Jag har länge odlat cannabis och har alltid slängt plantorna när jag plockat budsen. Jag sparade några löv och kvistar som rull material. Jag har alltid trott att det inte finns särskilt mycket thc i löven och kvistarna men jag har minsann haft fel.
Jag testade häromveckan att göra te på de löv som fallit av en planta som torkat ut. Jag la löven i en kopp ca 4 löv av storlek av en mindre handflata. Jag slängde även i en brustablett C vitamin med smak av blåbär. Inte bara för smakens skull utan även för att C vitamin ska "boosta" highen

.
Hur som helst jag dricker teet sent på kvällen för jag förväntade inte mig att bli hög. Efter kanske 90 minuter börjar jag känna mig något bäng. En halvtimma senare är jag jättebäng. Jag har käkat edibles tidigare och detta var precis som det. Alltså jag var bäng som på en 0.2a hash i flera timmar. Tillslut somnade jag och sov som en bebis.
Är det någon som har koll på hur mkt thc det är i själva löven? Jag har länge sålt mina fina blommor till vänner men kanske är det dags att utöka utbudet till även te?