Citat:
Ursprungligen postat av
lilla-k
Ja, upprepade det smälta smöret men med mindre brunt. Problemet? Jag får ingen effekt
Smula haschet noga och jämt och lägg det på bakplåtspapper i en ugns form (keramik använder jag) och linda in formen i aluminiumfolie så det blir som ett lock på och decarb på ca 110-115 grader, har en rätt gammal ugn så går ej att ställa in exakt temp så har misslyckats några gånger så brukar köra mitt i ugnen 40-45 min för att vara säker och sen löser jag upp det i fett i ett vattenbad eller i ugn (sätt på folie om du lägger det i ugnen) på låg värme, brukar köra 40 min decarb och sen när jag löst upp haschet i fettet så lägger jag in det i ugnen ca 1 tim på samma temp så blir det garanterat decarb.
Har du bra commercial röka så räkna med att det ligger på 25-30% om det bubblar ok så ett gram hash blir ca 250-300mg thc, så brukar jag räkna men har man sämre röka eller grönt så blir det ju lägre och har man bättre hash än commercial så rök det istället för att baka. Ganska lätt att räkna ut hur starka dina kakor eller godisar blir.