snabbare som man kan göra med gräset?
Du kan äta det rakt upp och ner. Men ja, 30 min. I en panna är att föredra.
Citera
2021-06-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z3ckl1z
Okej, kan du rekomendera något snabbare som man kan göra med gräset?

Minska tiden till 30-40minuter i kastrullen istället.
Citera
2021-07-01, 18:32
Medlem
Vape pennor som innehåller THC-olja, kan man ta den oljan och baka med?
Citera
2021-07-01, 18:49
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remnant
Vape pennor som innehåller THC-olja, kan man ta den oljan och baka med?
Absolut inte. Fyfan, dummaste jag läst idag.
Citera
2021-07-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Absolut inte. Fyfan, dummaste jag läst idag.

Okej, tack för svaret men varför är det dumt, jag har ingen koll alls på detta?
Citera
2021-07-02, 17:06
Medlem
Om man mot förmodan skulle ha fått tag på hasch som istället innehåller spice, skulle det i så fall gå att göra edibles på det och få effekt eller hade det bara funkat att röka det?
Citera
2021-07-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Om man mot förmodan skulle ha fått tag på hasch som istället innehåller spice, skulle det i så fall gå att göra edibles på det och få effekt eller hade det bara funkat att röka det?
du har inte fått tag på hasch med spice min vänn. känns mycket otroligt iaf, varför tror du dig fått tag på de?
Citera
2021-07-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
du har inte fått tag på hasch med spice min vänn. känns mycket otroligt iaf, varför tror du dig fått tag på de?

Nä, troligtvis inte. Men med alla skriverier så vill man ju vara på säkra sidan. Tänkte att ifall inte spice funkar att äta så hade det kunnat fungera som en slags kontroll. Weed måste ju exempelvis dekarboxyleras innan man äter det för att kunna ge ett rus.
Citera
2021-07-04, 14:42
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remnant
Okej, tack för svaret men varför är det dumt, jag har ingen koll alls på detta?

Det funkar fint. Lyssna inte på den andra idioten som inte kan föra en normal diskussion och dessutom har fel. Den bör redan vara decarbad dessutom så du kan käka det direkt.
Citera
2021-07-18, 11:46
Medlem
Att göra te av restprodukter från odling

Jag har länge odlat cannabis och har alltid slängt plantorna när jag plockat budsen. Jag sparade några löv och kvistar som rull material. Jag har alltid trott att det inte finns särskilt mycket thc i löven och kvistarna men jag har minsann haft fel.

Jag testade häromveckan att göra te på de löv som fallit av en planta som torkat ut. Jag la löven i en kopp ca 4 löv av storlek av en mindre handflata. Jag slängde även i en brustablett C vitamin med smak av blåbär. Inte bara för smakens skull utan även för att C vitamin ska "boosta" highen .

Hur som helst jag dricker teet sent på kvällen för jag förväntade inte mig att bli hög. Efter kanske 90 minuter börjar jag känna mig något bäng. En halvtimma senare är jag jättebäng. Jag har käkat edibles tidigare och detta var precis som det. Alltså jag var bäng som på en 0.2a hash i flera timmar. Tillslut somnade jag och sov som en bebis.

Är det någon som har koll på hur mkt thc det är i själva löven? Jag har länge sålt mina fina blommor till vänner men kanske är det dags att utöka utbudet till även te?
Citera
2021-07-18, 12:11
Medlem
GoUoDs avatar
Bättre att göra tinktur av rester? pressa materialet och bunta ihop i en etanollag.

Vill du verkligen bara dricka CB så är det som med all annan örtte, 80 grader i fyra minuter.

Standard i min värld att man sparar blad och kvist för att pressa ut oljan ur.
Citera
2021-07-18, 14:30
Medlem
Sjograss avatar
Hej på er! En liten fråga kring koktid.

Förra sommaren hade jag ett hasch som jag kunde slänga i kastrull med lite smör, mjölk och kakao, och röra ihop på ett par minuter. Full effekt, samma mängd för rökning som för att äta.

Med det hasch jag har nu måste jag istället låta det stå på låg värme i smör i runt 20 minuter för full effekt, men tar nog lite mer än om jag skulle ha rökt.

Vad beror detta på? Var den förra sorten odlad/producerad på något annat sätt som gjorde det mer lättupptaget i magen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in